سوال جنجالی علی دایی از رئیس فیفا [+جزئیات]

علی دایی اسطوره فوتبال ایران اخیراً طی مصاحبه‌ای از گفتوگوی خود با رئیس فیفا صحبت کرد که در ادامه به سوال جنجالی علی دایی از رئیس فیفا می‌پردازیم.

علی دایی پس از سوال “در این ملاقات صحبت خاصی هم با رییس فیفا داشتید؟” جواب بسیار جالبی داد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

سوال جنجالی علی دایی از رئیس فیفا

قسمتی از مصاحبه علی دایی پس از حضور در مراسم بهترین‌های فیفا اینگونه بود که دایی از رئیس فیفا برای نام بردن خلیج عربی به جای خلیج فارس سوال پرسید. علی دایی گفت:

موردی که بیشتر در موردش با ایشان صحبت کردم این بود که سوال مردم ایران را به آقای اینفانتینو انتقال دادم که برای خود من هم به شخصه مهم بود. این که چرا در بازی‌هایی که اخیرا در یکی از کشورهای همسایه ایران برگزار شد، ایشان واژه نادرست خلیج عربی را به جای واژه تاریخی و اصیل خلیج فارس به کار بردند. در جواب من آقای اینفانتینو توضیح داد که چاره دیگری نداشتم چون نام تورنمنتی که برگزار می‌شد همانی بود که من استفاده کردم.

سوال جنجالی علی دایی از رئیس فیفا
سوال جالب علی دایی از رئیس فیفا

سوال جالب علی دایی از رئیس فیفا

او ادامه داد:

برایم جالب بود که ایشان با تاریخ ایران کاملا آشنا بود و وقتی در این مورد خاص سوال کردم به واژه PERSIAN GULF که همان خلیج فارس است اشاره کرد و گفت که تنها دلیلی که آن واژه را در آن مسابقات استفاده کردم این بود که از سوی میزبان نام بازی‌ها آنطور انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *