بیوگرافی سارا خادم الشریعه ؛ دختر شطرنج‌باز ایرانی

سارا سادات خادم‌الشریعه، استاد بین‌المللی شطرنج اهل ایران است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بیوگرافی سارا خادم الشریعه بپردازیم.

سارا سادات خادم‌الشریعه، متولد ۲۰ اسفند ۱۳۷۵، استاد بین‌المللی شطرنج اهل ایران است که به عنوان نخستین شطرنج باز زن ایرانی معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سارا خادم الشریعه به اسپانیا مهاجرت کرد

بیوگرافی سارا خادم الشریعه

  • سارا خادم الشریعه کیست

در ادامه می‌توانید تصویری از سارا خادم‌الشریعه را ببینید:

بیوگرافی سارا خادم الشریعه
زندگینامه سارا خادم الشریعه

او نخستین شطرنج باز زن ایرانی است که علاوه بر کسب درجه‌ی استادبزرگ زنان، در سن ۱۸ سالگی در هشتاد و چهارمین کنگره‌ی شطرنج جهان، توانست عنوان استاد بین‌المللی شطرنج را به دست بیاورد. او در ژوئن ۲۰۲۰، در رده نهم شطرنج‌بازان ایران قرار دارد.

سارا خادم الشریعه، افتخارات زیادی مانند قهرمان شطرنج زنان در سال 2013، و قهرمانی جهان در سال 2014 را کسب کرده است. او در مسابقات گرندپری ۲۰۱۶ با حرکتی منصفانه، پس از آن که دید وضع روانی حریفش مناسب نیست، با تساوی موافقت کرد و کاندیدای دریافت جایزه اخلاق ۲۰۱۶ شد. او در گرندپری روسیه به عنوان سوم دست یافت.

خادم‌الشریعه در دی ماه ۱۳۹۸ از حضور در تیم ملی منصرف شد و پس از چند ماه به تیم ملی بازگشت. سارا خادم‌الشریعه در سال ۹۷ با اردشیر احمدی ازدواج کرد.

زندگینامه سارا خادم الشریعه

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *