بهترین فیلم‌های اژدهایی از نگاه سایت فیگار ؛ اژدها را به خانه‌هایتان دعوت کنید

وجود اژدهای عظیم‌الجثه و آتشین همیشه به فیلم‌های تخیلی و ترسناک جذابیت بخشیده است؛ از این‌رو  بهترین فیلم‌های اژدها محور را در اینجا برایتان آورده‌ایم.

وجود یک اژدهای بزرگ، ترسناک با نفس‌های آتشین در فیلم‌ها و قصه‌ها همیشه سرگرم‌کننده بوده است. از اژدهای دوپا گرفته تا ناگا و اژدهای سوئدی، این موجودات افسانه‌ای برای تمامی افراد در رده سنی‌های مختلف هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده هستند.

اژدها نسخه بهتری از دایناسورها است، آن‌ها قدرتمند و جادویی هستند و گاهی اوقات نیز قادرند حرف بزنند. اگر وجود یک اژدها در فیلم کسل‌کننده باشد شک نکنید که عوامل آن فیلم در ساختن آن کوتاهی کرده‌اند. داستان اژدها در سراسر دنیا شنیده شده است و همواره الهام‌بخش شگفتی و وحشت برای نسل‌های مختلف بوده است.

بهترین فیلم‌های اژدها محور

با تماشای این فیلم‌ها، اژدها را به خانه‌هایتان دعوت کنید

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم‌ها با موضوع اژدها را در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فیلم‌ها با موضوع اژدها
بهترین فیلم‌ها با موضوع اژدها

در طول تاریخ سینما، فیلم‌های بسیاری با محوریت اژدها ساخته شده است. این درحالی است که بسیاری از آن‌ها مورد توجه قرار گرفتند و بسیاری دیگر، آنطور که باید، دیده نشدند. به‌ همین دلیل در اینجا قصد داریم بهترین فیلم‌ها با موضوع اژدها را از نگاه فیگار، معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023 با امتیاز IMDB بالای 6 + [60 عنوان برتر سال 2023]

بهترین انیمیشن های 2023 + [60 عنوان برتر سال 2023]

Merlin 1998

بهترین فیلم اژدها محور
بهترین فیلم اژدها محور

مرلین یک فیلم نیست؛ در واقع مرلین یک مینی سریال است که در سال 1998 از شبکه ان بی سی پخش شد. بسیاری از طرفداران این مینی سریال صحنه قربانی شدن نیمو، عشق مرلین، برای یک اژدها را بهترین صحنه توصیف می‌کنند. در هر صورت این سریال توانست داستان اژدها را روایت کند و در همان سال‌های پخش موفق شد اژدها را به اتاق‌های نشیمن تماشاگرانش دعوت کند.

مرلین که به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های اژدها محور از آن یاد می‌شود، شش بار نامزد دریافت جایزه امی و چهار جایزه گلدن گلوب شد و در حال حاضر امتیاز 82 درصدی را در Rotten Tomatoes دارد. با این حال، بزرگ‌ترین دستاورد آن، جذب بسیاری از طرفداران جدید به ژانر فانتزی بود.

مرلین مجموعه‌ای از عناصر درام، جادو و رویدادهای تاریخی دنیای واقعی است. این مینی سریال همچنین به عنوان پله‌ای برای هجوم تولیدات فانتزی در رسانه‌های اصلی عمل کرد و برای بسیاری از سریال‌ها همچون گریم (Grimm)، روزی روزگاری (Once Upon a Time) و سوپرنچرال (Supernatural) الهام‌بخش بود. طرفداران فانتزی نیز ممکن است با سیکوئل این سریال، شاگرد مرلین (Merlin’s Apprentice)، نیز آشنا باشند.

Raya and the Last Dragon

“رایا و آخرین اژدها” (Raya and the Last Dragon) یک انیمیشن از استودیو دیزنی است که در سال 2021 منتشر شد. این انیمیشن به داستان سرزمینی به نام کوماندرا می‌پردازد که توسط یک شرور به نام دِرون تهدید می‌شود. رایا، که صدایش توسط کلی مری ترن داده شده است، باقی‌مانده‌ی آخرین اژدها به نام سیسو که صدایش توسط آکوافینا است، همکاری می‌کند تا قبیله‌ها را با هم تصافانیمیشن “رایا و آخرین اژدها” (Raya and the Last Dragon) در سال 2021 توسط استودیو دیزنی ساخته شد. داستان این انیمیشن در سرزمینی به نام کوماندرا رخ می‌دهد که توسط نیروهای شرور ویرانگری به نام دِرون تهدید می‌شود. رایا، شخصیت اصلی داستان که صدایش توسط کلی مری ترن به ارمغان آمده است، تصمیم می‌گیرد آخرین اژدها به نام سیسو (با صدای آکوافینا) را پیدا کند و با همکاری او، سعی در نجات سرزمین خود دارد.

رایا و سیسو در این سفر ماجراجویانه، با خطرات و چالش‌های فراوانی روبه‌رو می‌شوند. آن‌ها باید با جمع‌آوری قطعات شکسته‌ی یک جواهر قدرتمند به نام دراگون جِم، از دست دِرون و نیروهایش دفاع کنند و باری که بر سر سرزمینشان آمده را بردارند.

این انیمیشن با داستانی پر از ماجراجویی، دوستی و امید به توجه بسیاری از بینندگان را جلب کرد. همچنین، پیام‌هایی دربارهٔ همبستگی، بخشش و ادغام فرهنگ‌ها نیز در طول داستان به تصویر کشیده می‌شود.

The Flight of Dragons 1982

بهترین فیلم اژدها محور
بهترین فیلم اژدها محور

بی‌شک یکی دیگر از بهترین فیلم‌های اژدها محور، انیمیشن نبرد اژدهاها است. برخی از بهترین فیلم‌‌ها با موضوع اژدها، انیمیشن‌ها هستند که کاملا منطقی است. همیشه امکان ثبت شکوه، جادو و حتی بی رحمی اژدها در صفحه نمایش بزرگ وجود نداشته است، به خصوص زمانی که این فناوری هنوز برای آن مناسب نبوده است.

برای مثال، فیلم The Flight of Dragons را در نظر بگیرید. این فیلم که در سال 1982 منتشر شد و صداپیشگانی مانند جان ریتر (John Ritter) و جیمز ارل جونز (James Earl Jones) در آن صداپیشگی کردند، توانستند قطعاتی از آهنگ‌های فانتزی مانند نبرد اژدها و اژدها و جورج را ترکیب می‌کند تا انیمیشنی برای تمام سنین خلق کند.

اگر این فیلم را تماشا نکرده‌اید نباید اجازه دهید که انیمیشن آن شما را ناامید کند. این همان سبک فانتزی دراماتیک، زیبا و در عین حال تا حدی سخت است که در فیلم‌هایی مانند (The Last Unicorn) استفاده می‌شود. این یک نوع نادر از فیلم است که به سادگی دیگر ساخته نمی‌شود.

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

فیلم “شانگ-چی و افسانهٔ ده حلقه” (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) یکی از فیلم‌های استودیو مارول است که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. در این فیلم، شانگ-چی با بازی سیمو لیو، نقش یک استاد کونگ‌فو به نام شانگ-چی را ایفا می‌کند. او در برابر یک سازمان شرور به نام ده حلقه، که توسط پدرش ونوو (با بازی تونی لیونگ) رهبری می‌شود، قرار می‌گیرد.

پدر شانگ-چی به دنبال برگرداندن همسرش به نام یینگ لی است و باور دارد که راز این کار در زیر خانهٔ اجدادی خانواده‌اش به نام تا لو قرار دارد. اما در واقع، این همه یک حیله‌ی موجود شرور و خبیث است که سعی در آزاد شدن از زندان خود دارد. تنها راه برای متوقف کردن این موجود شرور، استفاده از یک اژدهای محافظ بزرگ است.

در این فیلم، شانگ-چی با همراهی دوستانش، شروع به مبارزه با سازمان ده حلقه و پی بردن به راز‌های خانوادگی خود می‌کند. او باید توانایی‌های فوق‌العاده‌اش را به کار بگیرد تا با تهدیداتی مانند ده حلقه و ارباب اژدها مقابله کند و جلوی خطری عظیم را برای جهان بگیرد.

نقد فیلم شانگ چی (Shang Chi) ؛ دنیای سینمایی مارول با لحنی متفاوت

حقایق پنهان فیلم شانگی چی (Shang Chi) ؛ هر آنچه که باید بدانید !

Eragon 2006

بهترین فیلم با محوریت اژدها
بهترین فیلم با محوریت اژدها

این فیلم اقتباسی از رمان بزرگسالان به همین نام است. اراگون، داستان کلاسیکی درباره پسر جوانی است که برای دفاع از مردم و خانه خود در برابر مهاجمان با یک پیچ و تاب بسیار فانتزی وارد جنگ می‌شود. این پسر با پیدا کردن تخم یک اژدها به نام سفیرا سوار آن اژدها شده و به نوعی صاحب آن می‌شود تا با حاکم ظالم آن‌ها مبارزه کند.

اراگون یک رمان کودکانه مشهور بود، اما نتوانست فیلم خوبی باشد و منتقدان آن را با 16 درصد در Rotten Tomatoes امتیازگذاری کردند. با این حال، برای مخاطبان جوان‌تر به اندازه کافی لذت‌بخش است و شاید اگر بعد از سه‌گانه بزرگ ارباب حلقه‌ها ساخته نمی‌شد، کمی بهتر بود.

Dragon Nest: Warriors’ Dawn

فیلم “آشیانهٔ اژدها – Dragon Nest: Warriors’ Dawn” یک انیمیشن است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این فیلم در ژانر اکشن، ماجراجویی، انیمیشن و فانتزی قرار دارد. کارگردان این فیلم یوفنگ سانگ بوده است و در بازیگران آن کاری ولر، جی‌آی‌دی، سیمونز لی و فرانک فریلا حضور دارند.

در داستان این انیمیشن، شهری به نام لورنیا توسط یک پادشاه شرور ستمگر حاکمیت می‌شود. یک گروه از جوانان برای نجات شهر و مبارزه با اژدهاها به ماموریت می‌روند. آن‌ها باید با استفاده از توانایی‌ها و قدرت‌های خود، با اژدهاها و نیروهای شرور مقابله کنند و شهر لورنیا را از دست پادشاه شرور نجات دهند.

فیلم “آشیانهٔ اژدها – Dragon Nest: Warriors’ Dawn” در امتیاز IMDb به دستهٔ ۶.۳ از ۱۰ رسیده است و در راتن تومیتوز امتیاز ۵۸٪ را کسب کرده است. این فیلم با داستانی پر از اکشن، ماجراجویی و المان‌های فانتزی، علاقه‌مندان به انیمیشن را به خود جذب کرده است.

Dragonslayer 1981

بهترین فیلم با محوریت اژدها
بهترین فیلم با محوریت اژدها

فیلم قاتل اژدها، یکی دیگر از بهترین فیلم‌های اژدها محور است که اتفاقا طرفداران بسیاری هم دارد. در حالی که بازیگر پیتر مک نیکول (Peter MacNicol) ممکن است از فیلم 1981 خود فاصله گرفته باشد، Dragonslayer هنوز هم پیروان خود را حفظ کرده است. اژدهاکش بین کلیات عجیب و غریب، تاریکی و مضمون نجات دختر در پریشانی، داستان کهن الگوی آرتورین و همچنین داستان پیروزی دیوید بر جالوت را به بیش از یک روش به یاد می‌آورد.

این فیلم میزان صحنه‌های غافلگیرکننده‌ای را برای تماشاگر خود به نمایش می‌گذارد و همچنین بسیاری از عناصر ترسناکی را در خود گنجانده است. طرفداران اژدهای امروزی ممکن است آن را ببینند و جلوه‌های ویژه‌اش را خیلی قدیمی و تاریک بدانند، اما این فیلم در آن زمان یک دستاورد بزرگ در سینما و جلوه‌های ویژه بود و توانست یک اژدها را روی پرده بزرگ به‌گونه‌ای به تصویر بکشد که هیچ فیلم دیگری نداشت.

The Lord of the Rings 2002

بهترین فیلم با محوریت اژدها
بهترین فیلم با محوریت اژدها

بسیاری از طرفداران تالکین معتقدند که هنوز هیچ فیلمی نتوانسته است که شاهکاری را که این کتاب خلق کرده است، به تصویر بکشد. اما هیچ کس نمی‌تواند تأثیرات مسحورکننده سه گانه ارباب حلقه‌ها را در اوایل دهه 2000 انکار کند. برخی معتقدند صحنه بازگشت پادشاه خیره کننده است. درحالی که لحظه دیدنی بین پادشاه جادوپیشه و ائوین شایسته دیدن است، اما در آزگیلیاث است که هیولاها را می‌بینیم. در میان جوش و خروش هیولاها کاملا می‌توان حقیقی بودنشان را حس کرد.

همچنین در میان فریادهای کر کننده موجودات، تماشاگران تقریبا بوی تعفن آن‌ها را استشمام می‌کردند و نفس گندیده آن‌ها را حس می‌کردند. قطعا همین شاهکار جلوه‌های ویژه، این فیلم را به یکی از بهترین فیلم‌ها با موضوع اژدها تبدیل کرده است.

Pete’s Dragon 1977

بهترین فیلم‌های اژدها محور
بهترین فیلم‌های اژدها محور

اژدهای پیت یکی دیگر از جذاب‌ترین و بهترین فیلم‌های اژدها محور است.  پیت در میان آزار یک خانواده به تهدید به قتل، مثله کردن و خوردن اژدهایش به عنوان داروی جادویی، گیر افتاده است. گرچه دوران کودکی پیت خیلی خوب نبود اما پیام اصلی فیلم نشاط‌ آور است. اگرچه این فیلم فانتزی در Rotten Tomatoes تنها 56 درصد محبوبیت را کسب کرد، اما خانواده‌ها از آهنگ‌های موزیکال فیلم 1977 لذت بردند که در آن هلن ردی (Helen Reddy)، میکی رونی (Mickey Rooney) و چارلی کالاس (Charlie Callas) اژدهای انیمیشنی را صداپیشگی کردند. 

طبیعت دوست‌داشتنی الیوت، همراه با ویژگی‌های خاص و حمایت از پیت، او را در میان کودکان و بزرگسالان محبوب کرده است. در حالی که بازسازی 2016 کمی آزادی عمل داشت، اما در نهایت به عنوان یک مدرن‌سازی برتر از نسخه اصلی دریافت شد.

Shrek 2001

بهترین فیلم های اژدها محور
بهترین فیلم های اژدها محور

تعداد کمی از فیلم‌ها اژدها را به عنوان زن به تصویر می‌کشند. شرک نه تنها دارای یک اژدهای صورتی و مژه‌دار بود که رژ لب می‌زد، بلکه در فیلم عاشق یک الاغ سخنگو نیز شد. اکثر فیلم‌های اژدها دارای کمدی کم‌نظیر حداقل تا صفر هستند، اما اژدها در شرک به‌عنوان یک تهدید شروع می‌شود و سپس به یک داستان عاشقانه تبدیل می‌شود.

در فیلم‌های بعدی سری شرک، اژدها به یک علاقه جدی عشقی تبدیل می‌شود و حتی در نهایت با خر شرک ازدواج می‌کند. شاید همین متمایز بودن نقش اژدها در این انیمیشن، آن را به یکی از بهترین فیلم‌های اژدها محور تبدیل کرده است.

اژدهای این فیلم نمونه مدرن اژدهای انیمیشنی است. این فیلم محصول سال 2001 چهار سیکوئل داشت که چهارمین آن در سال 2019 اکران شد. جلوه‌های ویژه این فیلم و شخصیت در فیلم شرک برای همیشه (Shrek Forever After) به اوج رسید. موفقیت فیلم شرک و نقش اژدهای آن برای کمپانی دریم ورک موفقیت بسیاری به همراه داشت.

Godzilla: King of the Monsters 2019

بهترین فیلم با محوریت اژدها
بهترین فیلم با محوریت اژدها

وضعیت گودزیلا به عنوان نوعی اژدها جای بحث دارد، اما پادشاه گیدورا، آنتاگونیست اصلی فیلم گودزیلا: پادشاه هیولاها در سال 2019، قطعا واجد شرایط است. گیدورا، موجودی عظیم و هیدرامانند که قادر به تنفس رعد و برق است؛ که به عنوان یک هیولا، خطرناک است.

این فیلم که یکی دیگر از بهترین فیلم‌ها با موضوع اژدها  است، هنگام نمایش، بینندگان و منتقدان را از هم جدا کرد. در حالی که نویسندگان و خبرنگاران تمایل آن را به سکانس‌های اکشن بزرگ و پر سر و صدا ابراز می‌کردند، طرفداران آن را به عنوان بهترین فیلم پاپ کورنی معرفی کردند. در حالی که گیدورا ممکن است شخصیت شرور عمیق یا پیچیده ای نباشد، پادشاه گیدورا برای فیلم مناسب است و  قطعا او یک ترسناک مطلق روی صفحه است.

Maleficent 2014

بهترین فیلم با محوریت اژدها
بهترین فیلم با محوریت اژدها

در سال 2014، آنجلینا جولی در فیلم Maleficent والت دیزنی پیکچرز، یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های شرور سینما را به تصویر کشید و یکی از برجسته‌ترین اژدهایی که تا به حال به یک فیلم اضافه شده بود، همراهی کرد. این فیلم یک صحنه نبرد فوق العاده با یک اژدها و همچنین جادو در هر مرحله را دارد. علاوه بر این که به یک شرور انسانیت و داستانی قابل قبول می‌دهد. این فیلم نه تنها به یک ویلن انسانیت می‌بخشد بلکه به خاطر ویلنی با لباس‌های جذاب و گریم متفاوت موردتوجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: 10 فیلم برتر آنجلینا جولی

زیبای خفته (Sleeping Beauty) شایسته نام بردن است. زیرا نه تنها الهام بخش مالفیسنت بود، بلکه حمله اژدها در این فیلم یکی از بهترین صحنه‌های فیلم است که درنتیجه جلوه‌های رایانه‌ای به وجود آمده است. یک صحنه زیبا درست مانند زیبای خفته.

Harry Potter and the Goblet of Fire 2005

بهترین فیلم با محوریت اژدها
بهترین فیلم با محوریت اژدها

طرفداران مجموعه فیلم‌های هری پاتر که هرگز این کتاب‌ها را نخوانده‌اند، وقتی صحبت از هری پاتر و جام آتش به میان می‌آید، واقعاً شاهکاری که در کتاب خلق شده است را از دست می‌دهند. یکی از اجزای کلیدی تورنمنت سه جادوگر، نبرد اژدها است، اما در کتاب، خوانندگان با انواع مختلفی از اژدها مواجه می‌شوند. آن‌ها همچنین با چارلی ویزلی آشنا می‌شوند، شخصیتی که در فیلم‌ها کاملا نادیده گرفته شده است؛ اما مورد علاقه طرفداران است. موجودات شگفت‌انگیزترین لحظات جام آتش را تشکیل می‌دهند، اما صحنه‌های اژدها آنقدر مورد علاقه طرفداران بود.

دنیای هری پاتر به یک کتاب یا فیلم یا اژدها محدود نمی‌شود. روبیوس هاگرید اژدهایی به نام نوربرت را نگه داشته و بزرگ کرده است و تخم آن از فیلم هری پاتر و سنگ جادو (Harry Potter and the Sorcerer’s Stone) آمد. هری، ران و هرمیون در یکی از بهترین صحنه‌های هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت اول (Harry Potter and the Deathly Hallows) سوار یک اژدها می‌شوند. وجود همین صحنه این مجموعه را به یکی از بهترین فیلم‌های اژدها محور سینما تبدیل کرده است.

Willow 1988

بهترین فیلم‌های اژدها محور
بهترین فیلم‌های اژدها محور

Willow یکی از اولین فیلم‌های فانتزی بود که اتفاقا تماشاگران بسیاری هم داشت. در حالی که گریم کینگ کنگ و اژدهای دو سر آن با استانداردهای جلوه‌های ویژه امروزی به طور مثبت باستانی است، هنوز هم توانست بینندگانی را که در سال 1988 عاشق آن شده بودند هیجان زده کند. اژدها را به داخل یک خندق هدایت کرد تا شاهد رشد آن و بلعیدن انسان‌ها باشد، در نهایت این فیلم اژدها محور موفق شد تماشاگران را مجذوب خود کند و راه را برای اژدهای واقعی‌تر در فیلم‌های امروزی هموار کند.

اگرچه Willow را فقط می‌توان یک موفقیت متوسط در باکس آفیس نامید، اما مانند بسیاری از فیلم‌های فانتزی، هنوز هم طرفداران زیادی دارد و یکی از بهترین فیلم‌های اژدها محور است. بین موجودات عجیب و غریبش و قهرمانی‌های بی‌میل و در عین حال استوار وارویک دیویس (Warwick Davis)، هنوز هم برای مخاطبان امروزی جذاب است. این فیلم نامزد دو جایزه اسکار شد و به گفته کارگردان فیلم، ران هاوارد (Ron Howard) که به خبرنگاران درباره سیکوئل احتمالی گفت: “هرگز نگو هرگز.” احتمال سری جدید این فیلم کم نیست.

Reign of Fire 2002

بهترین فیلم‌های اژدها محور
بهترین فیلم‌های اژدها محور

داستان‌های مربوط به اژدها معمولاً در دوران باستان رخ می‌دهند، درحالی که این فیلم سال 2002 به آینده می‌پردازد. این فیلم سرگرم کننده پساآخرالزمانی نه تنها نیاز به رسانه پادآرمان شهری را نشان می‌دهد، بلکه نابودی انسان‌ها توسط حمله اژدها را به تصویر می‌کشد. با بهترین فیلم‌های پسا آخرالزمانیرا آشنا شوید.

این پیش فرض برای یک فیلم قرن بیست و یکمی وجود دارد که طبق آن ممکن است این فیلم مسخره به نظر بیاید، اما بازی ستارگانی همچون کریستین بیل (Christian Bale)، متیو مک کانهی (Matthew McConaughey) و جرارد باتلر (Gerard Butler) توانسته است این فیلم را دیدنی و به یکی از بهترین فیلم‌ها با موضوع اژدها تبدیل کند.  ولی همچنان برخی از منتقدان تاثیر بازی این 3 ستاره را  بسیار کم‌رنگ دانستند، اما طرفداران فانتزی از شجاعت بیل، از خودگذشتگی باتلر و وحشی بودن چشم‌های گشاد مک‌کانهی لذت بردند. جلوه‌های بصری جنگ علیه اژدهاها در یک فیلم لایو اکشن منحصر به فرد و راضی کننده بود و فیلم برنده جایزه جشنواره سینما دو سیجس و نامزد جایزه ساترن شد. همچنین به یک بازی ویدیویی نیز تبدیل شد.

The Hobbit: The Desolation of Smaug 2013

بهترین فیلم‌ها با موضوع اژدها
بهترین فیلم‌ها با موضوع اژدها

بسیاری از طرفداران معتقدند که جذابترین بخش فیلم‌های هابیت ساخته پیتر جکسون (Peter Jackson) شخصیت اژدهای اسماگ با بازی بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) است. جلوه‌های ویژه این اژدها و شخصیت حریصش، فیلم‌ها را دیدنی کرد. او عاشق طلا و انتقام گیری بود. گریم جالب اسماگ، چشم‌های طلایی و صدای خاصش توانست این موجود را ترسناک کند. این فیلم با بهترین اژدهای مدرن امروزی از بسیاری از فیلم‌های دیگر مربوط به اژدها الهام گرفت. همچنین می‌توانید درباره تحلیل و معرفی بهترین فیلم‌های بندیکت کامبربچ نیز بخوانید.

این فیلم با فروش 958 میلیون دلاری در سرتاسر جهان، از نظر منتقدان و همچنین باکس آفیس، فیلم موفقی بود. این فیلم حتی بیشتر از دو فیلم دیگر برج و یاران حلقه درآمد داشت، اگرچه بسیاری از طرفداران ادعا می‌کنند که فیلم‌های دوم را بسیار بیشتر دوست دارند.

Spirited Away 2001

بهترین فیلم‌ها با موضوع اژدها
بهترین فیلم‌ها با موضوع اژدها

بدون هیچ تردیدی یکی دیگر از بهترین فیلم‌های اژدها محور شهر اشباح است. شاید بهترین بازنمایی یک اژدهای آسیایی در فیلم هاکو، روح رودخانه در فیلم انیمیشن هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki)، Spirited Away باشد.

مانند بسیاری از شخصیت‌های میازاکی، هاکو ترکیبی از روشنایی و تاریکی است که با گرسنگی خود برای قدرت در برابر میل خود برای تبدیل شدن به یک فرد خوب مبارزه می‌کند. در شکل اژدها، او از معشوقه خود، جادوگر یوبابا، اطاعت می‌کند، در حالی که هنوز برای محافظت از شخصیت اصلی فیلم، چیهیرو می‌جنگد. در نهایت، این داستان چیهیرو است و این اوست که هر دوی آن‌ها را در پایان نجات می‌دهد.

بیشتر فیلم‌های میازاکی به قدری جادویی هستند که شخصیت‌های دو بعدی را در دیگر انیمیشن‌ها شرمنده می‌کنند و Spirited Away نیز از این قاعده مستثنی نیست. این فیلم به اندازه کافی تحسین منتقدان را برای اثبات توانایی خود جمع آوری کرده است و به اندازه کافی مورد تایید تماشاگران قرار گرفته است تا آن را به عنوان یک فیلم فوق‌العاده تمام دوران تثبیت کند. این فیلم بیش از 289 میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد و به سرعت به یکی از پردرآمدترین فیلم‌های تاریخ فیلم‌سازی ژاپن تبدیل شد. همچنین می‌توانید درباره بهترین انیمه‌های شبیه شهر اشباح بخوانید.

حقایق پنهان انیمیشن spirited away ؛ با «چیهیرو» همسفر شویم

How to Train Your Dragon 2010

بهترین فیلم با محوریت اژدها
بهترین فیلم با محوریت اژدها

بسیاری از فیلم‌هایی که از کتاب اصلی تفاوت دارند نتوانسته‌اند طرفداران کتاب را راضی کنند و به همین دلیل در این لیست قرار نگرفتند. چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم، بهترین فیلم مدرن مربوط به اژدها، در این زمینه یک استثناست. این فیلم محصول سال 2010 از دریمورک، به امتیاز 98 درصد Rotten Tomatoes دست یافت و چند سیکوئل، بازی ویدیویی و سریال از آن ساخته شد.

فیلم نه تنها یک موفقیت تجاری است بلکه به شخصیت ناچیزی می‌پردازد که به خاطر صبر و تلاش به مهم‌ترین شخصیت ممکن تبدیل می‌شود. اژدهای این فیلم تخیلی و شبیه حیوانات دست آموز است. اژدهای بی دندان فیلم هم پرواز می‌کند و هم آتش بیرون می‌کند اما رفتارهای جدیدی دارد، مثل موش و گربه بازی‌ها، و به همین دلیل یک اژدهای خاص محسوب می‌شود.

The Neverending Story 1984

بهترین فیلم با محوریت اژدها
بهترین فیلم با محوریت اژدها

بی‌شک یکی دیگر از بهترین فیلم‌های اژدها محور داستان بی‌پایان است. محبوب‌ترین موجود در داستان بی‌پایان، این اژدهای شانس خندان و در حال پرواز است. شور و اشتیاق و مثبت اندیشی زیادی در مورد تلاش آتریو از خود نشان داد.  فالکور، اژدهای شانس، بیشتر از یک اژدهای چینی الگوبرداری شده است تا اژدهای اروپایی، اما بیشتر بینندگان او را به عنوان یک توله سگ غول پیکر و براق که کودکان را دوست داشت، تعبیر می‌کنند.

چشمان قهوه‌ای بزرگ و خزهای تیره او ممکن بود در سال 1984 عجیب و غریب باشد، اما محبوبیت فیلم ثابت است و والدین بیشتری هر سال فیلم مورد علاقه دوران کودکی خود را به فرزندانشان معرفی می‌کنند. مشارکت شاد فالکور در یک طرح انتقام‌جویی عمدتا بی‌ضرر از زورگویان، جایگاه او را در قلب بینندگان جوان و پیر تضمین کرد.

Dragonheart 1996

بهترین فیلم‌های اژدها محور
بهترین فیلم‌های اژدها محور

Dragonheart داستان اژدهایی است که جرأت کرد قلب خود را برای زنده نگه داشتن یک شاهزاده انسانی به اشتراک بگذارد. متأسفانه، قلب مشترک او برای یک ظالم تلف شد و باعث شد دراکو ایمان خود را به انسانیت از دست بدهد. دراکو با شراکت با شوالیه سابق اژدهاکش دنیس کوید (Dennis Quaid)، با تفسیر طعنه آمیز و شخصیت پرخاشگر خود به راحتی طرفداران را به خود جلب کرد.

این فیلم که به عنوان آخرین و بهترین فیلم اژدها محور از آن یاد کرده‌ایم، حتی با یک پایان تلخ به اتمام رسید و دنیای بهتری را برای پادشاهی تضمین کرد و دراکو را در میان ستاره‌ها با اژدهایان دیگرش به تصویر در آورد. شاید منتقدان فیلم را از نظر فیلمنامه پیش پا افتاده می‌دانستند، اما هیچ کس نمی‌توانست جذابیت بصری و ارزش زیبایی شناختی آن را انکار کند. از زمان انتشار، این بازی همچنین الهام بخش یک بازی ویدیویی و دو دنباله بوده است.

جمع‌بندی:

فیلم‌های اژدهایی با داشتن داستان‌های جذاب و تصاویر شگفت‌انگیز از اژدها، جذب بسیاری از تماشاگران در سال‌های اخیر شده‌اند. این فیلم‌ها به علاوه از جوانان، تماشاگران بزرگسال را نیز به خود جذب کرده و به عنوان یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینمایی شناخته شده‌اند.

نظر شما به عنوان یک طرفدار این فیلم‌ها بسیار ارزشمند است و ما می‌توانیم با به اشتراک گذاشتن نظر شما، محتوای بهتری را برای شما و سایر کاربران فیگار ارائه کنیم. این نظر شما می‌تواند به دیگران کمک کند تا تصمیم به دیدن یا عدم دیدن یک فیلم را بگیرند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار  بهترین فیلم‌های اژدها محور  سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “بهترین فیلم‌های اژدهایی از نگاه سایت فیگار ؛ اژدها را به خانه‌هایتان دعوت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *