8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین ؛ وارثان اصلی تاج و تخت

شخصیت رینیرا تارگری در سریال خاندان اژدها، نقش دنریس در بازی تاج و تخت را برای ما پر کرده و ما می‌خواهیم 8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین بگوییم.

سریال House of Dragon که پریکوئل مجموعه‌ی محبوب بازی تاج و تخت می‌باشد، توانست در دو هفته‌ی اول پخش خود، رکورد جدیدی را در شبکه‌ی HBO بزند وبا 10 میلیون بیننده، به عنوان پُر بیننده‌ترین سریال این شبکه لقب بگیرد. این آمار در حالی است که قسمت ابتدایی سریال بازی تاج و تخت، تنها 2.2 میلیون بیننده را به خود اختصاص داده بود.

اصلی‌ترین دلیل محبوبیت این سریال، به علت داستان‌سُرایی آقای جورج آر. مارتین است و جدای آن، شخصیت‌ها و روایات اصلی هر کارکتر هستند که به داستان نیز روح می‌بخشد. داستان‌های مارتین، همیشه بخش بزرگی از خاندان‌های بزرگ را معرفی می‌کند و به همین علت، شخصیت‌های زیادی را خلق کرده که هر کدام پیشینه‌ی بزرگی و تاریخی دارند.

8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین

  • وارثان اصلی تاج و تخت

شما می‌توانید فهرست 8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین
8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین

در میان بسیاری از جنبه‌های تاثیرگذار اسپین آف جدید کتاب نغمه‌ی آتش و خون، مخاطبان متوجه شباهت‌های چشمگیری بین رینیرا تارگرین و دنریس، سریال بازی تاج و تخت شدند. این دو زن از پیشینه‌های متفاوتی می‌آیند و در طول زندگی‌شان چیزهای متفاوتی را تجربه کرده‌اند. اما هر دو آن‌ها، شباهت‌های آشکاری به عنوان رویاهای بلندپروازانه در وستروس دارند. با ما همراه باشید، تا به معرفی 8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین بپردازیم.

زیر سایه‌ی یک مرد بودند

8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین
8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین

نزدیک به دو قرن قبل از دنریس تارگرین، رینیرا خانواده‌ای را در پشتوانه‌ی خود داشت که باعث می‌شد او در سایه‌ی همه‌ی مردان خانواده‌اش قرار داد و همانطور که در قسمت دوم نیز مشاهده کردید، پادشاه صرفاً برای جانشین نکردن برادر کوچکش، او را به جایگزینی، برمی‌گزیند. اگرچه او به عنوان شاهزاده‌ی خانم مورد احترام است، اما اغلب مواقع نادیده گرفته می‌شود یا از او انتظار می‌رود که سکوت کند.

در بازی تاج و تخت نیز، مشاهده می‌کردیم که برادر دنریس تارگرین، به او اهمیتی نمی‌داد و حرفای دنریس را با رزش تلقی نمی‌کرد. اگرچه که ویسریس سوم، برادر بزرگ دنریس، تنها تارگرین مرد باقی مانده است، اما صرفاً سعی داشت، از خواهرش یک برده بسازد.

وارث اصلی هستند

8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین
بهترین شباهت های بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین

در سریال خاندان اژدها، تمرکز اصلی قسمت اول، بر روی بارداری است و دلیلش این می‌باشد که بتواند وارثی مرد را جایگزین دیمون تارگرین کند. اگرچه رینیرا تنها فرزند ویسریس است، اما تا زمانی که شاهزاده‌ی شیرخوار در بدو تولد فوت نکند، او وارث تلقی نمی‌شود و امکان کمی برای وارث مرد دیگر باقی می‌ماند.

این اتفاقات احساسی که یادآور زندگی خود دنریس است و سریال نیز، تجربه‌ی رینیرا را به اشتراک می‌گذارد. زیرا او به طور پیش فرض، پس از مرگ برادرش وارث است و او را به عنوان آخرین تارگرین خطاب می‌کنند. به نظر می‌رسد که این تغییر برای دنریس بهتر عمل می‌کند، اما رینیرا نیز این اتفاق را در زیر نظر دارد و می‌تواند به عنوان یکی از بهترین شباهت های بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

باهوش

8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین
8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین

در سریال خاندان اژدها، فرهنگ مردم تارگرین، یکی از مهم‌ترین اِلِمان‌هایی می‌باشد که بیان می‌شود و در کنار اتفاقات سیاسی این خاندان در جریان است. یکی از فرهنگ دختران تارگرین، هوش بسیاری است که دارند و می‌توانند با ذهن خود، همه چیز را تحت کنترل بگیرند. اگرچه هر دو دختر خاندان تارگرین باهوش هستند و در سزاوار حکومت کمتری هستند، اما دنریس بارها و بارها ثابت می‌کند که استعداد خاصی در کشیدن نقشه‌های بزرگ، بدون حتی ذره‌ای خون و خونریزی دارد.

همچنین رینیرا در قسمت دوم سریال و هنگامی که می‌خواهد تخم اژدها را از عموی خودش بگیرد، نشان می‌دهد که چقدر می‌تواند سیاست و هوش خود را در این سریال نشان دهد.

شجاعت

8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین
8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین

هیچ کدام از این دو دختر، جنگجو نیستند و با این حال، هر دوی آن‌ها شجاعت قابل توجهی از خود را در داخل سریال نشان می‌دهند. آن دو نه ترسی از جنگیدن برای آنچه به آن اعتقاد دارند و نه وحشتی برای دفاع از خود و آنچه در دهنشان دارند. رینیرا این عنصر را در همان اوایل سریال نشان می‌دهد و به ملکه می‌گوید که ترجیح می‌دهد به عنوان یک شوالیه خدمت کند تا اینکه صرقاً زایمان کند.

دنریس نیز مانند رینیرا در سریال بازی تاج و تخت، در موقعیت‌های شجاعانه‌ی زیادی قرار می‌گیرد و برجسته‌ترین آن‌ها، زمانی است که بر سر برادر سرکش‌اش داد می‌زند و او را تهدید می‌کند که اگر دوباره او را بزند، دستانش را قطع خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

مورد تمسخر دیگران قرار می‌گرفتند

8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین
برترین شباهت های رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین

این دو شخصیت بزرگ سریال، علیرغم این واقعیت که هردوی آن‌ها باهوش هستند و در موقعیت‌های شجاعانه‌ی زیادی قرار می‌گیرند، در اوایل حضورشان، مورد تمسخر هم قرار می‌گرفتند. حتی پس از اینکه رینیرا وارث پادشاهی شد نیز، به دلیل صحبت در جلسه‌ی شورا مورد سرزنش قرار گرفت. دنریس نیز پیش از اینکه اژدهایانش (بهترین فیلم‌های اژدها محور) را به‌دنیا بیاورد و پیش از اینکه آن‌ها از تخم در بیایند، اکثراً توسط برادرش، و دیگر خادمین ظالم، مورد تمسخر و اذیت قرار می‌گرفت.

با اژدها در ارتباط هستند

8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین
8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین

یکی دیگر از مهم ترین شباهت های دنریس تارگرین و رینیرا تارگرین ، ارتباط آن‌ها با اژدهایان می‌باشد و این خصوصیتی است که تقریباً همه‌ی شاهزاده‌های تارگرین دارند. در خاندان تارگرین، رسمی وجود دارد که، برای به دنیا آمدن هر فرزندی، یک تخم اژدها نیز برای او کنار گذاشته می‌شود تا بتوانند با یکدیگر بزرگ شوند.

این دو پرنسس نیز، ارتباط خوبی با اژدهایان خود دارند و خصوصیت اصلی قدرت آن‌‌ها، در این دو اژدها خلاصه می‌شود. رینیرا در همان سکانس اول قسمت ابتدایی سریال، با بلند شدن در اطراف کینگزلندینگ، به وضوح دست برتر خود را نمایان می‌کند. با این حال، دنریس تارگرین رابطه‌ی قوی‌تری با اژدهایش دارد و شاید در آینده، رابطه‌ی عمیق‌تری را از رینیرا، و اژدهایش ببینیم.

محافظ قلمرو می‌باشند

8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین
8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین

دنریس و رینیرا، به عنوان یک تارگرین، در سرنوشت شب طولانی غرق شده‌اند و دنریس زنی است که مردم را در شب طولانی، از دست نایت کینگ نجا می‌دهد. هنگامی که شاه ویسریس تصمیم می‌گیرد رینیرا را وارث خود کند، او راز پادشاه ایگان اول را که از طریق سلسله تارگرین‌ها نگه داشته و منتقل کرده بود را برای او فاش می‌کند. گفته‌های او، نه تنها اشاره‌ی مستقیمی به وقایع بازی تاج و تخت دارد، بلکه به این معناست که اکنون به دست رینیرا سپرده شده تا پادشاهی خود را برای عذاب ماوراءالطبیعه آماده کند.

غرور

8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین
مهم ترین شباهت های دنریس تارگرین و رینیرا تارگرین

بدون شک غرور یکی از برترین شباهت های رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین می‌باشد و می‌توان گفت این خصوصیتی است که نسل به نسل، به همه‌ی افراد تارگرین منتقل می‌شود. این دو زن ممکن است خصوصات مهربانانه‌ی زیادی داشته باشند، اما واضح است که متواضع نیستند و هر دوی آن‌ها تارگرین‌های مغروری می‌باشد که اقتدار و ارتباط خود را با اژدها نشان می‌دهند.

هر دوی آن‌ها، تصمیماتی می‌گیرند که صرفاً برای راحتی خود است و در ادامه‌ی داستان نیز خواهیم دریافت که رینیرا هم غرور زیادی را به کار می‌برد، تا بتواند در کسب تاج و تخت موفق باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 8 شباهت بزرگ رینیرا تارگرین و دنریس تارگرین میدانند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *