معرفی انیمیشن سریالی مردان ایکس 97 (X-Men ’97) ؛ ارتباط آن با دنیای مارول چیست؟

بسیاری از ما این سوال را داریم که ماجرای سریال جدید مردان ایکس چیست؟ برای فهمیدن این موضوع به معرفی انیمیشن سریالی مردان ایکس 97 می‌پردازیم.

انیمیشن سریالی X-Men ’97 یکی از جدیدترین سریال‌های «مارول» است که توسط «بو دمیو» برای «دیزنی پلاس» ساخته شد. این مجموعه دنباله‌ای مستقیم بر سریال محبوب مردان ایکس (1992-1997) محسوب می‌شود و داستان را از جایی که در فصل پنجم به پایان رسیده بود، ادامه می‌دهد. در این فصل، مردان ایکس پس از فقدان رهبر خود، «پروفسور ایکس»، با چالش‌های جدید و خطرناکی روبرو می‌شوند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بسیاری از صداپیشگان اصلی سریال مردان ایکس برای ایفای نقش‌های خود یا صداپیشگی شخصیت‌های جدید به این سریال بازگشته‌اند. از جمله این افراد می‌توان به «کال داد»، «لنور زان»، «جورج بوزا»، «کاترین دیشر»، «کریس پاتر»، «آلیسون سیلی اسمیت»، «آدریان هاف»، «کریستوفر بریتون»، «آلیسون کورت»، «لارنس بین» و «ران روبین» اشاره کرد.

معرفی انیمیشن سریالی مردان ایکس 97

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی انیمیشن سریالی مردان ایکس 97
معرفی انیمیشن سریالی مردان ایکس 97

خبر ساخت انیمیشن سریالی X-Men ’97 اولین بار در ژوئن سال 2019 منتشر شد و در نهایت در نوامبر 2021 به طور رسمی تایید گردید. تاریخ انتشار انیمیشن X-Men ’97 در 20 مارس 2024 (1 فروردین 1403) بود و دو قسمت ابتدایی آن به انتشار رسید.

فصل اول این مجموعه شامل 10 قسمت است که به صورت هفتگی تا 15 مه (26 اردیبهشت) منتشر خواهند شد. «دیزنی پلاس» ساخت فصل‌های دوم و سوم مردان ایکس 97 را نیز تایید کرده است. در ادامه به معرفی انیمیشن X-Men ’97 می‌پردازیم.

داستان انیمیشن مردان ایکس 97

معرفی انیمیشن سریالی مردان ایکس 97

داستان انیمیشن مردان ایکس 97 دنباله‌گیری مستقیم مجموعه محبوب مردان ایکس (1992-1997) است. در هر دو سریال، جهش‌یافته‌ها انسان‌هایی با توانایی‌های فراطبیعی هستند که معمولا قدرت آن‌ها در دوران بلوغ بروز پیدا می‌کنند. مردان ایکس گروهی از ابرقهرمانان جهش‌یافته‌اند که توسط «پروفسور ایکس» برای حفاظت از جهش‌یافته‌ها و انسان‌ها به طور همزمان تشکیل شدند.

در پایان مجموعه انیمیشن اصلی، «پروفسور ایکس» در جریان یک سوءقصد تقریبا جان خود را از دست می‌دهد و برای درمان به فضا برده می‌شود. داستان یک سال بعد از این اتفاق شروع می‌شود و ماجرای مردان ایکس را در نبود رهبرشان و تحت فرمان دشمن سابقشان، «مگنتو»، روایت می‌کند. همانند مجموعه اصلی، این سریال ترکیبی از اکشن، درام و کاوش در موضوعات جدی است.

تریلر انیمیشن مردان ایکس 97

بازیگران انیمیشن X-Men ’97

معرفی انیمیشن سریالی مردان ایکس 97
معرفی انیمیشن سریالی مردان ایکس 97

«لری هوستون»، تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه انیمیشن مردان ایکس (1992-1997)، در ژوئن 2019 اعلام کرد که او و تیم سازنده این سریال در حال گفتگو با «دیزنی» درباره احیای احتمالی آن هستند. آن‌ها می‌خواستند داستان را از جایی که در مجموعه اصلی تمام شده بود، ادامه دهند و موفق شدند. در ادامه بازیگران انیمیشن X-Men ’97 را به شما معرفی خواهیم کرد.

ری چیس در نقش اسکات سامرز (سایکلاپس)

معرفی انیمیشن سریالی مردان ایکس 97

«ری چیس» به عنوان یکی از صداپیشگان آمریکایی، در انیمه، انیمیشن، بازی‌های ویدیویی و کتاب‌های صوتی صداپیشگی کرده است. از برجسته‌ترین نقش‌های او می‌توان به صداپیشگی شخصیت‌های «یوو اوتوساکا» در انیمه Charlotte، «نوکتیس لوسیس سلوم» در بازی Final Fantasy XV، «روی» در مجموعه بازی‌های Fire Emblem و «استاد استادان» در سری بازی‌های Kingdom Hearts اشاره کرد.

جنیفر هیل در نقش جین گری

معرفی انیمیشن سریالی مردان ایکس 97
معرفی انیمیشن سریالی مردان ایکس 97

«جنیفر هیل»، متولد 1 ژانویه 1972 (11 دی 1350)، یک هنرپیشه و صداپیشه آمریکایی است که از سال 1988 تاکنون در عرصه هنر فعالیت می‌کند. او نام خود را به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین صداپیشگان در صنعت بازی‌های ویدیویی و انیمیشن تثبیت کرده است.

«هیل» به خاطر صداپیشگی شخصیت «تانیا» در سری بازی‌های مورتال کامبت به شهرت رسید. او در Mortal Kombat X و Mortal Kombat 11 به ترتیب به جای شخصیت‌های «تانیا» و «کرونیکا» صحبت نمود و با لحن و ظرافت خاص خود، این شخصیت‌ها را به یاد ماندنی‌تر کرد.

آلیسون سیلی اسمیت در نقش اورو مونرو (استورم)

«آلیسون سیلی اسمیت» (متولد 1959) یک هنرپیشه کانادایی با اصالت باربادسی است که بیشتر برای صداپیشگی شخصیت «استورم» در مجموعه‌های انیمیشنی شناخته می‌شود. «سیلی اسمیت» در شهر بریج‌تاون، باربادس به دنیا آمد و در تورنتو، کانادا بزرگ شد. او با دریافت بورسیه تحصیلی در رشته روانشناسی در دانشگاه مونت آلیسون در نیوبرانزویک، کانادا تحصیل کرد.

کال داد در نقش لوگان (ولورین)

معرفی انیمیشن سریالی مردان ایکس 97

«کال جی داد»، صداپیشه ایرلندی که در کانادا زندگی می‌کند، بیشتر برای صداپیشگی شخصیت «ولورین» از دنیای «مارول» شناخته می‌شود. او برای جان دادن به این شخصیت در مجموعه انیمیشنی محبوب مردان ایکس، احیای جدید آن با عنوان مردان ایکس 97 و همچنین سری بازی‌های مبارزه‌ای مارول علیه کپکام شهرت دارد.

نقدها و نمرات انیمیشن X-Men ’97

معرفی انیمیشن سریالی مردان ایکس 97

نقد انیمیشن مردان ایکس 97 توسط منتقدان و کاربران، با نمرات بالا و واکنش‌های مثبتی همراه بود. این سریال از وب‌سایت Rotten Tomatoes نمره 98 از 100، از Metacritic نمره 82 از 100 و از Imdb نمره 9 از 10 را دریافت کرد. در ادامه نظر برخی از منتقدان در مورد انیمیشن سریالی X-Men ’97 را مشاهده خواهید کرد.

TVLine – نمره: 100

این سریال با تمام ویژگی‌های خاص و نوستالژیک، اکشن پر هیجان قدرتمندی که باعث محبوبیت نسخه اصلی و کمیک‌های الهام‌بخش آن شده بود، بازگشته است و تجربه‌ای سرگرم‌کننده را ارائه می‌دهد.

RogerEbert.com – نمره: 90

با وجود اینکه مردان ایکس 97 کمی بیش از حد به سمت درام سنگین متمایل شده است، اما این یک دنباله عالی برای مجموعه‌ای محبوب میان طرفداران به شمار می‌رود.

IGN – نمره: 90

این سریال از صداپیشگان بااستعداد و سبک بصری جدید و چشم‌نوازی بهره می‌برد که با چندین صحنه اکشن فوق‌العاده همراه است. همچنین مردان ایکس 97 سریالی است که نشان می‌دهد استعاره جهش‌یافته‌ها حتی پس از سه دهه همچنان چقدر قدرتمند است.

Variety – نمره: 80

ریتم سریال می‌تواند گیج‌کننده باشد، اما با حفظ سبک دو بعدی جذاب و نوستالژیک با رنگ‌های نئونی، همچنان درگیرکننده است. وقتی داستان اینقدر پر‌اتفاق است، جایی برای کندی وجود ندارد.

جمع بندی

معرفی انیمیشن سریالی مردان ایکس 97
معرفی انیمیشن سریالی مردان ایکس 97

در این مطلب به معرفی انیمیشن سریالی مردان ایکس 97 پرداختیم. این مجموعه یک اثر بسیار فوق‌العاده برای طرفداران مارول بوده و توانسته محبوبیت سریال قبلی را حفظ کند و آن را ادامه دهد. اگر از طرفداران دنیای مارول، مخصوصا مردان ایکس هستید؛ تماشای این انیمیشن جذاب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *