صاعقه جان یک نفر را گرفت ؛ تعداد مصدومین یک نفر

رئیس اورژانس و مدیر حوادث استان چهارمحال و بختیاری، خبر داد که بامداد امروز صاعقه جان یک نفر را گرفت. در انی حادثه یک نفر نیز مصدوم شده است.

صاعقه جان یک نفر را گرفت رییس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در پی وقوع رعد و برق در شهرستان کوهرنگ بیان کرد: یک نفر بر اثر اصابت صاعقه جان خود را از دست داد و یک نفر نیز در این حادثه مصدوم شد.

محمود شمسی پور در ادامه گفت: بامداد امروز یکشنبه در تماس تلفنی با مرکز دیسپچ اورژانس استان 2 مورد صاعقه‌زدگی در ارتفاعات منطقه شرمک گزارش و بلافاصله آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه به‌ علت صاعقه مرد 60 ساله جان خود را از دست داد، گفت: فرد مصدوم نیز پس از انجام اقدامات درمانی مناسب برای انجام اقدامات درمانی تکمیلی توسط کارشناسان عملیاتی اورژانس پایگاه چمن گلی به درمانگاه تلورد انتقال داده شد.

بیشتر بخوانید:

فیلمی از صحنه صاعقه گرفتگی شکوفه حسینی خواهر بهاره حسینی

صاعقه جان یک نفر را گرفت

تعداد مصدومین یک نفر 

مرگ در چهارمحال با صاعقه
مرگ در چهارمحال با صاعقه

شمسی‌پور از مردم منطقه به ویژه عشایر خواست در زمان وقوع بارندگی و صاعقه از استقرار در ارتفاعات خودداری و در مکانی امن قرار گیرند. او در ادامه توضیحات این حادثه افزود:

شهروندان در زمان بارش و صاعقه از ایستادن به شدت در مناطق مرتفع پرهیز کنند، همچنین از تجهیزاتی که‌ هادی جریان الکتریسیته هستند استفاده نکنند و از حصارهای فلزی، خطوط برق و تلفن دور شوند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، در 48 ساعت آینده وضعیت هوای استان نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط رگبار و رعدو برق گاهی وزش باد شدید و در 72 ساعت آینده آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد همراه است.

بیشتر بخوانید:

برخورد وحشتناک صاعقه به مجسمه مسیح ریودوژانیرو

بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی افزایش ابر و ناپایداری به صورت رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد به نسبت شدید و در پاره‌ای نقاط تگرگ پیش‌بینی شده است.

برای روز یکشنبه در بعضی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک محلی و انتقال گرد و غبار رقیق به سطح استان انتظار می‌رود. از نظر دمایی برای روزهای دوشنبه و سه شنبه کاهش نسبی دما نیز پیش بینی شده است.

از این رو اداره کل هواشناسی استان به دامداران و عشایر توصیه کرده است، در عبور یا استقرار در مناطق مرتفع و حاشیه مسیل‌ها با توجه به رخداد بارش‌های رگباری و احتمال رعد و برق طی بعدازظهر روز یکشنبه خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *