سویه جدید کرونا ex ؛ سویه جدید جهش یافته ویروس کرونا در راه ایران!

سویه جدید کرونا ex سویه جهش یافته جدید ویروس کرونا است که حدود ۱۰ درصد قابل انتقال‌تر از زیر سویه BA-۲ است که از سویه اصلی امیکرون به وجود آمده بود.

به گزارش «بیزنس تودی»، براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، سویه «XE» ویروس کرونا، احتمالا قابل انتقال‌ترین سویه این ویروس باشد. در ادامه با خبر ویروس جهش یافته امیکرون همراه فیگار بمانید.

سویه جدید کرونا ex

سویه جدید جهش یافته ویروس کرونا در راه ایران!

سویه جدید کرونا ex
ویروس جهش یافته امیکرون, ویروس جدید کرونا

سویه جدید کرونا ex

عضو کمیته علمی کرونا با اشاره به جهش xe سویه امیکرون و با بیان اینکه به احتمال زیاد این سویه‌های ترکیبی هنوز به کشور ما نیامده است، گفت: اکنون از دیدگاه سرایت پذیری سویه‌های ترکیبی از جمله سویه xe بین ۱۰ تا ۴۰ درصد سرایت بیشتری دارند، اما از نظر کشندگی و افزایش شدت بیمای خوشبختانه هنوز گزارشی نداشتیم که بگوید شدت در این زمینه بیشتر است.

بیشتر بخوانید :

سویه جهش یافته «XE» ترکیبی از دو زیر سویه BA.۱ و BA.۲ سویه اصلی «امیکرون» است که تاکنون موارد اندکی از آن در سراسر جهان گزارش شده است. سویه مذکور نخستین بار در اواسط ماه ژانویه در انگلیس شناسایی شد و براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت ۱۰ درصد قابل انتقال‌تر از زیر سویه BA.۲ است. براساس اعلام آژانس امنیت بهداشت انگلیس، در حال حاضر سه سویه نوترکیب ویروس کرونا در سراسر جهان در حال گسترش هستند. این سویه‌ها عبارتند از XE، XD و XF.
دکتر مجید مختاری، با اشاره به اینکه روند کاهشی کرونا را تا حدود دو هفته قبل در کشور شاهد بودیم، گفت: اما آرام آرام روند صعودی موارد ابتلا که پیش‌بینی می‌کردیم را شاهدیم ولی از نظر مرگ و میر خوشبختانه شرایط کاهشی است؛ هرچند که حتی یک مرگ هم برای ما زیاد است اما نسبت به حدود دو ماه قبل، اکنون تعداد مرگ و میر خیلی کمتر است و این موارد مرگ و میر نیز بازتاب بیمارانِ دو الی سه هفته قبل هستند. اگر در حال حاضر روند ابتلا صعودی باشد، احتمال دارد طی هفته‌های آتی مرگ و میر هم افزایش یابد اما امیدواریم به اعداد بالای قبلی نرسیم.
بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار عنوان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *