پیدا شدن گنج هزارساله توسط دختر بچه دانمارکی [+عکس]

به تازگی، تصویر و خبری از پیدا شدن گنج هزارساله توسط دختر بچه دانمارکی منتشر شده است که بازتاب‌های فراوانی را در فضای مجازی داشته است.

در اخباری که جدیداً از کشف گنج کمیاب در دانمارک در فضای مجازی به انشتار رسیده است، گنج پیدا شده توسط دختر دانمارکی می‌بینیم که 300 سکه زمان قدیم این سرزمین، که مربوط به دوران واکینگ‌ها است پیدا شده است.

پیدا شدن سیصد سکه دانمارکی جزو اخباری بود که روز گذشته، اروپا و کشورهای دور اطراف را درگیر خودش کرد و تاکنون بسیاری از خبرگزاری‌های خارجی این خبر را ساپورت کردند.

پیدا شدن گنج هزارساله توسط دختر بچه دانمارکی

پیدا شدن گنج هزارساله توسط دختر بچه دانمارکی
کشف گنج کمیاب در دانمارک

این گنج کمیاب را یک دختربچه پائیز گذشته کشف کرد اما موزه ژوتلند شمالی در دانمارک این خبر را روز پنجشنبه اعلام کرد. کریستیان نورباخ، مدیر این موزه کشف این گنجینه از سکه‌های نقره‌ای در دو محل نزدیک به یکدیگر را بسیار نادر دانست.

این سکه‌ها که قدمت آنها به دهه ۹۸۰ میلادی بر می‌گردد در حدود هشت کیلومتری قلعه فیرکت در نزدیکی شهر کوچک هوبرو کشف شدند. به گفته مدیر موزه ژوتلند شمالی سکه‌های کشف شده هم دوره با زمان ساخت قلعه فیرکت در دوران هارالد بلاتند، پادشاه پیشین دانمارک است.

در ادامه می‌توانید تصویری از کشف گنج کمیاب در دانمارک را ببینید:

گنج پیدا شده توسط دختر دانمارکی

پیدا شدن گنج هزارساله توسط دختر بچه دانمارکی
پیدا شدن سیصد سکه دانمارکی

در کنار این سکه‌ها قسمت‌هایی از یک جواهر اسکاتلندی یا ایرلندی و سکه‌هایی عربی و آلمانی نیز پیدا شده است. به گفته مدیر موزه ژوتلند شمالی سکه‌های کشف شده هم دوره با زمان ساخت قلعه فیرکت در دوران هارالد بلاتند، پادشاه پیشین دانمارک است.

وایکینگ‌ها بر این باور بودند که با دفن گنجینه‌های خود می‌توانند پس از مرگ صاحب آنها شوند. قرار است گنج کشف شده از ماه ژوئیه در موزه تاریخی آلبور در شمال دانمارک به نمایش گذاشته شود.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *