شرایط اردوغان و رقیبش در انتخابات ترکیه [+جزئیات]

به تازگی، پس از اخباری که از انتخابات ترکیه در فضای رسانه بلند شد، شرایط اردوغان و رقیبش در انتخابات ترکیه به انتشار رسید که حواشی زیادی به همراه داشت.

در اخباری جدید که از انتخابات ترکیه و شرایط اردوغان به انتشار رسیده، برخی از روزنامه‌های ترکی خبر از اردوغان و انتخابات ترکیه دادند که حواشی زیادی را به همراه داشته است.

شروط اردوغان و رقبایش به تازگی، مسیری هموار در انتخابات برای خود پیشی گرفتند که باعث شده، برخی رسانه‌ها، به این انتخابات بپردازند.

شرایط اردوغان و رقیبش در انتخابات ترکیه

شرایط اردوغان و رقیبش در انتخابات ترکیه
شرایط اردوغان و رقیبش در انتخابات ترکیه, انتخابات ترکیه و شرایط اردوغان

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور فعلی ترکیه قرار است با کمال قلیچدار اوغلو، محرم اینجه و سنان اوغان برای پیروزی در انتخابات رقابت کند. یک استاد ژئوپلیتیک دانشگاه به تشریح شرایط موجود در جامعه ترکیه برای انتخابات ریاست جمهوری در این کشور پرداخت.

عبدالرضا فرجی راد، تحلیلگر سیاسی ایران درباره این انتخابات گفت:

اردوغان رئیس جمهور ترکیه با توجه به شرایطی که بعد از زلزله اخیر دارد در تلاش است تا بتواند با ارائه یکسری پروژه‌ها و امکانات و تحولاتی که در ترکیه از نظر علمی، فناوری و… رخ داده در زمان انتخابات خود را بیشتر عرضه کند لذا برنامه‌ریزی های خوبی انجام داده‌اند تا تعداد زیادی پروژه ملی به بهره برداری برسد که نشان دهند ترکیه در حال پیشرفت است.

اردوغان و انتخابات ترکیه

در ادامه می‌توانید کاندیداهای ترکیه را ببینید:

شرایط اردوغان و رقیبش در انتخابات ترکیه
شرایط اردوغان و رقیبش در انتخابات ترکیه, شروط اردوغان و رقبایش

او تصریح کرد:

از طرف دیگر فاصله اردوغان با رقیب جدی اش به حدی نیست که بگوییم رقیب او حتما برنده می‌شود زیرا دولت وقتی قدرت را در دست دارد حتما تبلیغات بیشتری انجام می‌دهد.

اردوغان در سال ۱۹۹۴ یکی از چندین نامزد برای پست شهرداری استانبول بود؛ چهار نامزد رقیبش توانستند به ترتیب ۲۲، ۲۰، ۱۵ و ۱۲ درصد آرا را کسب کنند، در حالی که اردوغان با کسب ۲۵ درصد آرا، آن‌ها را با اختلاف اندکی شکست داد.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *