پشت پرده تخلف بانک آینده در وام ایران مال چیست ؟

به تازگی، خبری مبنی بر تخلف بانک آینده در فضای مجازی منتشر شده که در ادامه به پشت پرده تخلف بانک آینده در وام ایران مال خواهیم پرداخت.

در خبری که اخیراً از تخلفات بانک آینده برای وام ایرانمال در فضای رسانه و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، می‌بینیم که شبکه‌های صدا و سیما، اخباری موثق از دزدی بانک آینده را به انتشار گذاشتند.

اشتباهات بانک آینده در اعطای وام باعث شده تا حواشی زیادی در بین مردم و سیاستمداران پیش بیاید که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

پشت پرده تخلف بانک آینده در وام ایران مال چیست ؟

تخلف بانک آینده در وام ایران مال
دزدی بانک آینده

این بانک، باید طبق قوانینی که شورای کار آن را تأیید کرده باشد پیش می‌رفت و مبالغی را اعطا می‌کرد. بانک‌هایی که به اشخاص حقیقی و حقوقی که وام می‌دهند، نباید بیشتر از چهل درصد مبلغ پایه باشد.

اما اطلاعات جدیدی که از برخی از مبالغ بانک‌هایی مانند بانک آینده، نشان می‌دهد که این بانک، پا را فراتر از حد انتظار گذاشتند. طبق گفته‌های برخی از مسئولین، با اعطای بیش از حد مجاز، و 6 برابر حد کلان، و بالای 80 برابر در پرداخت تسحیلات، این تخلف را انجام داده است.

در ادامه می‌توانید تخلفات بانک آینده برای وام ایرانمال را ببینید:

اشتباهات بانک آینده در اعطای وام

بانک آینده، بانک ایرانی است که در سال ۱۳۹۱ در پی ادغام بانک تات، مؤسسهٔ مالی و اعتباری صالحین و مؤسسه مالی و اعتباری آتی تأسیس شد. یکی از نکات جالب توجه این بانک، جذب بیش از ۱۲۲ هزار میلیارد تومان سپرده‌است که معادل ۱۰ درصد کل سپرده‌های جذب شده توسط کل بانک‌های حاضر در کشور است.

بدهی بانک آینده به بانک مرکزی و نظام بانکی روند صعودی داشته و از٢٢ هزار و ١۵١ میلیارد تومان در سال ٩٨ به ٢٩ هزار و ٢٢٠ میلیارد تومان در سال ٩٩ رسیده است. از مجموع این رقم بدهی، بیش از ۵٢٠٠ میلیارد تومان بدهی این بانک به بانک مرکزی است.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *