نقد قسمت دهم سریال زخم کاری ؛ پایانی با آینده‌ای جذاب تر

در نوشتار نقد قسمت دهم سریال زخم کاری به تغییراتی که در قسمت دهم ایجاد شده است خواهیم پرداخت. در ادامه با فیگار همراه باشید.

در هفته ای که گذشت سریال زخم کاری با تاخیر چند ساعتی پخش شد و بیشتر حس می‌شود که این تاخیر بخاطر یک سری تغییرات بوده است؛ تغییراتی حول محور فیلم افتاده است که بعد از دیدن قسمت دهم سریال زخم کاری کاملا آن را داخل فیلم می‌بینید.

این سریال اینبار توانسته است برخی از معضلات و تغییراتی که از قبل باز شده بود را ببندد و از طرفی تعدادی اتفاق می‌افتد که البته موضوعات جدیدی را باز می‌کند که امیدواریم تا قسمت دوازده یا پانزده که قولش را داده اند سریال را جمع بندی کنند. در ادامه با فیگار و نوشتار نقد قسمت دهم سریال زخم کاری همراه ما باشید.

نقد قسمت دهم سریال زخم کاری

تغییرات و هیجان انگیز

نقد قسمت دهم سریال زخم کاری
نقد قسمت دهم سریال زخم کاری

قسمت دهم سریال زخم کاری در استانداردترین حالت ممکن خودش را به نمایش طرفداران می‌گذارد. به شکلی به تصویر کشیده می‌شود که آن هیجانی که بیننده میخواهد را به ارمغان آورده است.

قسمتی از سکانس که میثم دستگیر و منتقل به زندان می‌شود علامت سوال بزرگی را برای مخاطب به وجود آورده است که پشت این توطئه چه کسی قرار گرفته است. چگونه در کیف مواد گذاشته شده است و سوال هایی که ذهن مخاطب را به چالش می‌کشد.

با توجه به این که می‌دانیم هدف از این توطئه خود مالک بوده است گزینه های زیادی به وجود می‌آید که میتواند کار ناصر یا خوانواده اش باشد. به عبارت دیگر شاید کار خواهرش، داییش یا کار همسرش سمیرا یا دوستش که همراهش بوده است، باشد.

ارتباط بین کیمیا و همسر مالک، سمیرا رابطه‌ی جذابی را شکل داده است که به معمایی و هیجانی شدن ساختار روایت قسمت دهم سریال زخم کاری کمک ویژه ایی میکند. اینکه کیمیا از یک شخصیت رقیب عاطفی سمیرا تبدیل بشود به یک شخصیت منفعت طلب و زیرک و زیر نظر خود سمیرا، اتفاق جالبی بود که در این قسمت افتاد که باید این رابطه در قسمت های آتی پیشرفت متناسبی بکند.


بیشتر بخوانید: صحنه های سانسور شده زخم کاری ؛ سکانس هایی که نباید دید


انتقادی که میتوان از این سریال کرد سکانس های طولانی بین میثم و مائده است و صحبت های تکراری که بینشان رد و بدل می‌شود. در این قسمت این نقطه ضعف کاملا برطرف شده است. درواقع ما سکانسی دیدیم از این دو شخصیت که کوتاه، مختصر و مفید بود. در ادامه با بررسی فسمت دهم سریال زخم کاری با فیگار باشید.

نقد قسمت دهم سریال زخم کاری

نقد قسمت دهم سریال زخم کاری
نقد قسمت دهم سریال زخم کاری

در قسمت دهم سریال زخم کاری توهمات مالک خیلی بیشتر نشان داده می‌شود. سکانس بین دخترک پیشگو و مالک که وارد خانه مالک‌ میشود و با استفاده از فال نخود که از زمان قدیم برای اینکه یک نفر از حال دیگری خبر دار شود از فالگیرهایی که فال نخود میگرفتند کمک میخواستند و با پرتاب کردن نخود و طرز چیدن نخود جواب فال را میگفتند. در این قسمت دخترک پیشگو روی زمین فال نخود را میگیرد و سربسته میگوید چندین نفر به دنبال کشتن تو هستند. سکانسی که بسیار زیبا کارگردانی شده بود.

در این قسمت شاهد بخش روانشناختی یکی از شخصیت های مهم یعنی مالک هستیم. مالک مدام با ترس های خود روبرو می‌شود و دوباره توهماتش شروع می‌شود که اتفاق نادری بود که در این چند هفته پیش نیامده بود که مالک، خان عمو و کریم را در توهماتش ببیند.

در چند هفته اخیر که سریال پخش میشود نمی‌دیدم مالک دچار حالت تهوع بشود که این اتفاق افتاد. در شرکت هم این حالت بد به او دست می‌دهد که کریم و خان عمو را میبیند. این صحنه را ما در قسمت اول دیده بودیم که مالک در یک وان آب یخ خوابیده است و در نبود همسرش در این صحنه دچار توهم می‌شود و مالک، کریم و خان عمو را مشاهده میکند.

مالک در این قسمت شروع میکند تا اختیار خیلی از کار ها را به فرزند خود بدهد و همینطور فرزند مظفری که می‌خواهد این دو نفر را در دو تا از شعبه های اروپایی مشغول به کار کند و به آن‌ها اختیارات می‌دهد.

همسر کریم که به اصطلاح شوهر دومش توسط کریم کشته شده بود بعد از تحویل گرفتن تاکسی خود، شروع به کار می‌کند و همینجا داستان کریم بسته می‌شود.

نقد قسمت دهم سریال زخم کاری

در این قسمت از سریال ما شاهد کات های بد هستیم که در چند صحنه پیش می‌آید درواقع به این شکل که فیلم کات می‌شود ولی هنوز صدا هست یا بقولی می‌توان گفت آن فرود آمدن صدا را ما می‌شنویم. این مسئله باعث می‌شود ما بفهمیم که باز سانسور به روند ریتمیک فیلم در حال ضربه زدن است. این تاخیر در پخش هم بخش زیادیش مربوط به همین سانسور ها می‌باشد.

در این قسمت حمایت از فرزند خیلی تاکید میشد. از طرفی مالک اختیارات به فرزندش میدهد. و از طرفی دیگر سمیرا در تلاش است تا همه اموال مالک را به اسم فرزندانش بزند‌ و تقریبا می‌شود گفت ما در هیچ قسمتی از سریال ردی از مقدمه نمی‌بینیم.


بیشتر بخوانید:

نقد قسمت نهم سریال زخم کاری ؛ کشتاری بی‌خود

نقد سریال زخم کاری ؛ زخمی که کارساز نمی‌شود!


نیوشا علیپور بازیگر خردسال این فیلم سریالی بنام زخم کاری بسیار خوب عملکرد کرده است. دختری که در سن هفت سالگی توانست برای فیلم قصر شیرین نامزد جایزه سیمرغ بلورین بشود و در جشنواره فیلم فجر و تمجید آقای فراستی را به همراه داشته باشد و از وی تعریف کرده بود. به نظر اگر حرفه بازگری را ادامه دهد میتواند یکی از ستارگان سینمای کشور شود.

بازی شخصیت میثم هم می‌توان گفت نسبت به قسمت های قبل پیشرفت های خوب و قابل قبولی را داشته. این اپیزود به طور کلی یکی از استانداردترین اپیزود های ساختار روایی کل سریال زخم کاری بود که اگر بخواهیم ایراد سلیقه ایی بگیریم توهمات مالک یکذره بیشتر از حد اعتدال بود که میشد حتی با همان سکانس ملاقات با دختر پیشگو تمام شود. با توجه به اتفاق آخر این قسمت، داستان شکل جدیدی پیدا کرد که در آینده جذاب و هیجان انگیز تر خواهد شد و شاهد اپیزود های بهتری با اتفاقات جالبتری خواهیم بود.

عوامل ؛ نقد قسمت دهم سریال زخم کاری

  • نویسنده: محمدحسین مهدویان
  • کارگردان: محمدحسین مهدویان
  • بازیگران: جواد عزتی، رعنا آزادی ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، کاظم هژیرآزاد، عباس جمشیدی فر، مهدی زمین پرداز، منوچهر علیپور، مه‌لقا باقری، مائده طهماسبی، سیاوش طهمورث، اکرم محمدی، بهرام کمیجانی، سید جواد هاشمی، هادی قمیشی، امیرحسین هاشمی، حسین پرستار، مرتضی امینی تبار، سارا حاتمی، نیوشا علیپور و مه‌یاس پازوکی
  • آهنگساز: حبیب خزایی فر
  • کشور سازنده: ایران
  • زبان اصلی: فارسی
  • شمار قسمت‌ها: ۱۵
  • تهیه‌کننده: محمدرضا تخت کشیان
  • مکان‌های تولید: مازندران، تهران و کیش
  • فیلم‌برداری: هادی بهروز
  • تدوین‌گر: سجاد پهلوان‌زاده
  • توزیع‌کننده: هنر اول
  • شبکهٔ اصلی: شبکهٔ نمایش خانگی

بیشتر بخوانید:

امید است، از نوشتار نقد قسمت دهم سریال زخم کاری لذت کافی را برده باشید. شما می‌توانید با دانلود قسمت دهم سریال زخم کاری از سایت‌ها ، کانال‌های تلگرامی و یا جتی کانال های تلگرامی دانلود سریال های ایرانی مناسب دانلود (که در مقاله لینک شده معرفی نموده‌ایم)، به تماشای آن بنشینید.

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد قسمت دهم سریال زخم کاری  سپاس‌گزار هستیم. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *