اولین کنسول دستی دنیا با Ryzen 7 معرفی شد

شرکت AYANEO، به تازگی اولین کنسول دستی دنیا با پردازنده Ryzen 7 8840U را معرفی کرده است. این کنسول که به نام World First Dual-Screen 8840U شناخته می‌شود، دارای یک مانیتور نیز است.

همچنین، شرکت GPD نیز از کنسول دستی تاشو جدید خود با نام Win Mini System که با پردازنده Ryzen 7 7840U تجهیز شده را رونمایی کرد. تفاوت اصلی بین این دو کنسول، در نوع پردازنده است و ظاهر آن‌ها تفاوت چندانی وجود ندارد. باید توجه داشت که پردازنده های سری Ryzen 7 8840U از قابلیت پیشرفته XDNA1 بهره می‌برند که در تجربه گیمینگ تأثیر زیادی ندارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


اولین کنسول دستی دنیا معرفی شد

پردازنده های Ryzen 7 8840U تازه معرفی شده از معماری Zen 4 استفاده می‌کنند و بیشتر برای دستگاه‌های کم‌مصرف طراحی شده‌اند؛ اما شرکت AMD نیز قصد دارد که در سال 2024 پردازنده‌های سری Zen 5/RDNA3.5 را معرفی کند که در نسل بعدی کنسول‌های دستی استفاده خواهند شد.

اولین کنسول دستی دنیا

Ryzen 7 یک سری پردازنده‌های قدرتمند از شرکت AMD (Advanced Micro Devices) است. این سری پردازنده‌ها برای استفاده برای رایانه‌های شخصی طراحی شده‌اند. پردازنده‌های Ryzen 7 بر اساس معماری Zen پیش می‌روند و در حال حاضر نسل‌های مختلفی از آن‌ها در دسترس است.

پردازنده‌های Ryzen 7، دارای تعداد هسته‌ها و رشته‌های موازی بالایی هستند که قابلیت اجرای همزمان وظایف مختلف را فراهم می‌کنند. این پردازنده‌ها فرکانس بالا، ظرفیت پردازش گرافیکی قوی و قابلیت اورکلاکینگ (Overclocking) دارند که به کاربران حرفه‌ای امکان می‌دهد عملکرد آن‌ها را بهبود بخشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ساخت اولین کنسول دستی دنیا با پردازنده Ryzen 7 8840U چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *