طوفان زینب چیست ؛ طوفان زینب آلمان و بخشی از اروپا را بهم ریخت

طوفان زینب چیست که خسارت های بی شماری به چند کشور اروپا از جمله آلمان و لهستان و بریتانیا و… زد و چند کشته را در بر داشته است.

طوفان زینب با نام دیگر توفان زینپ Zeynep نام طوفانی است که در 29 بهمن 1400 در آلمان و چند کشور اورپایی رخ داد.

طوفان زینب چیست

طوفان زینب آلمان و بخشی از اروپا را بهم ریخت

توفان زینب چیست
طوفان زینب آلمان, طوفان زینب در آلمان

طوفان زینب روز جمعه 18 فوریه بخش‌های وسیعی از نیمه شمالی آلمان از جمله نوردراین، وستفالن، شلسویگ، هولشتاین، هامبورگ، نیدرزاکسن و برمن را درنوردید و آتش‌نشانی و پلیس از مناطق توفان‌‌زده حوادث زیادی را گزارش کردند. با این حال توفان زینپ در هامبورگ و شلسویگ-هولشتاین خسارت کمتری نسبت به آنچه تصور می‌‌شد، وارد کرده است.

بیشتر بخوانید :

بر اثر طوفان زینب در آلمان و طوفانی که مناطقی از اروپا را درنوردیده، دست‌کم پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سرعت این طوفان که در برخی نقاط به 170 کیلومتر در ساعت می‌رسید، خسارات زیادی را برجای گذاشته است. تعداد زیادی از درختان سقوط کرده، خدمات قطار لغو شده و به سقف برخی از خانه‌ها نیز خسارت وارد شده و بسیاری از خودروها نیز به دلیل سقوط درختان غیرقابل استفاده شده‌اند.

بیشتر بخوانید :

همچنین طوفان 90 درصد شن های ساحل و به طول یک کیلومتر به هوا برد و سطح دید مردم را به شدت کاهش داد اداره هواشناسی آلمان اعلام کرده که طوفان زینب با عبور از کشورهای بالتیک به روسیه خواهد رسید.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار طوفان زینب چیست سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *