ببینید: تصاویر جدیدی از سحابی گربه خندان منتشر شد‍! +[عکس]

سحابی گربه خندان ؛ رصدخانه جنوبی اروپا (ESO) یک سحابی جدید شبیه به گربه خندان کشف کرده است و اسم آن را سحابی Sh۲-۲۸۴ گذاشته است.

وقتی ستاره شناسان به فضا نگاه می‌کنند، تعداد نامحدودی از احتمالات وجود دارد. آن‌ها ممکن است از سیارات کاملا جدید گرفته تا ستاره‌های در حال انفجار را بیابند. در ادامه مطلب با خبر گربه خندان سحابی همراه ما بمانید.

سحابی گربه خندان

  • سحابی Sh۲-۲۸۴

به گزارش منابع خبری:

ستاره شناسان رصدخانه جنوبی اروپا در حال مطالعه سحابی Sh2-284 هستند که پر از ستاره های جوان است. این سحابی که با عنوان مهد کودک ستارگان  شهرت دارد همچنین حاوی گاز و غبار زیادی است که در کنار هم قرار می گیرند و خورشیدهای جدیدی مانند خورشید ما ایجاد می کنند. درخشان ترین قسمت این سحابی حدود ۱۵۰ سال نوری وسعت دارد.

درخشان‌ترین قسمت این سحابی حدود ۱۵۰ سال نوری وسعت دارد.  این سحابی در فاصله‌ی حدود ۱۵۰۰۰ سال نوری از زمین و در صورت فلکی تک‌شاخ قرار گرفته است. اگر به این ابر به عنوان یک شمایل کلی نگاه کنید، شباهت قابل توجهی به گربه‌ای خندان دارد که به آسمان کهکشانی نگاه می‌کند.

سحابی گربه خندان
عکس سحابی گربه خندان, سحابی Sh۲-۲۸۴, گربه خندان سحابی

عکس سحابی گربه خندان

این گروه مرکزی از ستارگان همچنین بادهای بسیار شدیدی را آزاد می‌کند که گاز و غبار را از مرکز سحابی دور می‌کند. منطقه توخالی و عاری از گرد و غبار حاوی کیسه‌های متراکمی از مواد ستاره ای است. به گفته اخترشناسانی که این تصویر را گرفته‌اند، این کیسه‌ها از مرکز سحابی محافظت می‌کنند.

صورت فلکی مونوسروس از زمین، حدود ۱۵ هزار سال نوری فاصله دارد. در این میان ستاره شناسان دریافتند اگر به ابر‌های این سحابی به صورت یک تصویر کلی نگاه کنید، تصویر ایجاد شده شباهت قابل توجهی به گربه‌ای خندان دارد. نگاه کردن و بررسی این منطقه وسیع به عنوان قسمت‌های مختلف صورت گربه در واقع به اخترشناسان کمک می‌کند تا پدیده‌های مختلف را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *