چه شهرهایی خورشید گرفتگی فردا را خواهند دید؟

به تازگی خبری مبنی بر اینکه فردا خورشید گرفتگی اتفاق می‌افتد منتشر شده، حال سوال اینجاست که خورشید گرفتگی فردا را چه شهرهایی خواهند دید؟

تیمی از محققان پی برده‌اند که یک شهر به طور متوسط هر 374 سال یکبار خورشید گرفتگی کامل را تجربه می‌کند؛ همچنین هر 226 سال یکبار حلقه‌ آتش و هر 2.6 سال یکبار خورشید گرفتگی جزئی را تجربه خواهد کرد. دلیل آن در این است که خورشید در عرض‌های جغرافیایی بالا برای مدت طولانی‌تری در افق است؛ بنابراین، شهری مانند «نرپژ» مناسب‌ترین جایی برای انتظار خسوف است، زیرا شمالی‌ترین شهرها معمولا بیشترین فرصت برای خورشیدگرفتگی را دارند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


خورشید گرفتگی فردا

محققان متوجه شده‌اند که شهرهای نیمکره شمالی بیشتر از شهرهای نیمکره جنوبی خورشید گرفتگی کامل را تجربه می‌کنند. این به آن دلیل است که موقعیت تابستان در نیمکره شمالی وجود دارد، زیرا در این زمان خورشید در آسمان کوچک‌تر و احتمالا توسط قرص ماه پوشانده می‌شود.

خورشید گرفتگی فردا

در آینده، زمان نزدیکی زمین به خورشید در طول سال تغییر خواهد کرد. به طوری که در حدود 10000 سال آینده، زمستان در نیمکره شمالی با نقطه نزدیکی زمین به خورشید همزمان می‌شود و خورشید گرفتگی‌ها بیشتر در نیمکره جنوبی رخ می‌دهد.

برای مشاهده هر یک از مراحل ماه‌ گرفتگی کامل در 8 آوریل، باید از اقدامات ایمنی استفاده کرد. استفاده از عینک خورشیدی مخصوص یا عینک‌های فیلتر خورشیدی ضروری است، زیرا تماشای خورشید بدون محافظت می‌تواند به چشم آسیب برساند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی خورشید گرفتگی فردا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *