به نمایش گذاشتن کارهای شکسپیر توسط دانشگاه آکسفورد

پس از پیدا شدن اولین فولیوی شکسپیر در کتابخانه بودلین وستون، به نمایش گذاشتن کارهای شکسپیر توسط دانشگاه آکسفورد رخ داد که اتفاقی جالب توجه بود.

به تازگی، خبری مبنی بر حضور اولین دست نوشته شکسپیر در آکسفورد تحت عنوان نمایش فولیوی شکسپیر در اکسفورد در فضای مجازی منتشر شده که به اخبار موزه آکسفورد برای نمایش کار شکسپیر قوت بخشید.

به نمایش گذاشتن کارهای شکسپیر توسط دانشگاه آکسفورد

طیق اخبار گوناگونی که منتشر شده، اولین فولیوی شکسپیر یا همان کتاب‌های دست نویس او، پس از پیدا شدن و ترمیم، در کتابخانه بودلین وستون در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این کتاب اولین نسخه از نمایشنامه‌های گردآوری شده شکسپیر می‌باشد که در سال ۱۶۲۳ منتشر شده است.

این نمایشگاه در کتابخانه وستون، در دانشگاه آکسفورد، برگزار می‌شود تا چهاردهم می نیز ادامه دارد. این نمایشگاه، توسط اِما اسمیت، استاد مطالعات شکسپیر دانشگاه آکسفورد برگزار می‌شود.

اولین فولیوی شکسپیر یکی از بزرگترین اتفاقات در دنیای ادبیات است. در ادبیات واژه فولیو برگرفته از کلمه لاتین فولیوم به معنی برگ درخت می‌باشد. در حقیقت به سه موضوع جداگانه، اما در یک راستا و وابسته به صنعت چاپ و نشر اشاره می‌کند.

در ادامه می‌توانید حضور اولین دست نوشته شکسپیر در آکسفورد را ببینید:

کارهای شکسپیر توسط دانشگاه آکسفورد
نمایش فولیوی شکسپیر در اکسفورد

موزه آکسفورد برای نمایش کار شکسپیر

ویلیام شکسپیر یا همان، William Shakespeare، متولد ۱۵۶۴، درگذشته ۱۶۱۶، شاعر و نمایشنامه‌نویس و بازیگر تئاتر انگلیسی بود که بسیاری وی را بزرگ‌ترین نویسنده در زبان انگلیسی دانسته‌اند. سخن‌سرای آون، لقبی است که به خاطر محل تولدش در آون واقع در استراتفورد انگلیس به او داده‌اند.

شکسپیر، بیشتر آثار شناخته شده خود را بین سال‌های ۱۵۸۹ و ۱۶۱۳ تولید کرد. او سپس تا سال ۱۶۰۸ غالباً تراژدی‌هایی از جمله هملت، رومئو و ژولیت، اتلو، شاه لیر و مکبث که همگی از بهترین آثار به زبان انگلیسی محسوب می‌شدند را نوشت. همچنین او در آخرین مرحله زندگی خود، اثری تراژی کمدی نوشت و با نمایشنامه‌نویسان دیگر همکاری کرد.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *