نام آیین های باستانی شب یلدا و چهارشنبه سوری در تقویم ملی ایران تغییر کرد

به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، نام آیین های باستانی شب یلدا و چهارشنبه سوری در تقویم ملی ایران تغییر کرد. تغییر نام شب یلدا و چهارشنبه سوری از سال 1403 اعمال می‌شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که از سال 1403 به بعد، آخرین شب پاییز یا «شب یلدا» و سه‌شنبه آخر سال یا «چهارشنبه سوری»، با نام‌های «روز ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان» و «روز تکریم همسایگان» شناخته می‌شوند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تغییر نام شب یلدا و چهارشنبه سوری در تقویم ایران

در پاسخ به موضوعاتی که درباره حذف نام چهارشنبه سوری و شب یلدا از تقویم کشور مطرح شده بود، «عباس میرزاحسینی»، رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، توضیحاتی ارائه دادند و تأکید کردند که اسامی این دو روز مهم، صرفاً در تقویم رسمی ایران تغییر یافته‌اند و حذف نشده‌اند.

تغییر نام شب یلدا و چهارشنبه سوری

«عباس میرزاحسینی» درباره تغییر نام آیین باستانی شب یلدا و همچنین چهارشنبه‌سوری در تقویم رسمی کشور سال 1403 توضیحاتی ارائه داد و گفت:

هدف از نامگذاری روزها و مناسبت‌های خاص، تقویت عناصر هویت ملی ایرانیان و گرامیداشت شخصیت‌ها، ارزش‌ها و تقویت پیوندهای دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و علمی در جامعه است.

رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، «عباس میرزاحسینی»، درباره تغییر اسم مناسبت شب یلدا و چهارشنبه سوری گفت:

این نامگذاری هدفش تقویت فرهنگ‌های ایرانی اسلامی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی تغییر نام شب یلدا و چهارشنبه سوری چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *