بدترین اقتباس های انیمه ؛ اقتباس هایی که بدتر از مانگایشان هستند

متاسفانه هر مانگای عالی و محبوب توانایی گرفتن یک اقتباس خوب انیمه‌ای را نداشته است. با فیگار بمانید تا با بدترین اقتباس های انیمه آشنا شوید.

با توجه به اینکه مانگا‌های پرفروشی مانند مرد اره‌ برقی و بهشت جهنمی بالاخره اقتباس‌های انیمه‌ای مورد انتظار خود را دریافت خواهند کرد، هنوز این احتمال وجود دارد که همه این‌ها بسیار اشتباه پیش بروند. حتی زمانی که مطالب منبع بسیار مورد توجه خوانندگان قرار می‌گیرد، بارهای بی‌شماری بوده است که استودیوهای انیمه اقتباس‌های مانگا (پرفروش ترین مانگا های تاریخ) خود را به هم می‌زنند.

بدترین اقتباس های انیمه

اقتباس هایی که بدتر از مانگایشان هستند

شما می‌توانید فهرست بدترین اقتباس های انیمه را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بدترین اقتباس های انیمه
بدترین اقتباس های انیمه

از Berserk تا The Seven Deadly Sins، بسیاری از طرفداران این اقتباس‌های مانگا را به دلیل گرافیک ضعیف و فیلرهای غیرضروری ناامیدکننده می‌دانستند، در حالی که باید به داستان وفادار می‌ماندند. استقبال بسیار بد باعث شده است که چندین مورد از این اقتباس‌ها لغو شوند یا در لحظه‌های مهم داستان به پایان برسند، اگرچه تعداد کمی برای تکمیل روایت باقی‌مانده بازمی‌گردند. پس اگر می‌خواهید با بدترین اقتباس انیمه آشنا شوید، در این نوشتار با ما همراه باشید تا به معرفی 10 اقتباس بد انیمه بپردازیم.

Bleach

بدترین اقتباس های انیمه
بدترین اقتباس های انیمه

بلیچ، مانگای اصلی Tite Kubo، تحسین‌های زیادی را به خود اختصاص داده است و حتی توانسته برای هر مانگاکای پس از او، الهام بخش مانگاهایی مانند Gege Akutami هنرمند Jujutsu Kaisen و Koyaharu Gotouge هنرمند Demon Slayer (شخصیت شیطان کش مورد علاقه شما در مورد شما چه می گوید؟) باشد.

این انیمه که توسط استودیو پیروت اقتباس شده بود، موفق شد دو فصل اول را به خوبی با موفقیت بزرگ تطبیق دهند. پس از آن، آنها جلوتر از مانگا هجوم بردند و داستان‌های خود را ایجاد کردند که با لغو نمایش، سریال تکمیل شده 45٪ فیلر داشت.

در حالی که بلیچ (محبوب ترین شخصیت های انیمه بلیچ) در سال 2012 به پایان رسیده بود، Kubo هنوز در حال ساخت فصل‌هایی بود که تا سال 2018 منتشر می‌شد و بسیاری را به فکر فرو برد که آیا آخرین آرک‌ها هرگز اقتباسی خواهند گرفت یا نه. خوشبختانه، طرفداران دیگر نیازی به صبر نخواهند داشت، زیرا قسمت اول آخرین آرک باقی مانده به تازگی منتشر شد.

The Seven Deadly Sins

بدترین اقتباس های انیمه
بدترین اقتباس های انیمه

برای دو فصل اول، هفت گناه کبیره اقتباسی شایسته از یک مانگای بسیار محبوب است. متأسفانه، پس از واگذاری این انیمه به Studio DEEN، نمی‌توان همین را برای فصل‌های باقی مانده گفت. پس از واگذاری این انیمه، کیفیت انیمیشن و داستان‌گویی Seven Deadly Sins بسیار کاهش یافت.

وقتی یک انیمیشن استودیو انیمه را در بین فصل‌ها تغییر می‌دهد، همیشه لزوماً چیز بدی نیست. تولید MAPPA (بهترین انیمه های استودیو ماپا) از آخرین فصل حمله به تایتان می‌تواند گواهی داد که استثناهای خوبی وجود دارد. اما، متأسفانه، مدیریت دین با The Seven Deadly Sins کاملاً برعکس است. با دیدن محصول نهایی فصل سوم که مدت‌ها در انتظارش بودیم، طرفداران شگفت‌زده شده بودند زیرا ظاهر شخصیت‌های محبوبشان با چشم‌های بد شکل، بدن‌های نامتناسب و عدم تقارن کلی نشان داده شده بودند.

Black Clover

بدترین اقتباس های انیمه
بدترین اقتباس های انیمه

شبدر سیاه ممکن است نمونه‌ای از یک مانگا شونن فانتزی (بهترین انیمه های فانتزی تمام دوران) با خط داستانی قابل پیش بینی و یک قهرمان هرچند ساده لوح باشد. با این حال، نمی‌توان انکار کرد که آثار هنری یوکی تاباتا با مناظر زیبا و طراحی شخصیت‌های شگفت انگیز آن را جبران می‌کند. متأسفانه، انیمه اقتباس شده توسط استودیو پیروت نتوانست آثار هنری تاباتا را در تمام شکوه آن به طور کامل به تصویر بکشد. در عوض، طرفداران با طرح‌های عجیب و سکانس‌های اکشن که بیش از حد خمیده به نظر می‌رسند، باقی می‌مانند.

هنگام اقتباس از یک مانگا اکشن (بهترین مانگا های تاریک شونن) پرطرفدار، مهم است که به ترجمه مبارزات بین شخصیت‌ها پرداخته شود تا مشخص شود که در وهله اول چه چیزی ترسیم شده است. انیمه Black Clover در بهترین حالت پنج بار از ده بار موفق به انجام این کار شد. همین این اقتباس را به یکی از بدترین اقتباس های انیمه ها از مانگایشان تبدیل کرد.

The Promised Neverland

بدترین اقتباس های انیمه
بدترین اقتباس های انیمه

فصل اول The Promised Neverland یکی از معدود انیمه‌های اکشن درخشانی بود که یک قهرمان زن (بهترین انیمه های شونن با قهرمان زن) داشت. فصل اول The Promised Neverland بسیار قوی شروع شد و اقتباسی تقریباً بی‌نقص از مانگای اصلی خود بود، اما در نهایت، با توجه به اینکه نقص‌های فصل 2 به سرعت در آنها آشکار شد، این انیمه به سرعت تمام محبوبیت خود را از دست داد.

در طول فصل دوم، خوانندگان مانگا می‌توانستند قسمت‌هایی را که گم شده بودند شناسایی کنند، و بینندگان عادی احساس می‌کردند که در حال دریافت یک داستان عجولانه هستند. با وجود محبوبیت مانگا و انیمه، تصمیم گرفته شد فصل دوم آخرین فصل آن باشد. بنابراین استودیو Clover تصمیم گرفت تمام داستان را در فصل دو اقتباس کند و طرفداران را با یک نتیجه نارضایت‌بخش مواجه کرد.

Blade Of The Immortal

بدترین اقتباس های انیمه
بدترین اقتباس های انیمه

برداشت هیرواکی سامورا در مورد یک رونین تنها که به یک فرد جوان کمک می‌کند تا انتقام بگیرد، ممکن است از نظر ساختار داستان غیراصیل باشد. اما، شخصیت‌های آن و استفاده اندک از عناصر فانتزی، روایتی قانع کننده را به ارمغان می‌آورد. Blade of The Immortal یک شمشیرفروش نیمه جاودانه را دنبال می‌کند که توسط یک دختر جوان استخدام می‌شود تا به یافتن مسئول قتل والدینش کمک کند.

هنگامی که این مانگا برای اولین بار در یک انیمیشن اقتباس شد، نتایج اصلا رضایت بخش نبود. همانطور که در مورد اکثر اقتباس‌های مانگا وجود داشت، سامورا همچنان در حال کار روی پایان داستان خود بود، و بنابراین، انیمه با پایانی باز باقی ماند، و فقط زمانی که این مانگا در سال 2019 یک اقتباس جدید گرفت، اصلاح شد. اما متأسفانه، این استودیو نتوانست استایلی که توسط سامورا تنظیم شده بود را به تصویر بکشد و در عوض، ظاهر متفاوتی به آن بخشید که نتوانست به زیبایی شناسی مانگا برسد.

Deadman Wonderland

بدترین اقتباس های انیمه
بدترین اقتباس های انیمه

Deadman Wonderland داستانی است که به طرز شگفت انگیزی تمهیدات یک جامعه دیستوپیایی را با قهرمانی در هم می‌آمیزد که تلاش می‌کند بی‌گناهی خود را در یک بازی بقا ثابت کند. هنگامی که به طور رسمی اقتباس این مانگا تایید شد، طرفداران آماده بودند که از قسمت اول استقبال زیادی کنند. اما متأسفانه، تمام استقبال این انیمه پس از پخش قسمت اول از بین رفت.

اقتباس Deadman Wonderland که تنها یک فصل به طول انجامید، بینندگان را به چیزهای بیشتری رغبت کرد، در حالی که خوانندگان در مورد اینکه داستان در اقتباس به کجا می‌رود دچار سردرگمی می‌شدند. در اصل این انیمه از داستان اصلی مانگا منحرف شد و یک داستان اوریجینال را ارائه داد که دلیل اصلی شکست آن بود.

Rosario + Vampire

بدترین اقتباس های انیمه
بدترین اقتباس های انیمه

اقتباس Rosario + Vampire نمونه کاملی از زمانی است که یک استودیو از دنبال کردن مطالب منبع خود شکست می‌خورد. با چشم پوشی از هر یک از قوس‌های شخصیتی و خط داستانی کامل، آنها در عوض بیشتر بر لحظات بی اهمیتی که در مانگا وجود دارد تمرکز کردند و آن را تمرز اصلی انیمه گذاشتند، و تصور کردند که این چیزی است که توجه خوانندگان را به خود جلب کرده است.

این انیمه به تنهایی می‌توانست ورود خوبی به ژانر رام کام باشد. اما از آنجایی که از یک مانگای تحسین شده اقتباس شده بود، برای خوانندگان بسیار سخت شده بود تا انیمه آن را مشاهده کنند. Rosario + Vampire یکی از 10 اقتباس بد انیمه در این فهرست می‌باشد.

The Flowers Of Evil

بدترین اقتباس های انیمه
بدترین اقتباس های انیمه

The Flowers of Evil یک مجموعه مانگای دوست داشتنی است که بین عاشقانه (بهترین مانگا های عاشقانه) و تعلیق در می‌آید. بنابراین، وقتی اعلام شد که یک انیمیشن اقتباسی از این مانگا خواهیم داشت، خوانندگان مشتاقانه هیجان‌زده شدند، اما وقتی اعلام شد که انیمیشن قرار است روتوسکوپی شود، طرفداران آن بسیار ناامید شدند. محصول نهایی آنقدر نامناسب و عجیب به نظر می‌رسید که تماشای آن غیرقابل تحمل شده بود.

روتوسکوپ معمولاً از اقتباس‌های رنکین باس از آثار تالکین برای مبهم کردن فیلم‌های ریچارد لینکلیتر استفاده می‌شود. وقتی صحبت از انیمه به میان می‌آید، روتوسکوپ برای عنوان یا تیتراژ پایانی مانند انیمه Komi Can’t Communicate در نظر گرفته شده است، اما این تکنیک نمی‌تواند احساسات صورت و حرکات روان را به تصویر بکشد.

Tokyo Ghoul

بدترین اقتباس های انیمه
بدترین اقتباس های انیمه, بدترین اقتباس های انیمه ها از مانگایشان

Tokyo Ghoul و Tokyo Ghoul:re از Sui Ishida یکی از مانگا‌هایی است که باید حتما آن را بخوانید. توکیو غول یک فانتزی تاریک مدرن با مضامین کافکایی و مجموعه‌ای با شخصیت‌های خوب، توانست داستانی جذاب و سرگرم‌کننده برای هر مبتدی مانگا بسازد که از آن لذت ببرد.

یکی دیگر از پروژه‌های پیروت، توکیو غول، با مشکلاتی مشابه دیگر اقتباس‌های آن‌ها مواجه شد که رایج‌ترین آنها فیلر بود. چیزی که آن را متمایز می‌کند بی‌توجهی کامل آن به داستان اصلی است و اساساً آنها آرک‌های خود را به ضرر بسیاری از طرفداران “کانون” کردند. اکثر طرفداران موافق دوری از این انیمه هستند و به طرفداران انیمه پشنهاد می‌دهند مانگا این داستان را بخوانند.

Berserk

بدترین اقتباس های انیمه
بدترین اقتباس های انیمه, 10 اقتباس بد انیمه, بدترین اقتباس انیمه

طبق گزارش ComicBook، سری Berserk (بهترین آرک های مانگا برسرک) کنتارو میورا با فصل جدیدی که اواخر این ماه منتشر می‌شود، زیر نظر بهترین دوست و همکار مانگاکای میورا، کوجی موری، ادامه خواهد یافت. سری مانگا به ویژه به دلیل داستان سرایی عالی و تصویرسازی زیبا و تاریک خود که نبردهای برتر و وحشیانه برسرک را به نمایش گذاشت، شهرت یافت.

تاکنون برسرک چندین بار مورد اقتباس قرار گرفته است، مانند سریال سال 1997 (آرک عصر طلایی)، سه گانه فیلم 2012، و اقتباس وحشتناک 2016. اقتباس سال 2016 به دلیل ارزش تولیدی‌اش با ترکیبی CGI و طراحی‌های عجیب و غریب که باعث ناراحتی طرفداران شد، بدنام شد. امیدواریم که Berserk یک اقتباس مناسب دریافت کند که کل مجموعه را پوشش دهد، اما در حال حاضر، طرفداران فقط باید مانگا را به جای آن بخوانند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بدترین اقتباس های انیمه سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *