سند ملی موسیقی ایران توسط رئیسی ابلاغ شد

رئیس جمهور ایران، «ابراهیم رئیسی»، سند ملی موسیقی جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ نمود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمدمهدی اسماعیلی» نیز این خبر را تأیید کرد.

«محمدمهدی اسماعیلی» اظهار داشت که ابلاغ سند موسیقی ، یک اتفاق بسیار مبارک برای حوزه هنر است. همچنین سخنگوی دولت ایران، روز گذشته اعلام کرده بود که به استانداران دستور داده شده تا از مجوزهای قانونی که وزارت فرهنگ به گروه‌های موسیقی داده است، پشتیبانی لازم را به عمل آورند و از برخورد سلیقه‌ای در این خصوص خودداری کنند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


سند ملی موسیقی ایران توسط رئیسی ابلاغ شد

این سند در قالب مصوبه شماره 236، جلسه 895 به تاریخ تصویب 10 بهمن 1402 و شماره ابلاغ 25092، به تاریخ 12 اسفند ماه 1401، به نام «سند ملی موسیقی جمهوری اسلامی ایران»، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی، و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است.

سند ملی موسیقی

در این سند آمده:

موسیقی به عنوان یکی از هنرهای ارزشمند و الهی، مجموعه‌ای از دانش، اندیشه و ذوق فطری و الهی است که به لطف حنجره انسان، سازها و طبیعت؛ خلق و بر اساس ذوق و قریحه ذاتی و نظم و انتظامی خردمندانه، تبلور و تجسم می‌یابد. این هنر، همانند سایر هنرهای بشری، دارای ابعاد و مراتب مختلفی است و هر فردی به شیوه‌ای خاص با آن ارتباط می‌گیرد که البته می‌تواند موجب تعالی یا انحطاط جمعی نیز گردد.

در راستای تبیین اهمیت، ارزش و جایگاه موسیقی؛ رسایل و مکتوبات بسیاری پیرامون بنیان‌های حکمی آن در دوره تمدن اسلامی، به رشته تحریر درآمده است که از آن بین؛ می‌توان به آثار فاخر شخصیتهای بزرگی نظیر: فارابی، اخوان الصفا، ابوعلی‌سینا، مولوی، صفی‌الدین اُرموی، قطب‌الدین شیرازی، عبدالقادر مراغه‌ای و فیض کاشانی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی تصویب شدن سند ملی موسیقی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *