نقد فیلم بلو بیتل ؛ اولین ابرقهرمان لاتین دنیای DC

Blue Beetle یکی از مهم‌ترین فیلم‌های سال 2023 می‌باشد که در ادامه به بررسی و نقد فیلم بلو بیتل خواهیم پرداخت. همراه فیگار بمانید.

در سالی که مملو از فیلم‌های عالی که قبلاً وارد فضای فرهنگی شده‌اند، اگر فیلمی وجود داشته باشد که کاملاً شایستگی جایگاه خود را در این فهرست داشته باشد، سوسک آبی است. این نه تنها اولین فیلم که معرفی کلی دنیای جدید جیمز گان و پیتر سافران است، بلکه اولین ابرقهرمان لاتینی است کاملاً مورد استقبال برادران وارنر دیسکاوری قرار گرفته است. به لطف تیم فوق‌العاده Nosotros قدیمی‌ترین گروه حمایت از هنرهای لاتین در ایالات متحده!

ایده شروع راه‌اندازی مجدد این جهان با Blue Beetle ممکن است در ابتدا ناخواسته بوده باشد (مطمئنم اتفاقات زیادی در پشت صحنه رخ می‌دهد.)، اما انتخاب درستی بود. قبلاً تکرارهای زیادی از سوپرمن و بتمن وجود داشته است، بنابراین شروع با یک قهرمان کمتر شناخته شده به توسعه و معرفی همه افراد به این دنیای جدید فیلم DC کمک می‌کند. در ادامه با نقد فیلم بلو بیتل همراه فیگار بمانید.

مقالات مکمل:

رمانتیک ترین زوج ها در کمیک های دی سی

مبتکرانه‌ترین تکنولوژی ها در کمیک های دی سی

نقد فیلم بلو بیتل

نقد فیلم Blue Beetle

شما می‌توانید فهرست نقد فیلم بلو بیتل را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

  • درباره فیلم
  • نقد و بررسی فیلم Blue Beetle
  • نکات مثبت درباره فیلم
  • واکنش منتقدان
  • آیا بلو بیتل در سینما موفق خواهد شد؟

نقد فیلم بلو بیتل

بلو بیتل فیلمی است که به هر نوع هواداری چیزی برای لذت بردن ارائه می‌دهد. اکشن، کمدی، سفر یک قهرمان. اگر خستگی ابرقهرمانی را تجربه می‌کنید، این تنها فیلمی است که یک بار دیگر شما را هیجان‌زده می‌کند. سوتو هرگز از اینکه واقعاً به معنای قهرمان بودن جیمی بپردازد، طفره نمی‌رود. در ادامه با نقد فیلم بلو بیتل همراه فیگار بمانید.

درباره فیلم

سوسک آبی به کارگردانی انجل مانوئل سوتو، درباره Jaime Reyes، یک فارغ‌التحصیل پیش از سن قانونی است که در میان ترس‌های سلامتی و اخراج به خانه نزد خانواده‌اش بازمی‌گردد. او به زودی به طور تصادفی با اسکرب برخورد می‌کند و متعاقباً به عنوان میزبان همزیستی اسکاراب، یک یادگار بیوتکنولوژیکی بیگانه که اساساً او را به مرد آهنی بیگانه‌ مانند تبدیل می‌کند، انتخاب می‌شود.

برای شروع، او قهرمانی است که واقعاً نمی‌خواهد قهرمان شود. این به روش متواضعانه “من فقط یک مرد معمولی هستم” نیست، بلکه او کاملاً به این ایده بی‌علاقه است. جیمی با لگد و فریاد وادار می‌شود تا تبدیل به یکی دیگر شود، زیرا اسکرب به طور همزیستی با او ترکیب شده است. یکی دیگر از ایده‌های جذاب فیلم: جنبه الهام گرفته از کروننبورگ از تبدیل قهرمان او است. در ادامه با نقد فیلم بلو بیتل همراه فیگار بمانید.

نقد فیلم Blue Beetle

واکنش های اولیه به فیلم Blue Beetle منتشر شد !

نقد و بررسی فیلم Blue Beetle

نقد فیلم بلو بیتل

پس از چند دور خشن در سینماها برای استودیو دی سی با Shazam! Fury of the Gods and The Flash ، استودیو به نظر می‌رسد با یک داستان جدید و مبدا جدید در Blue Beetle به مسیر خود بازگردد.

درک کامل معنای پیوند همزیستی با چیزی به روشی هولناک می‌تواند دشوار باشد، بنابراین بسیار خوب است که سوتو با رقبت تمام به تصویر کشیدن آن می‌پردازد. بدن ترسناک کروننبورگ از تبدیل شدن جیمی و اسکراب به سوسک آبی، لایه قابل درک همدلی با دلهره جیمی اضافه می‌کند و به شیوه‌ای جدید و هیجان‌انگیز با یکدیگر بازی می‌کنند.

اگرچه دلهره و ترس از بدن، داستان را پیش می‌برد، اما نبض فیلم عشق جیمی به خانواده‌اش است. با تمام تفاوت‌های خانوادگی مردم باهم، اما با این حس به خانواده، کامل در فیلم همذات‌پنداری می‌شود. تعاملات، فرهنگ و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر بسیار آشنا بود، و قطعا سایر بینندگان لاتین تبار نیز همین چیزها را دریافت خواهند کرد. موضوعات خانواده در اینجا به خوبی انجام شده است. شما حتی ممکن است خانواده خود را در خانواده ریس مشاهده کنید، حتی اگر بخشی از جامعه لاتین نیستید. در ادامه با نقد فیلم بلو بیتل همراه فیگار بمانید.

اگر از طرفداران کتاب‌های کمیک Blue Beetle هستید ، متوجه خواهید شد که برای منبع اصلی نیز احترام زیادی قائل است. این برای هر دو نسخه از شخصیت – جیمی ریس و تد کرد – صدق می‌کند که حضور آنها در کل فیلم به گونه‌ای احساس می‌شود که تمرکز خود را روی جیمی و داستانش از دست نمی‌دهد.

این فیلم همچنین دارای برخی از جلوه های ویژه چشمگیری است، به ویژه صحنه‌های مربوط به اسکراب. یکی از چیزهایی که سوسک آبی را بسیار جذاب تر می‌کند، طنز آن است. فیلم پر از لحظات خنده‌دار بزرگ و کوچک است. لحظات کمدی به خوبی نوشته و ارائه شده‌اند و هرگز احساس اجبار نمی‌کنند. این به حرکت سریع فیلم کمک می‌کند و تماشای آن را لذت بخش تر می کند.

یکی دیگر از مواردی که باعث دلچسب بودن Blue Beetle می شود، سکانس‌های اکشن آن است. این فیلم مملو از صحنه‌های مبارزه هیجان انگیز است و جلوه های ویژه آن درجه یک است. سکانس های اکشن به خوبی طراحی شده و پر از تعلیق هستند و هرگز احساس کسل کننده یا تکراری ندارند.

تابستان امسال شاهد اکران فیلم‌های بسیار خوبی بودیم، اما اینکه تابستان خود را با Blue Beetle به پایان برسانید بعید نیست. این یک فیلم کمیک با طراوت با عشق، طنز، اشتیاق و خانواده است. در ادامه با نقد فیلم بلو بیتل همراه فیگار بمانید.

نقد و بررسی فیلم Blue Beetle

صحبت های ستاره Blue Beetle درباره آینده‌اش با DCU

نکات مثبت درباره فیلم

نقد فیلم بلو بیتل

در اینجا چند نکته اضافی در مورد فیلم وجود دارد:

  1. این فیلم در معرفی شخصیت Jaime Reyes و داستان اصلی او روایت بسیار خوبی انجام می‌دهد.
  2. بازیگران مکمل فیلم نیز بسیار عالی هستند و برونا مارکزین، بلیسا اسکوبدو و جورج لوپز همگی بازی‌های به یاد ماندنی را ارائه می‌دهند.
  3. سکانس‌های اکشن فیلم از بهترین‌های دنیای توسعه‌یافته DC هستند.
  4. طنز فیلم به خوبی نوشته شده و ارائه شده است و به حفظ سرعت فیلم کمک می‌کند.
  5. مضامین فیلم خانواده، دوستی و خودشناسی به شیوه ای احساسی و معنادار بررسی شده است.

نقد و بررسی فیلم بلو بیتل

کلیپ Blue Beetle شیرین کاری های اکشن فیلم DC را برجسته می کند

واکنش منتقدان

نقد فیلم بلو بیتل

از آنجایی که Blue Beetle رسما یک هفته تا اکران در سینماها فاصله دارد، اکران‌های اولیه در حال انجام نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده است.

استیون واینتراب از Collider از آنچه دیده به طرز خوشایندی شگفت‌زده شده است و کارگردان آنجل مانوئل سوتو را به خاطر افزودن «طعم خود به ژانر ابرقهرمانی» و برجسته کردن فرهنگ لاتین و ارزش‌های خانوادگی تمجید کرده است:

“خوشحالم که “سوسک آبی” اثر آنجل مانوئل سوتو خیلی بهتر از چیزی بود که انتظارش را داشتم. او با تمرکز فیلم بر خانواده ای تنگاتنگ و فرهنگ لاتین، طعم خود را به ژانر ابرقهرمانی اضافه کرد. این سرگرم کننده، بسیار خنده دار و او با چند شوخی که من را آزار می‌داد، فرار کرد.

گریفین شیلر  مجری برنامه Speak ، فیلم را به عنوان “یک پیروزی عظیم برای دی سی” روی یک پایه قرار داد و از بازی ستاره Xolo Maridueña به عنوان کلید اصلی داستان تمجید کرد:

“”Blue Beetle” یک پیروزی عظیم برای DC و یک معرفی الکتریکی برای اولین قهرمان DCU است. اجرای ستاره کاریزماتیک Xolo Maridueña با اطمینان این فیلم، موج مصنوعی صمیمی از خانواده، میراث و هدف را نشان می‌دهد. چرخشی تازه و دوست داشتنی در داستان مبدا!”

Umberto Gonzalez از The Wrap از Blue Beetle به دلیل “بسیار فوق العاده خوب و منحصر به فرد بودنش”، به طور خاص به امتیاز فیلم اشاره کرد و تنوع موجود حاظر در فیلم را برای جامعه لاتین تحسین کرد:

سوسک آبی” اینجاست و لاتین‌ها بالاخره یک ابرقهرمان خاص خود را روی پرده بزرگ بازتاب می‌دهند. این فیلم فوق‌العاده خوب است، بسیار منحصربه‌فرد است.

فیکو کانجیانو از CineXpressPR ، فیلم بلو بیتل را “یک زمان عالی در سینما” نامید و فرهنگ لاتین را که زنده شده تمجید کرد و همچنین آن را به عنوان “معرفی فوق العاده برای Jaime Reyes” توصیف کرد:

“خوشحالم که گزارش بدهم “سوسک آبی” آنجل مانوئل سوتو قطعاً زمان خوبی در سینماست! نه تنها یک معرفی فوق العاده برای جیمی ریس به عنوان یک شخصیت/قهرمان است، بلکه نامه‌ای عاشقانه به فرهنگ لاتین است که بر روی آن تمرکز دارد. خانواده به عنوان پایه و اساس آن!

POC Culture ستایش کردن این فیلم را حتی یک قدم فراتر برد و آن را “فیلم مورد علاقه خود پس از (کریستوفر) نولان دی سی” نامید زیرا از احساس منحصر به فردی که فرهنگ مکزیکی در داستان ارائه می کرد لذت می‌بردند:

سوسک آبی” فیلم مورد علاقه من پس از نولان دی سی است. این یک داستان ابرقهرمانی پر از اکشن و بسیار سرگرم کننده در مورد خانواده است… و هیچ چیز مهمتر از خانواده نیست. این فیلم منحصر به فرد است زیرا عشق و فرهنگ مکزیکی خانواده ریس را به اشتراک می گذارد.

CineMovieTV صراحتاً خاطرنشان کرد که شروع فیلم کمی متزلزل بود، اما به لطف نمایش‌های فوق‌العاده بازیگران، فیلم «پر از خنده، اکشن و حس فراوان» بود:

“سوسک آبی” یک غافلگیری بزرگ بود. پس از شروعی لرزان، فیلم ابرقهرمانی پر از خنده، اکشن و قلب فراوان است.

تحلیل فیلم بلو بیتل

پیش‌ بینی باکس آفیس Blue Beetle نشان‌ دهنده بدترین افتتاحیه تاریخ DC 

آیا بلو بیتل در سینما موفق خواهد شد؟

نقد فیلم بلو بیتل
تحلیل فیلم Blue Beetle, نقد بلو بیتل, نقد Blue Beetle

با نگاه به اینکه استودیو دی سی در چند سال گذشته مجبور به تحمل چند شکست بوده است، طرفداران امیدوارند که Blue Beetle قبل از راه اندازی مجدد کامل فرنچایز، چیزی نزدیک به یک برنده باشد.

همچنین این بازتاب احساسی است که بینندگان اولیه در طول نمایش‌های آزمایشی برای آخرین ماجراجویی DCU داشتند و این سوال را مطرح می‌کند که آیا طرفداران در اولین نمایش خود در سینما حاضر می‌شوند یا خیر.

متأسفانه، پیش‌بینی‌های اولیه فعلاً عملکرد خوبی ندارند ، زیرا پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که فیلم تنها حدود 55 میلیون دلار در سطح جهانی در باکس آفیس درآمد داشته باشد. اما با حمایت فراوان از نام‌های مهم دنیای DC مانند زک اسنایدر ، امید است که این شانس‌ها در آینده نزدیک مطلوب‌تر شوند.

Blue Beetle در 18 آگوست 2023 اکران می شود و در آن Xolo Maridueña، Bruna Marquezine، Adriana Barraza، Damián Alcázar، Raoul Max Trujillo، Susan Sarandon و George Lopez ایفای نقش می کنند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم بلو بیتل سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *