مهاجرت وحید رجبلو کار آفرین معلول ؛ آمریکا میزبان یک ایرانی دیگر

مهاجرت وحید رجبلو کار آفرین معلول ایرانی و سرشناس به آمریکا، در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده است. داستان از چه قرار است؟

وحید رجبلو در سال 1366 در کرج دیده به جهان گشود. او کارآفرین ایرانی و بنیانگذار استارتاپ توانیتو است. او تنها 2 درصد از بدنش توانایی حرکت دارد و با همین وضع نیز توانسته افتخارات بسیاری را به نام خود به ثبت برساند.

او سومین فرزند خانواده و ساکن کرج بود. وحید با بیماری به نام اس ام ای به دنیا آمد. در ابتدا این بیماری برای پزشکان ناشناخته بود و از تشخیص درست این بیماری عاجز بوده‌اند.

این بیماری است که هر چه بیشتر رشد کند، عضلات را بیشتر تحلیل می‌برد. این بیماری با پیشرفت روزافزونش تمام تن وحید را در برگرفت.

پزشکان از همان اوایل تشخیص‌های اشتباهی در مورد این بیماری داشته‌اند، به همین دلیل چندین عمل ستون فقرات و لگن برای وحید تجویز می‌کنند که بعدها مشخص می‌شود هیچ‌کدام لازم نبوده و اگر این جراحی‌ها انجام نمی‌شد، بدن او وضعیت به‌مراتب بهتری داشت.

مدرسه‌ها در دوران دانش آموزی‌، او را به دلیل بیماری‌اش قبول نمی‌کردند و او مجبور به ترک تحصیل شد، اما این مشکلات که ناخواسته دچارش شده بود هیچ‌یک مانع موفقیت او نشدند. حالا اما خبر مهاجرت وحید رجبلو کار آفرین معلول به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

عکس امروز خانواده وریا غفوری

مهاجرت وحید رجبلو کار آفرین معلول

آمریکا میزبان یک ایرانی دیگر

مهاجرت کارآفرین معلول ایرانی به آمریکا
مهاجرت کارآفرین معلول ایرانی به آمریکا

وحید رجبلو در سال 1396 پلتفرم آنلاین توانیتو را به عنوان پل ارتباطی میان توان‌جویان و خدمات‌رسانان تاسیس کرد. با این کار 17 شغل مستقیم و حدود یک هزار شغل غیر مستقیم ایجاد شد.

توانیتو حدود یک هزار خدمات‌دهنده فعال دارد که در حوزه‌های سلامت، پزشکی، توانبخشی، آموزش و خدمات عمومی به شهروندان ایرانی، از طریق این پلتفرم سرویس‌دهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

واکنش آمریکا به ائتلاف دریایی ایران

وحید رجبلو توانسته‌ است فرصتی پدید آورد که بیش از 14 هزار شهروند دارای معلولیت و بدون معلولیت از خدمات آنلاین توانیتو استفاده کنند.

وحید رجبلو در سال 1399 توسط کمیته غیرانتفاعی بین‌المللی جوانان جهان به‌عنوان یکی از 10 چهره اثرگذار در دنیا شناخته شده‌ است. این برای اولین بار است که یک ایرانی در جمع جوانان اثرگذار جهان قرار می‌گیرد. اما امروز با مهاجرت وحید رجبلو به آمریکا رو به رو هستیم. با این وجود اما آرزوی سلامتی و موفقیت برای او داریم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص این خبر که بازتاب گسترده‌ای هم در فضای مجازی داشته چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *