فوری: پاداش کم مصرفان برق اعلام شد [+جزئیات]

به تازگی پاداش کم مصرفان برق اعلام شد. در ادامه مطلب پاداش مصرف کم برق همراه ما بمانید تا به جزئیات طرح پاداشی مصرف کم برق بپردازیم.

مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشترکان صنعت برق از اجرای طرح پاداش صرفه‌‌جویی از فردا خبر داد. به گفته مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشترکان صنعت برق شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی برق از فردا برای 100 درصد مشترکان خانگی آغاز می‌شود.

پاداش کم مصرفان برق

پاداش کم مصرفان برق
پاداش مصرف کم برق

عبدالامیر یاقوتی مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشترکان توانیر در این باره گفت:

۳ تا ۴ میلیارد تومان برای طرح تشویق مشترکان اختصاص می‌یابد و امید است مردم از این فرصت استفاده کنند.

وی درباره فرایند دریافت پاداش صرفه‌جویی مشترکان ادامه داد:

یکی از طرح‌های ویژه‌ای که امسال در صنعت برق موردتوجه و در دستور کار قرار گرفت مربوط به ارائه پاداش صرفه‌جویی به مشترکان خانگی است. این موضوع رقم‌های قابل‌توجهی را به خود اختصاص داده است، به‌ طوری‌ که به‌ ازای هر کیلووات‌ ساعت از 500 تومان تا 2000 تومان پاداش در نظر گرفته می‌شود.

طرح پاداشی مصرف کم برق

وی خاطرنشان کرد:

استراتژی حوزه برق در وزارت نیرو در سه محور اصلی شامل «افزایش ظرفیت تولید در بخش نیروگاه‌های فسیلی»، «افزایش ظرفیت تولید در بخش نیروگاه‌های تجدیدپذیر اعم از نیروگاه‌های خورشیدی، آبی، بادی و غیره» و «بهینه‌سازی مصرف انرژی از سمت مشترکان» خلاصه می‌شود.

یاقوتی ادامه داد:

برنامه‌های مختلفی در ارتباط با مدیریت مصرف از سوی مشترکان نیز پیش‌بینی شد که مشترکان صنعتی، کشاورزی، عمومی، اداری و تجاری دراین‌رابطه با وزارت نیرو همکاری می‌کنند. بر اساس مصوبه هیئت دولت مشترکان بخش‌های عمومی – اداری مکلف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف در ساعت‌های روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده‌اند و در برخی از ساعت‌های اداری باید حداقل 60 درصد مصرف انرژی را نسبت به ساعت روز کاهش دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص این خبر که بازتاب گسترده‌ای هم در فضای مجازی داشته چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *