پرفروش ترین مانگا های تاریخ ؛ به همراه بهترین مانگا ها در تاریخ

در سال‌های اخیر، مانگاها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. اما شاید آشنایی با پرفروش ترین مانگا های تاریخ برای شما امری جذاب باشد.

مانگا دارای تاریخچه‌ای بسیار غنی است. ما می‌توانیم رد تاریخچه مانگا را تا چندین قرن پیش بیابیم. با این حال، مانگا‌هایی که از آن‌ها به عنوان مانگای امروزی یاد می‌کنیم، عمدتاً مربوط به 70 سال گذشته است. در این زمان، هزاران مانگا در ژانرهای مختلف تولید شده و توانسته‌اند تا جزو پرفروش ترین مانگاها قرار گیرند.

پرفروش ترین مانگا های تاریخ

به همراه بهترین مانگا ها در تاریخ

شما می‌توانید فهرست پرفروش ترین مانگا های تاریخ را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

پرفروش ترین مانگا های تاریخ

صرف نظر از تعداد جلد، زمان انتشار و ژانر، برخی از مانگاها توانسته‌اند پرفروش ترین مانگا تاریخ نام بگیرند. همچنین لازم به ذکر است که میزان موفقیت یک مانگا، برحسب میزان فروش آن محاسبه می‌شود. پس هر مانگایی که جلدهای بیشتری از آن به فروش رسیده باشند، موفق‌تر محسوب می‌شود.

اگر شما نیز به دنبال بهترین مانگا در تاریخ هستید، می‌توانید تا پایان این نوشتار با فیگار همراه باشید تا پرفروش ترین مانگا در تاریخ را بشناسید.

Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba

پرفروش ترین مانگا های تاریخ
پرفروش ترین مانگا های تاریخ, بهترین مانگاها در تاریخ

مانگای Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba یکی از جدیدترین مانگاهایی است که توانسته در لیست پرفروش ترین مانگاها جای گیرد. این مانگا تنها در 26 شماره و در سال 2016 منتشر شد. حاصل انتشار این 26 شماره، بیش از 150 میلیون نسخه فروش بود که یک موفقیت بسیار عظیم است. البته که این موفقیت بی‌دلیل نبوده و این مانگا جزو بهترین مانگاها در تاریخ نیز محسوب می‌شود. همچنین یک انیمه براساس این مانگا ساخته شده است که آن نیز جزو پرفروش‌ترین انیمه‌های تاریخ محسوب می‌شود.

این مانگا در ژانر فانتزی ماجراجویی ساخته شده و داستان شخصی به نام تانجیرو کامادو را دنبال می‌کند. پس از این که خانواده تانجیرو کامادو توسط یک شیطان کشته می‌شوند، او آموزش می‌بیند تا بتواند تبدیل به یک قاتل اژدها شده و انتقام خانواده‌اش را بگیرد.

بیشتر بخوانید:

KochiKame: Tokyo Beat Cops

پرفروش ترین مانگا های تاریخ
پرفروش ترین مانگا های تاریخ, پرفروش ترین مانگا در تاریخ

KochiKame: Tokyo Beat Cops بهترین مانگا در تاریخ است که توسط Osamu Akimoto ساختته شده است. انتشار این مانگا از سال 1976 آغاز شد و تا 40 سال ادامه داشت. حاصل این 40 سال، انتشار 200 جلد مانگا و بیش از 156.5 میلیون نسخه فروش بود. همچنین لازم به ذکر است که این مانگا، منبع اقتباس برنامه‌های بسیار زیادی بوده است. تاکنون 3 فیلم انیمه×، 2 فیلم لایو اکشن، یک سریال انیمه و یک سریال لایو اکشن براساس این مانگا ساخته شده‌اند.

دلیل اصلی مشهور شدن این انیمه و تبدیل شدن به پرفروش ترین مانگا تاریخ کمدی‌های جذاب و خنده‌دار است. ریوتسو شخصی است که در این مانگا، در اطراف یک ایستگاه پلیس در توکیو می‌چرخد و هردفعه ایده‌ای جدید برای کسب درآمد را ارائه می‌دهد. هرچند که او هر بار شکست می‌خورد و نمی‌تواند به هدفی که برنامه ریزی کرده بود برسد.

بیشتر بخوانید:

Slam Dunk

پرفروش ترین مانگا های تاریخ
پرفروش ترین مانگا های تاریخ, بهترین مانگاها در تاریخ

یکی از بهترین مانگا ها در تاریخ و در ژانر ورزشی، Slam Dunk است. همچنین این مانگا توسط انجمن بسکتبال ژاپن به دلیل ترویج این ورزش در جوانان تقدیر شده است. این مانگا در سال‌های 1990 تا 1996 و در 31 جلد منتشر شد. اما لازم به ذکر است که این مانگا تا به امروز بیش از 157 نسخه فروخته است. تاکنون چندین بازی ویدیویی، یک فیلم و یک سریال انیمه براساس این مانگا ساخته شده است. همچنین لازم به ذکر است که این مانگا تبدیل به منبع الهام بسیار بزرگی برای بسکتبالیست‌ها در ژاپن شده است.

این مانگا داستان شخصی به نام هانامیچی ساکوراگی را روایت می‌کند. هانامیچی ساکوراگی برای جلب توجه یک دختر، عضو یک تیم بستکبال می‌شود. او در بستکبال بسیار ضعیف عمل می‌کند اما رفته رفته بازی او بهتر شده و به بسکتبال علاقه پیدا می‌کند. در نهایت شما می‌تواند داستان هانامیچی را در پرفروش ترین مانگا در تاریخ دنبال کنید که تبدیل به یک بستکبالیست حرفه‌ای می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Doraemon

پرفروش ترین مانگا های تاریخ
پرفروش ترین مانگا های تاریخ, برترین مانگا های تاریخ

Doraemon یک مانگای کودکانه است که توسط Fujiko F. Fujio ساخته شده است. این مانگا در سال‌های 1969 تا 1996 منتشر می‌شد و طرفداران بسیار زیادی داشت. همچنین این مانگا با گذر زمان، جوایز متعددی را کسب کرده و تبدیل به یکی از نمادهای ژاپن شده است. فروش این مانگا تاکنون بیش از 170 میلیون دلار بوده است.

تاکنون دو سریال انیمه، و جمعاً 40 فیلم بلند و کوتاه و انواع رسانه دیگر براساس این مانگا ساخته شده‌اند. داستان این مانگا در رابطه با گربه‌ای رباتی به نام Doraemon است که از آینده آمده تا به Nobita Nobi در سفرهای زمانی کمک کند. این مانگا، بهترین مانگا در تاریخ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Black Jack

پرفروش ترین مانگا های تاریخ
پرفروش ترین مانگا های تاریخ, بهترین مانگا در تاریخ

در طول 10 سال انتشار مانگاهای Black Jack، تنها 25 جلد از این مانگا چاپ شد. با این حال، این مانگا توانست با بیش از 176 نسخه فروش، تبدیل به یکی از پرفروش ترین مانگاها شود. این مانگا برخلاف اکثر مانگاهای دیگر، یک داستان کلی ندارد. درعوض، هر جلد از این مانگا به داستانی کوچک می‌پردازد.

ویژگی مشترک تمامی این داستان‌ها، حضور پزشکی به نام بلک جک است. بلک جک یک پزشک بسیار بزرگ و مشهور است اما با این حال همچنان یک مدرک پزشکی معتبر ندارد. او در طی این مانگاها، وقت خود را صرف درمان بیماری‌های مزموز و گاهاً عجیب می‌کند که داستان‌های جالبی را شکل می‌دهند. همچنین این مانگا جزو برترین مانگا های تاریخ نیز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Detective Conan

پرفروش ترین مانگا های تاریخ
پرفروش ترین مانگا های تاریخ, پرفروش ترین مانگاها

کاراگاه کانن یک مانگای شونن است که به عنوان بهترین مانگا تاریخ نیز شناخته می‌شود. این مانگا از 1994 آغاز شده و همچنان درحال انتشار می‌باشد. تاکنون 99 چلد از این مانگا منتشر شده است که توانسته بیش از 230 میلیون نسخه فروخته و به لیست پرفروش ترین مانگا ها راه یابد.

این مانگا داستان یک کاراگاه به نام شینیچی کودو را روایت می‌کند که یک جسد کودک را پیدا می‌کند. او با رهگیری این جسد، می‌تواند به باندهای خلافی برسد که اکنون به رقیب او تبدیل شده‌اند. شینیچی کودو در طی جلدهای متوالی این مانگا، ماجراجویی‌های متنوعی را انجام داده و جنایات زیادی را کشف می‌کند.

بیشتر بخوانید:

Naruto

پرفروش ترین مانگا های تاریخ
پرفروش ترین مانگا های تاریخ, پرفروش ترین مانگا ها

نارتور یکی از مشهورترین عنوان‌ها در ژاپن، و یکی از برترین مانگا های تاریخ است. این مانگا از سال 1999 به مدت 15 سال و تا سال 2014 منتشر می‌شده است. حاصل این سال‌ها، بیش از 250 نسخه فروش است که عدد بسیار بزرگی محسوب می‌شود. همچنین اقتباس‌های بسیار زیادی از انیمه، فیلم، اسپین آف و لایت نوول براساس این مانگا ساخته شده‌اند.

داستان این مانگا، حول پسری به نام ناروتو اوزوماکی است. او قصد دارد تا تبدیل به رهبر قبلیه‌اش شود و شما نیز در این راه با او قدم بر می‌دارید. همچنین لازم به ذکر است که مانگای ناروتو به دو بخش کلی پیش و پس از دوران نوجورانی ناروتو نقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Dragon Ball

پرفروش ترین مانگا های تاریخ
پرفروش ترین مانگا های تاریخ, برترین مانگا های تاریخ

مانگای Dragon Ball در 42 جلد و طی سال‌های 1984 تا 1995 منتشر شد. این مانگا تاکنون توانسته است تا بهترین مانگا تاریخ لقب گرفته و با بیش از 260 میلیون نسخه فروش، تبدیل به یکی از پرفروش ترین مانگا ها شود. این مانگای محبوب شونن، منبع اقتباس دو سریال انیمه بوده است. البته که این سریال‌ها نیز تبدیل به منبع الهام سریال‌های جدید شدند. در همین حین، مانگای Dragon Ball الهام بخش بسیاری از دیگر مانگاها محسوب می‌شود.

دراگون بال داستان شخصی به نام سون گوکو را در یک سفر ماجراجویی فانتزی دنبال می‌کند. اکنون سون گوکو در دوران بلوغ به سر می‌برد و در تلاش است تا با یافتن توپ‌ اژدها، تبدیل به بهترین مبارز رزمی شود.

بیشتر بخوانید:

Golgo

پرفروش ترین مانگا های تاریخ
پرفروش ترین مانگا های تاریخ, بهترین مانگا تاریخ

گلگو به طور همزمان یکی از قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین مانگاهایی است که همچنان درحال انتشار می‌باشد. تاکنون 201 جلد از این مانگا منتشر شده است و با فروش 280 میلیون نسخه، این مانگا نیز تبدیل به یکی از پرفروش ترین مانگا ها شده است.

مانگای گلگو همانند کاراگاه کانن، از داستان خاصی پیروی نمی‌کند و در هر جلد یک داستان منحصر به فرد را روایت می‌کند. توگو نام یک قاتل حرفه‌ای و مرموز است که با استفاده از یک تفنگ M16 سفارشی، قتل‌های خود را انجام می‌دهد. داستان‌های او بسیار وسیع هستند و شما می‌توانید توگو را در تمامی ماراجویی‌هایش دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

One Piece

پرفروش ترین مانگا های تاریخ
پرفروش ترین مانگا های تاریخ, بهترین مانگاها در تاریخ

با بیش از 480 میلیون نسخه فروش، One Piece پرفروش ترین مانگا تاریخ محسوب می‌شود! این مانگا از سال 1997 تاکنون درحال انتشار بوده است؛ البته که درحال حاضر، گفته‌هایی از پایان این مجموعه در سال 2025 شنیده می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که با وجود بازی‌های ویدیویی، انیمه‌ها و دیگر اقتباس‌های متنوع، یکی از سودآورترین فرنچایزهای تاریخ محسوب می‌شود.

این مانگا داستان میمون دی. لوفی را دنبال می‌کند که در تلاش برای تبدیل شدن به پادشاه دزدان دریایی است. او برای رسیدن به این موفقیت، قصد دارید تا گنج بزرگ One Piece را بیابد. همچنین لازم به ذکر است که این مانگا، بهترین مانگا تاریخ نیز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار پرفروش ترین مانگا های تاریخ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

پرسش های متداول در رابطه با پرفروش ترین مانگا های تاریخ

پرفروش ترین مانگا در تاریخ کدام مانگا است؟

مانگای مشهور One Piece با فروش بیش از 480 میلیون نسخه، پرفروش ترین مانگا تاریخ محسوب می‌شود.

معیار موفقیت برای مانگا ها چیست؟

معیار موفقیت برای هر مانگا، میزان فروش آن است. هرچقد که تعداد نسخه‌های فروخته شده از یک مانگا بیشتر باشد، آن مانگا موفق‌تر محسوب می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *