نمایش انیمیشن جدید پیکسار به دلیل ارجاعات همجنسگرایانه در عربستان و مالزی ممنوع شد!

انیمیشن کامپیوتری لایتیر در ژانر اکشن ماجراجویی علمی-تخیلی و محصول مشترک استودیوهای پویانمایی پیکسار و والت دیزنی پیکچرز است.

عربستان سعودی، امارات و کویت از جمله کشورهایی هستند که اکران انیمیشن «لایت‌یر» پیکسار را ممنوع اعلام کردند. در ادامه با خبر انیمیشن جدید پیکسار همراه فیگار بمانید.

انیمیشن کامپیوتری لایتیر

متوقف شدن انیمیشن جدید پیکسار

انیمیشن کامپیوتری لایتیر
متوقف شدن انیمیشن جدید پیکسار, انیمیشن جدید پیکسار

توقف انیمیشن جدید پیکسار در چند کشور

انیمیشن لایتیر جدیدترین فیلم از استودیو پیکسار کمپانی دیزنی است که در کشورهای مختلف خاورمیانه از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی توقیف شده است.

این صحنه که درباره ایجاد خانواده بین 2 شخصیت زن انیمیشن است ابتدا از تدوین دیزنی حذف شده بود اما پس از این که انیماتورهای پیکسار علیه تصمیم دیزنی صحبت کردند و با نامه‌ای سرگشاده به این امر اعتراض کردند و به دنبال آن اعتصاب کارمندان دیزنی رخ داد، این صحنه دوباره به فیلم افزوده شد.

دفتر مقررات رسانه‌ای امارات متحده عربی نیز اعلام کرد که این انیمیشن که قرار بود از 16 ژوئن اکران شود، به دلیل نقض استانداردهای محتوای رسانه ای کشور، مجوز نمایش عمومی دریافت نکرده است! پیش از این نیز فیلم‌هایی چون «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی»، «داستان وست ساید» و فیلم ابرقهرمانی «جاودانگان» به دلایلی مشابه، مجوز اکران در این کشورها را دریافت نکرده بودند.

انیمیشن کامپیوتری لایتیر
توقف انیمیشن جدید پیکسار, انیمیشن لایتر

مالزی نیز به اکران «لایت‌یر» واکنش نشان داده و اعلام کرد این انیمیشن در آنجا نیز اکران نخواهد شد. این کشور در برابر هر فیلمی که دیالوگ یا صحنه‌های همجنس‌گرایانه داشته باشد، به شدت می‌ایستد. مقامات این کشور از دیزنی خواستند تا این سکانس حذف شود، اما با نپذیرفتن آنها اکران این فیلم در این کشور نیز ممنوع شد.

این فیلم دنباله‌ای مستقل از سری انیمیشن‌های «داستان اسباب‌بازی» است و داستان پیدایش محیط‌بان فضایی انسانی به‌نام باز «لایتیر» را روایت می‌کند. «آنگوس مک‌لین» این انیمیشن را کارگردانی کرده و «کریس ایوانز» صداپیشگی شخصیت اصلی را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار انیمیشن کامپیوتری لایتیر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “نمایش انیمیشن جدید پیکسار به دلیل ارجاعات همجنسگرایانه در عربستان و مالزی ممنوع شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *