فوری: ایران رسما عضو سازمان همکاری شانگهای شد! +[جزئیات]

ایران سازمان همکاری شانگهای ؛ یکی از کارشناس سیاسی تاجیک در اظهاراتی اعلام از پیوستن ایران به عضو سازمان همکاری شانگهای کرد.

جمهوری اسلامی ایران ۱۳ تیر در نشست مجازی به ریاست هند رسما عضو سازمان همکاری شانگهای می‌شود.  عضویت کامل ایران در نشست آتی این سازمان رسما اعلام می‌شود و از ۱۳ تیر از همه حقوق کشورهای عضو برخوردار خواهد بود. در ادامه مطلب با خبر عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای همراه ما بمانید.

ایران سازمان همکاری شانگهای

  • سازمان همکاری شانگهای ایران

به گزارش منابع خبری:

نشست سران سازمان همکاری های شانگهای، در روزهای آتی سوم و چهارم ژوییه (۱۲ و ۱۳ تیر ماه)، به میزبانی هند برگزار می‌شود، بنا به تصمیم کشور میزبان به صورت آنلاین و مجازی برگزار خواهد شد.

وزیر امور خارجه ضمن قدردانی از تلاش‌ها و همکاری دبیرکل سازمان همکاری شانگهای برای تکمیل فرآیند عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران، از آمادگی ایران برای حضور در نشست آتی این سازمان که به صورت مجازی برگزار خواهد شد، خبر داد.

ایران سازمان همکاری شانگهای

پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای

براساس گزارش اسپوتنیک، عظیم اف افزود: انتخاب این روز خاص برای عضویت کامل ایران در سازمان شانگ‌های اتفاقی نیست بلکه هدیه غیرمنتظره روسیه و چین به رقیب راهبردی خود یعنی  آمریکا است.  پیش از این، روسیه و چین با احتیاط با موضوع پیوستن ایران به سازمان شانگ‌های برخورد می‌کردند، اما پس از افزایش اختلافات با واشنگتن و علنی شدن این اختلاف ها، این روند شتاب بیشتری گرفت.

دبیرکل سازمان همکای شانگهای، همچنین نقش ایران در پیشبرد اهداف سازمان همکاری شانگهای را مهم خواند و اظهار داشت: این باعث افتخار من است که فرآیند عضویت دائم ایران، در زمان مدیرکلی اینجانب بر این سازمان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *