انیمیشن گنج اژدها راهی آلمان شد ؛ جشنواره اشتوتگارت میزبان آن است

اشکان رهگذر با انیمیشن گنج اژدها به جشنواره انیمیشن اشتوتگارت آلمان راه پیدا کرد. داستانن این انیمیشنی که هر روز بیشتر از دیروز می‌درخشد، چیست؟

انیمیشن گنج اژدها چندی پیش، در جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی فرانسه، یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های انیمیشن دنیا پذیرفته شد. جشنواره انسی بخشی به اسم میفا پیچز برای حمایت از انیمیشن‌های در حال ساخت دارد که بسیار هم مورد توجه قرار داده می‌شود.

در آن دوره 433 انیمیشن کوتاه، بلند، سریالی و تلفیقی از سراسر دنیا متقاضی حضور در این جشنواره بودند که در بخش انیمیشن سینمایی هشت انیمیشن پذیرفته شدند و گنج اژدها یکی از آن‌ها بود.

انیمیشن گنج اژدها راهی آلمان شد

اشتوتگارت میزبان آن است

گنج اژدها در آلمان
گنج اژدها در آلمان

گنج اژدها که در جشنواره انسی تنها نماینده انیمیشن ایران و خاورمیانه در این بخش بود، امروز خبرهای جدیدی درباره موفقیتش به گوش می‌رسد. این اثر بر اساس قصه افسانه‌ای در استودیو هورخش با مشارکت میستیک هوس کانادا در حال تولید است.

جشنواره انیمیشن اشتوتگارت یکی از معتبرترین جشنواره‌های انیمیشن در جهان است که هر ساله در شهر اشتوتگارت آلمان برگزار می‌شود. این جشنواره از سال 1982 برگزار می‌شود و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های انیمیشن در جهان شناخته می‌شود.

این جشنواره 25 تا 30 آپریل 2023 میلادی مصادف با پنجم تا دهم اردیبهشت 1402 برگزار خواهد شد. بخش درحال ساخت جشنواره انیمیشن اشتوتگارت آلمان به طرح‌های انیمیشن منتخبی می‌پردازد که در مراحل مختلف تولید از ایده تا ساخت، قرار دارند.

به همین دلیل نیز کارگردانان و تهیه‌کنندگان اولین بخش‌های طرح‌های خود را در این جشنواره ارائه می‌دهند. که انیمیشن جذاب گنج اژدها به کارگردانی اشکان رهگذر نیز یکی دیگر از انیمیشن‌های جذاب این جشنواره است.

در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است که سایه، دختری هشت ساله است که برای نجات روستای مادر بزرگش از خشکسالی راهی یافتن گنج اژدها می‌شود اما نمی‌داند که گنج واقعی آب است که باید دوباره در قنات‌های خشک شده روستا جاری شود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *