سریال های محرم 1400 ؛ بهترین ها را بشناسید + ساعت پخش و تکرار

ماه محرم یکی از ماه های خاص در رسانه ملی است. نوشتار سریال های محرم 1400 به بررسی و معرفی بهترین سریال های محرم 1400 خواهد پرداخت. با فیگار باشید.

در تمام شبکه‌های سیما از ساعت ۶ صبح با پخش سخنرانی حسینیه تلویزیونی آغاز می‌شود و کار تا یک بامداد ادامه پیدا می‌کند. ماه محرم، از آن دسته مناسبت های مذهبی ملی ویژه برای عموم ایرانیان است که همواره با شکوه خاصی برگزار می‌شود. به همین تناسب، رسانه ملی نیز همواره در مناسبت های خاص اینچنینی، برنامه های ویژه ای از جمله سریال های مرتبط با موضوع را ترتیب می دهد.

سریال های محرم 1400

بهترین ها را بشناسید + ساعت پخش و تکرار

اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به سریال‌هایی که در این روزها نام آن‌ها برده شده و سریال‌هایی که به عنوان مجموعه آینده چهار شبکه یک، دو، سه و پنج بیاندازیم، نبود برنامه‌ریزی مشخصی برای پخش سریال محرمی حداقل در سه شبکه را به شکل واضح شاهد هستیم. در ادامه با فیگار باشید تا برخی از بهترین ها را برای شما نام ببریم.

سریال پروانه ها : سریال های ماه محرم سال 1400

سریال پروانه ها: سریال های ماه محرم سال 1400
سریال پروانه ها: سریال های ماه محرم سال 1400

بهروز مفید درگیر ساخت مجموعه ای تلویزیونی برای ماه محرم 1400 است. او که تا پیش از این قرار بود سریال عیار را بسازد، چندی پیش سریال بیگانه ای با من است را روی آنتن شبکه دو داشت و قرار بود در ابتدای سال 1400، سریال عیار را در فضای عصر صفویه آغاز کند.

او درباره یکی از سریال های محرم 1400 در یک مصاحبه گفته است:

سریال پروانه‌ها برای محرم 1400 شبکه دو در مرحله پیش‌تولید قرار گرفت و داریوش یاری این سریال را کارگردانی خواهد کرد. این سریال 30 قسمتی است و این روزها درصددیم هرچه زودتر مقدمات تولید را فراهم کنیم.

مفید همچنین در خصوص زمان شروع تولید و لوکیشن‌ و داستان سریال توضیح داد:

درصددیم در نیمه اول فروردین کار را در تهران کلید بزنیم. بخشی از کار در تهران و بخش اعظم آن در شمال کشور است. موضوع “پروانه‌ها” درباره جوانی است که در مسیر مشکلات زندگی، تصور می‌کند خدا او را فراموش کرده و عناد می‌ورزد. در مسیر داستان برای او اتفاقاتی می‌افتد که قابل توجه است.


بیشتر بخوانید: ساعت پخش و تکرار سریال در کنار پروانه ها ؛ محرم 1400


سریال عقیق : سریال های ماه محرم در سال 1400

سریال عقیق : سریال های ماه محرم در سال 1400
زمان پخش سریال های ماه محرم در سال 1400 : سریال های ماه محرم در سال 1400

سریال عقیق به عنوان یکی از سریال های محرم 1400 در سال پیش رو تولید و از تلویزیون پخش خواهد شد. فیلمنامه این اثر را سعید نعمت الله به رشته تحریر در آورده است. از قرار معلوم داستان این سریال 13 قسمتی در فضای تاریخ معاصر و در سال های 1315 تا 1320 جریان دارد. نعمت الله پیش از این سریال فیلمنامه سریال زیرپای مادر را نوشته بود.

سریال عقیق، عاشقانه ای در دل تاریخ است که نعمت الله، آن را در 10 قسمت برای پخش در ماه محرم به نگازش در آورده است. بعد از پشت بام تهران و زیرپای مادر، عقیق سومین همکاری سعید نعمت الله با بهرنگ توفیقی خواهد بود.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: به عَجز مهمونم می کنی؟ به تسلیم ؟ این چه رضاییه که باید از ظهر عاشورا و وَقف عقیق و خون پسرم بگذرم؟ رضای کدوم دیاریه، این رضاییه که تو می خوای

در فهرست بازیگران این سریال با نام هایی چون شبنم مقدمی، علیرضا آرا، نسیم ادبی، بهزاد فراهانی، داریوش سلیمی، ندا عقیقی، کریم امینی، جمال فوادیان، فردین شاه حسینی، مجید رحمتی و البته هدایت هاشمی و نادر فلاح مواجه هستیم. از دیگر آثار بهرنگ توفیقی می توان به انقلاب زیبا، پشت بام تهران و زیر پای مادر اشاره کرد.

مشخصات

  • نویسنده: سعید نعمت‌الله
  • کارگردان: بهرنگ توفیقی
  • مجری: مؤسسه فرهنگی هنری صبا
  • بازیگران: شبنم مقدمی، نسیم ادبی، بهزاد فراهانی، داریوش سلیمیع نادر فلاح، هدایت هاشمی، علیرضا آرا و فاطمه مرتاضی
  • سازنده موسیقی متن: کارن همایون‌فر
  • آهنگ پایان: علیرضا قربانی
  • کشور سازنده: ایران
  • زبان اصلی: فارسی
  • شمار قسمت‌ها: ۱۰
  • تهیه‌کننده: محمدرضا شفیعی
  • شبکهٔ اصلی: شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران
  • انتشار اولیه: ۱۳۹۶

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ایرانی 1400

بهترین فیلم های هندی 2021


سریال پرواز در ارتفاع صفر : سریال های ماه محرم در سال 1400

سریال پرواز در ارتفاع صفر : سریال های ماه محرم در سال 1400
زمان پخش سریال های ماه محرم در سال 1400 : سریال های ماه محرم در سال 1400

سریال پرواز در ارتفاع صفر به کارگردانی عبدالحسین برزیده و تهیه کنندگی محمدنشاط در 7 قسمت و هرشب از حدود ساعت 22:15 و از 12 محرم پخش خواهد شد.

مصادف شدن روزهای ابتدایی ماه محرم، از جمله دلایل پخش این سریال است. پرواز در ارتفاع صفر داستان زندگی یک خلبان جنگنده نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس را روایت می کند.

شاهرخ استخری، علی عمرانی، عمار تفتی، سوگل خلیق، محمد عمرانی، حمیدرضا نیکدل، بهاره ریاحی، رضا رادمنش، حدیث تهرانی، مجید جعفری، پیام داداشیان و رضا مسعودی در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند. (سریال های محرم 1400 )


بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2022

بهترین فیلم های 2021


سریال هاتف : سریال های ماه محرم در سال 1400

سریال هاتف : سریال های ماه محرم در سال 1400
زمان پخش سریال های ماه محرم در سال 1400 : سریال های ماه محرم در سال 1400

از هاتف هم باید به عنوان یکی از موفق ترین سریال های محرم 1400 یاد کرد. این سریال در شبکه یک سیما و در دهه دوم محرم روی آنتن شبکه یک خواهد رفت.

سریال هاتف به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی نعمت چگینی در 10 قسمت 50 دقیقه ای برای پخش در ماه محرم تولید می شود. حمید گودرزی، مهرداد ضیایی، محمد حاتمی، کمند امیرسلیمانی ، کاظم بلوچی و دیگران بازیگران سریال هاتف هستند.

عوامل سریال هاتف عبارتند از: نعمت چگینی (تهیه کننده)، داریوش یاری (کارگردان)، فروغ فروهیده (نویسنده)، طاهر امانی (مدیرتولید)، علی لقمانی (مدیر تصویربرداری)، فرشید کیوانمهر (مدیر صدابرداری)، سیدجلال موسوی (مدیرچهره پردازی) ، مجتبی احمدی (مشاور رسانه ای)، حسین اسدی (طراح صحنه)، شیده محمودزاده (طراح لباس)، امین پیرحیاتی (مدیر برنامه ریزی)، داود باقری (دستیاراول کارگردان)، مرتضی کریمی (مدیر تدارکات)، علیرضا کمال پور (تدوینگر)، سیدمحمود موسوی نژاد (صداگذاری و ترکیب صدا)، احسان فانیان (جلوه های ویژه)، نازلی هروی (عکاس).


بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترکی عاشقانه

سریال شکوه یک زندگی : سریال های ماه محرم در سال 1400

سریال های ماه محرم در سال 1400
سریال های ماه محرم در سال 1400 ؛ زمان پخش سریال های ماه محرم در سال 1400

سریال شکوه یک زندگی سریالی است که سه قسمت از آن از شبکه دو سیما پخش شده است. این سریال با محوریت تکریم همسران شهدا و جاویدالاثرهایی است که با استقامت و امیدواری برای رسیدن خبر و نشانه ای از عزیزان شان ، سال ها به تنهایی بار زندگی خود و فرزندان شان را به دوش کشیدند و شکوه یک زندگی را به نمایش گذاشتند.

این سریال حالا قرار است در ماه محرم نیز از شبکه دو سیما به عنوان یکی از سریال های محرم 1400 پخش شود. بیتاسحرخیز در نقش نارگل نقش اصلی سریال را ایفا می کند. این سریال روایتگر دهه ۶۰ هجری شمسی در یکی از روستا های استان مازندران است و حدود ۸۰ درصد از فضای داستان متعلق به دوران دفاع مقدس به ویژه مقارن با عملیات خیبر طراحی و پایه ریزی شده است. ( سریال محرم 1400 )

شبکه و ساعت پخش مختارنامه محرم 1400

سریال های ماه محرم در سال 1400 ؛ زمان پخش سریال های ماه محرم در سال 1400
سریال های ماه محرم در سال 1400 ؛ زمان پخش سریال های ماه محرم در سال 1400

ساعت پخش مختارنامه محرم 1400 از دوشنبه 18 مرداد 1400 هر شب ساعت 23 از شبکه قرآن و معارف است. از جمله بازیگران محبوب این مجموعه به عنوان یکی از بهترین سریال های محرم 1400 باید به فریبرز عرب نیا، ماه چهره خلیلی، فرخاد اصلانی، رضا کیانیان، مهدی فخیم زاده، رضا رویگری، انوشیروان ارجمند، نسرین مغانلو و بسیاری دیگر از چهره های شناخته شده اشاره کرد.

بسیاری معتقدند مختارنامه بهترین سریالی است که توانسته است واقعه کربلا را به تصویر بکشد و همین موضوع باعث شده است که منتقدان سینمایی آن را بهترین سریال عاشورایی بنامند. البته با وجود اینکه سریال مختارنامه با مشورت یکی از برترین اساتید تاریخ اسلام ایران، دکتر رسول جعفریان عضو هیات علمی دانشگاه تهران ساخته شده است، همواره شائبه های فراوانی درباره روایت تاریخی زندگی مختار و نوع روایت میرباقری از شخصیت مختار وجود داشته و دارد.

مختارنامه که به زندگی و قیام مختار ثقفی می پردازد از سال 1381 تا 1388 مراحل ساختش طول کشید. اولین قسمت این مجموعه اولین بار در 9 مهر 1389 از شبکه 1 سیمای ملی پخش شد. مجموعه مختارنامه در کوتاه زمانی آنقدر مورد توجه قرار گرفت که در بسیاری دیگر از کشورهای اسلامی و عرب زبان نیز دوبله و پخش شد.

سریال های ماه محرم در سال 1400 ؛ زمان پخش سریال های ماه محرم در سال 1400
سریال های ماه محرم در سال 1400 ؛ زمان پخش سریال های ماه محرم در سال 1400

داستان این مجموعه تلویزیونی از زخمی شدن امام حسن به دست کوفیان و پناهنده شدن امام به حاکم مدائن که عموی مختار است شروع می‌شود. مختار که سیاست و جنگ را کنار گذاشته و در مدائن و در جنوب کوفه گندم‌ کاری می‌کند از طرف عمو فرا خواند می‌ شود تا از امام حسن محافظت کند.

بعد از شهادت امام توسط همسرش جعده که در سال ۴۱ قمری اتفاق افتاد، در ادامه، داستان به وقایع سال ۶۰ قمری و مرگ معاویه و حکومت یزید و جریان بیعت گرفتن از امام حسین رفته و در نهایت پنج سال بعد از حادثه عاشورا، مختار به عنوان رهبر چهارمین قیام پس از عاشورا با متحد کردن شیعیان و همکاری ابراهیم بن مالک اشتر در کوفه علیه حکومت امویان قیام می‌کند و با شعار «یا لثارات الحسین»به خونخواهی امام حسین و شهدای کربلا، از قاتلان آنها انتقام می‌گیرد.

او سپس در کوفه به مدت ۱۸ ماه حکومت تشکیل می‌دهد. وی در این مدت سه جنگ بزرگ با ابن زیاد، سپاه شام و آل زبیر را پشت سر می‌گذارد که در نهایت، قیام به دست مصعب بن زبیر در هم شکسته و مختار کشته می‌شود.

سریال های ماه محرم در سال 1400 ؛ زمان پخش سریال های ماه محرم در سال 1400
سریال های ماه محرم در سال 1400 ؛ زمان پخش سریال های ماه محرم در سال 1400

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار سریال های محرم 1400 سپاس‌گزار هستیم. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *