همسر غلامحسین بنان ؛ بیوگرافی و هر آنچه که باید بدانید

این روزها تیتر همسر غلامحسین بنان دارفانی را وداع گفت ترند شده است؛ به همین علت باعث شد مجکوعه سایت فیگار به بیوگرافی همسر غلامحسین بنان بپردازد. با ما همراه باشید.

پری دخت‌آور (پری بنان) همسر زنده‌یاد استاد غلامحسین بنان دار فانی را وداع گفت. فروغ بهمن‌پور (فعال فرهنگی و حوزه موسیقی) با انتشار عکسی، این خبر را در صفحه شخصی خود منتشر کرده و درباره جزییات این اتفاق توضیح بیشتری نداده است.

همسر غلامحسین بنان

بیوگرافی پریدخت آور و هر آنچه که باید بدانید

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار درگذشت همسر غلامحسین بنان خواهید خواند به شرح زیر است:

بیوگرافی پریدخت آور

همسر غلامحسین بنان, بیوگرافی همسر غلامحسین بنان, مرگ همسر غلامحسین بنان, همسر غلامحسین بنان مرگ, درگذشت همسر غلامحسین بنان
مرگ همسر غلامحسین بنان, همسر غلامحسین بنان مرگ

پریدخت آور همسر مرحوم غلامحسین بنان خواننده قدیمی متولد ۹ بهمن در شیراز بود که در ساعت ۱۵ امروز متاسفانه دارفانی را وداع گفت و به همسرش پیوست. مراسم تشییع و خاکسپاری پری دخت‌آور همسر استاد غلامحسین بنان روز چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ در امامزاده طاهر با حضور خانواده اش برگزار می‌شود.

بیوگرافی غلامحسین بنان الدوله نوری

همسر غلامحسین بنان, بیوگرافی همسر غلامحسین بنان, مرگ همسر غلامحسین بنان, همسر غلامحسین بنان مرگ, درگذشت همسر غلامحسین بنان
مرگ همسر غلامحسین بنان, همسر غلامحسین بنان مرگ, درگذشت همسر غلامحسین بنان
  • نام اصلی : غلامحسین بنان الدوله نوری
  • متولد : 15 اردیبهشت 1290 تهران
  • مرگ : 8 اسفند 1364 (74 سال) تهران
  • زمینه فعالیت : موسیقی
  • پیشه : خواننده
  • سبک : موسیقی سنتی ایرانی موسیقی کلاسیک
  • مدرک تحصیلی : لیسانس
  • سازها : پیانو
  • سالهای فعالیت : 1306 تا 1347
  • والدین : کریم خان بنان الدوله نوری ، شرف السلطنه
  • همسرها : مریم وزیری ، پری دخت آور
  • فرزندان : گیتی بنان ، بیژن بنان

فروغ بهمن‌پور نوشته است:

او همسر استاد غلامحسین بنان بود. همین نگاه پر از عشق و معنی، گویای وفاداری و عمری عاشقانه و وفادارانه زیستن او نسبت به همسرش استاد بنان بزرگ بود. همین اینک استاد با آغوش گشوده همراه با فرشتگان رامشگر در درگاه بهشت به استقبال پری‌جان ایستاده. حقا که به صورت و معنی پری و پری‌زاده بود و از جنس آدمیان امروز نبود.

بیشتر بخوانید:

ماجرای آشنایی و ازدواچ

همسر غلامحسین بنان, بیوگرافی همسر غلامحسین بنان, مرگ همسر غلامحسین بنان, همسر غلامحسین بنان مرگ, درگذشت همسر غلامحسین بنان
مرگ همسر غلامحسین بنان, همسر غلامحسین بنان مرگ, درگذشت همسر غلامحسین بنان

او ۵۶ سالِ پیش، در فروردین سال ۱۳۴۴ با بنان آشنا شد و با دستِ سرنوشت در ۹ بهمن همان سال به همسری وی درآمد.

ازدواج پریدخت آور و غلام حسین بنان به دلیل علاقه شدید مادر او به این خواننده بوده است. خانم آور درباره نحوه آشنایی با استاد بنان می گوید که در نوروز سال ۱۳۴۵ با غلامحسین آشنا شدیم و بعد از گذشت چند ماه با هم ازدواج کردیم مادرم از طرفداران پر و پاقرص او بود و از این که در خیابانها صدای همسرم را مردم گوش می‌دادند و لذت میبردم.

در ادامه همسر بنان درباره آشنایی و ازدواجش می‌گوید:

وقتی با بنان ازدواج کردم در اوج شهرت بود اما همیشه این سوال را از من می‌پرسند چرا بنان اینقدر محبوب و مورد احترام مردم است؟ می‌توانم بگویم که شاید مهم‌ترین عامل عشقی بود که به مردم داشت. همیشه می‌گفت بزرگ‌ترین افتخارم این است که وقتی از کوچه و بازار رد می‌شوم صدای مردمی را می‌شنوم که ترانه‌هایم را می‌خوانند.

بیشتر بخوانید:

شکل‌گیری رابطه من و بنان بسیار مفصل است اما در یک عید نوروز در شیراز آشنا شدیم. مادرم عاشق صدای بنان بود زمانی‌که حتی بنان را ندیده بود و من هنوز با او ازدواج نکرده بودم. وقتی رادیو را باز می‌کرد و بنان بود، گوش می‌کرد و به پهنای صورت اشک می‌ریخت.

بیشتر بخوانید:

چون خودش اهل هنر بود، دستگاه‌های موسیقی را می‌شناخت و حتی دیوان حافظ را از حفظ بود. یادم نمی‌رود زمانی که بچه بودیم لالایی ما تفالی بود که مادرم به حافظ می‌زد و ما به خواب می‌رفتیم. من هم از بچگی در خانواده اهل ذوق و هنرپرور بزرگ شدم.

بیشتر بخوانید:

ما دوستان زیادی داشتیم اما رهی معیری‌، ابوالحسن ورزی‌، کرمانشاهی، فرهنگ شریف خیلی به بنان نزدیک‌تر بودند. آقای شجریان آن موقع جوان بود ولی این اواخر ایشان از دوستان بسیار نزدیک بنان بود. شاگرد اصلی بنان هم آقای ابراهیمی هستند که امشب اینجا حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار مرگ همسر غلامحسین بنان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *