جزئیات کامل ماه گرفتگی 15 اردیبهشت + [زمان دقیق]

طبق گفته‌های ناسا، امشب، پانزدههم اردیبهشت، خسوف ماه را داریم که در ادامه به جزئیات کامل ماه گرفتگی 15 اردیبهشت خواهیم پرداخت.

امشب، یک ماه گرفتگی منحصربه‌فرد خواهیم داشت که تا چند سال آینده تکرار نخواهد شد. خسوف پانزده اردیبهشت یکی از پدیده‌های نجوم در چند سال اخیر است که در جزئیات کامل خسوف امشب به آن خواهیم پرداخت. ماه گرفتگی پانزدهنم اردیبهشت 1402 جذاب‌ترین رویداد امسال در پدیده‌های نجوم است.

جزئیات کامل ماه گرفتگی 15 اردیبهشت

جزئیات کامل ماه گرفتگی 15 اردیبهشت
جزئیات کامل ماه گرفتگی 15 اردیبهشت, خسوف پانزده اردیبهشت

بنا به صحبت‌های مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران، ماه گرفتگی امشب، در آسمان ایران نیز دیده خواهد شد. این پدیده نجومی هر 19 سال یکبار رخ می‌دهد و به گفته مدیر انجمن نجوم ایران ماه‌گرفتگی امشب، از ساعت 18:44 دقیقه آغاز خواهد شد و عمیق‌ترین ماه‌گرفتگی نیم‌سایه است.

پدیده خورشید گرفتگی نیز در تاریخ 31 فروردین‌ماه نیز در قاره استرالیا پدید آمده بود و تنها چند روز پس‌از آن پدیده خسوف در ایران نمودار خواهد شد.

ماه گرفتگی پانزدهنم اردیبهشت 1402

جزئیات کامل ماه گرفتگی 15 اردیبهشت
جزئیات کامل ماه گرفتگی 15 اردیبهشت, جزئیات کامل خسوف امشب

مسعود عتیقی در رابطه با ماه گرفتگی امشب گفت:

با توجه به اینکه مدار ماه نسبت به مدار زمین ۵.۱ درجه زاویه دارد، بدیهی است این دو مدار، در دو نقطه یکدیگر را قطع می‌کنند که به آنها “گره”می‌گویند و از اتصال دو گره به یکدیگر، “خط گره” به دست می‌آید.

او در ادامه در رابطه با این پدیده که امشب رخ می‌دهد، ادامه داد:

هرگاه این خط گره به سمت خورشید باشد، ساکنان کره زمین شاهد وقوع خورشیدگرفتگی و یا ماه‌گرفتگی به ترتیب در هنگام ماه نو و ماه کامل (ماه بدر) خواهند بود

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *