10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند از نگاه سایت فیگار

بسیاری از سخصیت های محبوب در دنیای مارول به خاطر تونی استارک کشته شدند. حال می خواهیم 10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند را معرفی کنیم.

تونی استارک ممکن است یکی از بزرگترین قهرمانان MCU باشد؛ اما او همچنین مسئول مرگ‌های بی شماری، چه تصادفی و چه عمدی است که در اینجا قرار است 10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند را معرفی کنیم. تونی استارک رابرت داونی جونیور، با نام مستعار مرد آهنی، ممکن است در جریان رویدادهای Avengers: Endgame مرده باشد؛ اما میراث او در آینده MCU زنده خواهد ماند. در حال حاضر، قهرمانان جدید قرار است تا مدت‌ها پس از مرگ او خاطره او را حفظ کنند، به ویژه در سریال‌هایی مانند Ironheart و Armor Wars از او یاد شده است.

همه‌ی مقاله‌های مارول را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله‌های مهم مارول

10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند

  • شخصیت هایی که در دنیای مارول به خاطر مرد آهنی کشته شدند

در ادامه قرار است 10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند
10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند

اگرچه بسیاری تونی استارک را یکی از بزرگترین قهرمانان تاریخ می دانند، اما او همچنان یک چهره بسیار بحث برانگیز در دنیای سینمایی مارول است. به عنوان مرد آهنی، استارک جان های بی شماری را نجات داد، اما او همچنین مسئول مرگ زودهنگام بسیاری از شخصیت ها است که در ادامه میخواهیم 10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند را معرفی کنیم.

Obadiah Stane

10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند
کاراکتر های معروف که به خاطر تونی استارک مردند

عبدیا استن اولین ابرشرور دنیای سینمایی مارول بود که جف بریجز در فیلم مرد آهنی در سال 2008 نقش او را بازی کرد که جزء کاراکتر های معروف که به خاطر تونی استارک مردند ، قرار گرفته است. مشخص شد که تاجر و مغز متفکر شرور، نقشه‌ای برای ربودن و کشتن تونی استارک دارد که در نهایت فناوری راکتور ARC تونی را می‌دزدد تا تبدیل به منگر آهنین شود.

استن مدت کوتاهی پس از تبدیل شدن به منگر آهنین و مبارزه با تونی استارک که لباس مرد آهنی خود را به تن می‌کند، می‌میرد. تونی به Pepper Potts دستور می‌دهد تا سروری را که در زیر سایت نبرد قرار دارد بارگذاری کند، بنابراین استن را می‌کشد و قبل از اینکه بتواند به جنایت خود ادامه دهد، مبارزه را پایان می‌دهد. با این حال، وجود او مسئول ارائه فناوری استن است که او از آن استفاده می‌کند تا مرگ خود را به تصویر بکشد.

Ho Yinsen

10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند
شخصیت های معروف که به خاطر تونی استارک کشته شدند

در فیلم مرد آهنی، شان توب هو یینسن را به تصویر می‌کشد، یکی از افرادی که در سال‌های اولیه رستگاری تونی را بیشتر تغییر داد و جزء شخصیت های معروف که به خاطر تونی استارک کشته شدند ، قرار گرفته است. یینسن خود را در اسارت انجمن تروریستی ده حلقه می‌بیند و به سازنده اسلحه ربوده شده کمک می‌کند تا لباس زرهی بسازد که به آن‌ها اجازه می‌دهد از زندان رهایی یابند. یینسن توسط سربازان ده حلقه کشته می‌شود در حالی که برای تونی زمان می‌خرید تا اولین لباس مرد آهنی خود را به پایان برساند. مرد قهرمان عمداً به خود اجازه داد بمیرد تا به تونی استارک فرصتی دوباره برای زندگی بدهد و مطمئن شود که به ابرقهرمان در حال رشد گفته است که پس از آن زندگی خود را تلف نکند.

Olek And Irina Maximoff

10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند
معروف ترین شخصیت های معروف مارول که به خاطر تونی استارک مردند

اولک و ایرینا ماکسیموف زوجی هستند که در کشور جنگ زده اروپای شرقی سوکوویا زندگی می‌کردند و والدین واندا و پیترو ماکسیموف بودند. مرگ آن‌ها در یک گلوله باران خشونت آمیز جرقه یک زندگی پر از درد و دل را برای دوقلوهای ماکسیموف ایجاد کرد که بزرگ می‌شوند تا به انتقام جویان قدرتمند تبدیل شوند. اولک و ایرینا ماکسیموف بر اثر برخورد یک بمب با خانه خانوادگیشان کشته می‌شوند. در نهایت مشخص شد که این بمب در واقع توسط صنایع استارک ساخته شده است و باعث شد پیترو و واندا تونی را مسئول مرگ والدین خود بدانند. اگرچه تونی احتمالاً از استفاده از سلاح‌هایش در درگیری سوکوویان بی‌اطلاع بود؛ اما عدم نظارت او در شرکتش باعث مرگ دو انسان بی‌گناه در نیمی از جهان شد.

Pietro Maximoff

10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند
10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند

پیترو ماکسیموف فردی پیشرفته بود که با نام کوئیک سیلور نیز شناخته می‌شد و در فیلم Avengers: Age of Ultron مهم‌ترین حضور سینمایی خود را داشت که جزء معروف ترین شخصیت های معروف مارول که به خاطر تونی استارک مردند ، قرار گرفت. او در کنار خواهرش واندا، با هوس آلترون به همراه انتقام جویان مبارزه کرد؛ اما در نهایت زمانی که انگیزه‌های واقعی اولترون فاش شد و به قدرتمندترین قهرمانان زمین پیوست.

پیترو در نبرد سوکوویا پس از محافظت از کلینت بارتون و یک کودک غیرنظامی در برابر هجوم گلوله‌های یک نگهبان اولترون کشته می‌شود. در حالی که این ابرقهرمان خودخواهانه جان خود را فدا کرد تا دیگران را نجات دهد؛ اما اگر تونی استارک و بروس بنر در وهله اول ساخت Ultron را به عهده نمی‌گرفتند، هرگز در چنین موقعیتی قرار نمی‌گرفت. این حماقت عظیم از سوی آن‌ها منجر به از دست رفتن جان افراد بیگناه در نبرد سوکوویا می‌شود.

Maya Hansen

10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند
شخصیت هایی که در دنیای مارول به خاطر مرد آهنی کشته شدند

ربکا هال در نقش معشوقه سابق تونی استارک، مایا هانسن، به یاد ماندنی ظاهر شد و جزء شخصیت هایی که در دنیای مارول به خاطر مرد آهنی کشته شدند ، قرار گرفت. مشخص شد که مایا با آلدریچ کیلیان از AIM کار می‌کند، کسی که به دنبال انتقام از تونی استارک برای مدتی که بیش از یک دهه قبل از آن تصور می‌شد، است. او به او کمک می‌کند تا استارک را در طول اتفاقات فیلم دستگیر کند و او را در آزمایشگاه مخفی خود اسیر کند. اگر تونی در سال‌های اولیه زندگی‌اش مرد مهربان‌تری بود، دشمنان بسیار کمتری برای خود درست می‌کرد و به این ترتیب جان بسیاری از ابرشرورهای بالقوه، از جمله مایا را نجات می‌داد، که بعد از اینکه عمر مفیدی برای کیلیان داشت کشته می‌شد.

Quentin Beck

10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند
کاراکتر های معروف که به خاطر تونی استارک مردند

کوئنتین بک، جیک جیلنهال، که با نام Mysterio نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین شخصیت‌های شرور در MCU است. دوستی با پیتر پارکر در جریان رویدادهای Spider-Man: Far From Home میستریو قصد دارد فناوری هواپیماهای بدون سرنشین تونی استارک را بدزدد تا تبدیل به بزرگترین ابرقهرمان جهان شود. ظاهراً کوئنتین بک پس از اصابت گلوله یکی از پهپادهایش در جریان نبرد با مرد عنکبوتی جان خود را از دست می‌دهد. اگرچه این ابرشرور به جای خود تونی، خود را در مقابل اعجوبه تونی قرار می‌دهد، بک هرگز الهام نمی‌گرفت که یک زندگی جنایت‌آمیز را آغاز کند، اگر به خاطر تجربه ضعیفش از کار در صنایع استارک نبود. استارک با دانشمند باهوش بدرفتاری کرد و او را در مسیر شرارتی قرار داد که منجر به مرگ او شد.

King T’Chaka

10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند
10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند

جان کانی در فیلم Captain America: Civil War نقش پادشاه تاچاکای واکاندا را به تصویر می‌کشد که جزء کاراکتر های معروف که به خاطر تونی استارک مردند ، قرار گرفت. T’Chaka زمانی پلنگ سیاه بود قبل از اینکه این عنوان را به پسرش، T’Challa سپرد که بعداً به پادشاه بعدی واکاندا تبدیل شد و بعد از مرگ پدرش به انتقام جویان پیوست. پادشاه T’Chaka در هنگام بمباران سازمان ملل توسط هلموت زمو در هنگام سخنرانی او در مورد توافقنامه سوکوویا کشته می‌شود. بعداً مشخص شد که شرارت زمو الهام گرفته از از دست دادن خانواده او در طول نبرد سوکوویا بود، درگیری که توسط پروژه حیوان خانگی تونی استارک، اولترون آغاز شد. اگر حمله اولترون نبود، بسیاری از وقایع جنگ داخلی، از جمله بمباران در سازمان ملل، هرگز رخ نمی‌دادند.

بهترین کمیک های پلنگ سیاه

Charlie Spencer

10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند
معروف ترین شخصیت های معروف مارول که به خاطر تونی استارک مردند

چارلی اسپنسر یک شخصیت دیده نشده در دنیای سینمایی مارول است که مرگ او در جریان وقایع نبرد سوکوویا به طور غیرمستقیم جرقه آغاز جنگ داخلی ابرقهرمانان را می‌زند و جزء شخصیت های معروف که به خاطر تونی استارک کشته شدند ، قرار گرفته است. آلفری وودارد مادر عزادارش را به تصویر می‌کشد که پس از معرفی تونی استارک در MIT در جریان افتتاحیه Captain America: Civil War با تونی استارک روبرو می‌شود. گفته شده که یک ساختمان بر روی چارلی اسپنسر در حالی که او در حال ساخت مسکن پایدار در کشور جنگ زده سوکوویا بود فرو ریخت. با اطلاع از مرگ اسپنسر، تونی شروع به پذیرش مفهوم ثبت ابرقهرمان می‌کند و معتقد است که او و همتایانش انتقام جویان باید تحت کنترل درآیند تا هیچ کس دیگری با اعمال آن‌ها کشته نشود.

Vision

10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند
10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند

ویژن یک سنتازوئید حساس است که از تقاطع هوش مصنوعی جارویس تونی استارک و سنگ ذهن ساخته شده است. ویژن که توسط پل بتانی به تصویر کشیده شد، به یکی از اعضای مهم انتقام جویان در بیشتر مرحله سوم MCU تبدیل شد و جرقه‌ای در رابطه با واندا ماکسیموف در این فرآیند ایجاد کرد. ویژن یکی از شخصیت‌هایی است که بسیاری از طرفداران مارول دلتنگ او هستند؛ زیرا او توسط تایتان دیوانه در جریان نبرد واکاندا کشته شد. در حالی که تونی در طول این درگیری حضور نداشت، این واقعیت باقی می‌ماند که اگر تونی و کپ در جریان جنگ داخلی درگیر نمی‌شدند، انتقام‌جویان در طول فتح تانوس تقسیم نمی‌شدند. اگر تیم در یک جبهه متحد با شرور روبرو می‌شد، احتمالاً پیروز می‌شدند و ویژن هنوز زنده بود و همه چیز تمام شد.

بهترین کمیک های ویژن

Thanos

10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند
شخصیت هایی که در دنیای مارول به خاطر مرد آهنی کشته شدند

تانوس بزرگترین شرور دنیای سینمایی مارول است که در جستجوی شش سنگ بی نهایت کهکشان را جست‌وجو می‌کند تا بتواند نیمی از زندگی را از بین ببرد و حس پیچیده تعادل طبیعی خود را بازگرداند. او جزء معروف ترین شخصیت های معروف مارول که به خاطر تونی استارک مردند ، قرار گرفته که در طول رویدادهای Infinity War و Endgame با انتقام‌جویان می‌جنگد و ثابت می‌کند که بزرگترین تهدیدی است که هر یک از آن‌ها تا به حال با آنمواجه شده‌اند. تونی استارک خود را به عنوان مخالف مستقیم تانوس در جریان فتح تایتان دیوانه قرار داد. به این ترتیب، او در نهایت مسئول مرگ ابرشرور است و از قدرت ترکیبی سنگ‌های بی نهایت استفاده می‌کند تا تانوس و ارتش‌هایش را برای همیشه از وجود خود محو کند. با انجام این کار، تونی جهان را از تهدیدی که از همان ابتدای تاسیس ابتکار انتقام جویان او را درگیر کرده بود نجات داد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 شخصیت MCU که به خاطر تونی استارک مردند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

اولین حضور مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول چه سالی بود؟

اولین فیلم سینمایی مرد آهنی در MCU مرد آهنی سال 2008 بود.

بزرگترین دشمنان مرد آهنی چه کسانی بودند؟

آیرون مانگر و فین فنگ فوم، جزء بزرگ ترین دشمنان مرد آهنی بوده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *