یک یوزپلنگ دیگر در جاده مرگ تلف شد! [+تصاویر دلخراش]

تلف شدن یوزپلنگ جاده میامی ؛ سه ماه پیش یک یوزپلنگ به نام ماجراد در جاده میامی به سبزوار تلف شد، امروز هم خبر از تلف شدن یک یوزپلنگ دیگر در همین جاده می‌رسد!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: یوزپلنگی که امروز بر اثر تصادف جاده‌ای جان خود را از دست داد، نر بوده و حدود ۲ سال سن داشته است. در ادامه مطلب با خبر یوزپلنگ میامی همراه ما بمانید.

تلف شدن یوزپلنگ جاده میامی

  • تلف شدن یوزپلنگ در میامی

به گزارش منابع خبری:

با گذشت فقط حدود سه ماه از تلف شدن یوزپلنگ ماده ایرانی به نام ماجراد که با سه جنین یوزپلنگ در محور میامی _ سبزوار تلف شد، صبح سه‌شنبه ۶ تیرماه یک یوزپلنگ ایرانی دیگر که نر بود در فاصله ۱۰ کیلومتری روستای عباس آباد شهرستان میامی در اثر برخورد با ماشین تلف شد.

حدود ۵۰ کیلومتر از این محور ترانزیتی محل عبور یوزپلنگ آسیایی است که تنها ۶ کیلومتر آن با فنس کشی ایمن شده است، علایم هشدار دهنده و تابلوهای هشدار نیز مکرر نصب شده است، اما عدم روشنایی لازم و تکمیل نشدن فنس کشی حیات این گونه جانوری در معرض خطر را با تهدید جدی روبه‌رو کرده است.

تلف شدن یوزپلنگ در جاده میامی

متأسفانه یک قلاده یوزپلنگ آسیایی امروز ۱۴۰۲ حوالی منطقه موسوم به چاه قنات واقع در محور ترانزیتی میامی- سبزوار بر اثر برخورد با خودروهای عبوری دچار سانحه و تلف شد. این دومین تصادف جاده‌ای یوزپلنگ آسیایی در استان سمنان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون است. یوزپلنگ آسیایی گونه‌ای در خطر انقراض است و در حال حاضر تنها تعداد کمی از آنها در ایران زندگی می‌کنند. عدم روشنایی لازم و تکمیل نشدن فنس کشی حیات این گونه جانوری در معرض خطر را با تهدید جدی روبه‌رو کرده است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *