ویدیو : احتمال سقوط دلار چقدر است ؟ پایین آمدن دلار تا کانال 30 هزار تومان

به تازگی اخباری ذر مورد پایین آمدن دلار تا کانال 30 هزار تومان در رسانه های مجازی پخش شده است. گویا خبر احتمال سقوط دلار، سر صدای زیادی را ایجاد کرده است.

نرخ دلار که طی هفته‌های گذشته بر اثر برخی التهابات، فضاسازی‌ها و انتظارات روانی به ۶۰ هزار تومان هم رسیده بود، طی هفته روندی کاهشی داشت که این روند از غروب جمعه و با انتشار خبر توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط سیاسی تشدید شد و صبح شنبه به کانال ۴۴ هزار تومانی رسید.

بر این اساس فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی تداوم روند کاهشی دلار را پیش بینی می‌کنند و بازگشت دلار به کانال ۳۰ هزار تومان را با توجه به عوامل سیاسی و اقتصادی را دور از انتظار نمی‌دانند.

بیشتر بخوانید:

توافق ایران و عربستان بر سر دلار، قیمت‌ها را تا کجا کاهش خواهد یافت ؟

پیش بینی کاهش نرخ دلار تا کانال 30 هزار تومانی ؛ نبود خریدار دلار در بازار

پایین آمدن دلار تا کانال 30 هزار تومان

این تحلیلگران همچنین تاکید می‌کنند که برداشت مقامات سعودی این است که ایران و آمریکا به سمت احیای برجام پیش می‌روند و به همین دلیل عربستان نیز تصمیم گرفته در چنین فضایی، تنش‌ها با تهران را کاهش دهد و خود را برای دوران پس از احیای برجام و آماده و فضای همکاری را تقویت کند.

در ادامه می‌توانید پایین آمدن نرخ دلار تا 30 هزار تومان را ببینید:

احتمال سقوط دلار

کارشناسان مسائل سیاست‌خارجی تاکید دارند که ریاض با درس گرفتن از اشتباهات بزرگ خود پس از امضای قرار برجام در سال ۲۰۱۵ و به خصوص در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، به این نتیجه رسید که ایالات‌متحده اقدامی مستقیم علیه ایران انجام نخواهد داد و این ناامیدی از واشنگتن سبب شد تا عربستان به دنبال راهی برای کاهش تنش‌ها در منطقه با همسایه بزرگ شمالی خود باشد.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *