ماجرای خشک شدن سد کرخه ؛ تنها 54 روز با صفر شدن آب سد کرخه فاصله داریم + فیلم

برای جلوگیری از خشک شدن سد کرخه چه باید کرد؟ ماجرای خشک شدن سد کرخه برمیگردد به سومدریت یا کشت برنج در خوزستان؟ برای پاسخ به این سوالات همراه فیگار باشید.

آیت‌الله محسن حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در بازدید از هورالعظیم، رفیع و روستاهای هویزه، اظهار کرد؛ مشکلات به وجود آمده در بحث آب، وضعیت شط نیسان و رودخانه کرخه را تاسف بار کرده‌است! به طوری که آب موجود در آن آب نیست، بلکه لجن است و برای هور و دامداران نگران کننده و ناراحت‌کننده است.

ماجرای خشک شدن سد کرخه

تنها 54 روز با صفر شدن آب سد کرخه فاصله داریم + فیلم

ماجرای خشک شدن سد کرخه
ماجرای خشک شدن سد کرخه

 

بیشتر بخوانید:

 حجم زنده و قابل استفاده پشت سد کرخه در حال حاضر بر اساس پایش‌های روز جاری 760 میلیون متر مکعب است و با این حجم از برداشت تنها 54 روز با صفر شدن آب سد کرخه فاصله داریم.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه این شرایط موجود عوامل مختلفی دارد، افزود:

مهم‌تر از خشکسالی، سوءمدیریت منابع آبی و برداشت در بالادست رودخانه، معتقدیم سدسازی‌های بی‌رویه نقش اصلی را در خشک شدن کرخه ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

حیدری بیان کرد: دولت در استان‌های بالادستی بدون ملاحظه خوزستان، سدهایی را برای حل مشکلات آن مناطق ایجاد کردند،

اما حقی برای خوزستان قائل نشدند، به طوری که کشاورزی حقآبه مخصوص خود را دارد، محیط زیست هم همین‌طور، هورالعظیم حقآبه دارد و مردم حق حیات دارند که متأسفانه متوجه این مسئله نشدند.

وی عنوان کرد: ما ۵ سال پیش به آنها تذکر و هشدار داریم که با این اقدامات در خوزستان فاجعه رخ می‌دهد، آنها هم قبول داشتند،

اما با این حال به کار سدسازی ادامه دادند؛ مقامات استان و نمایندگان مردم به این نتیجه رسیدند که مصرانه مطالبه جدی مردم را از دولت و شورای عالی امنیت ملی مطرح کنند که آب‌هایی را از سدهای بالادستی کرخه رهاسازی کنند تا سد کرخه پر شود تا حقابه‌ها تأمین شود.

فیلم خشک شدن سد کرخه

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ماجرای خشک شدن سد کرخه سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “ماجرای خشک شدن سد کرخه ؛ تنها 54 روز با صفر شدن آب سد کرخه فاصله داریم + فیلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *