پولدارترین ابرشروران در دنیای سینمایی مارول ؛ شرورانی که به دنبال پول نیستند

بسیاری از شروران در دنیای سینمایی مارول اهدافشان فراتر از پول است. همراه ما باشید تا به ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

دنیای سینمایی مارول شرورانی (ضعیف ترین ابرشرور های تاریخ) را به تصویر کشیده است که هر کدام از آن‌ها اهداف خاصی را دنبال می‌کردند. بعضی از آن‌ها به دنبال پول و جایگاه و مقام بالاتری نسبت به قبل بودند و بعضی دیگر با داشتن تمام آن‌ها، راه انتقام را پیش گرفتند. این شرورها با داشتن یک ثروت نامحدود و بزرگ می‌توانند هر کاری که اراده کنند، انجام دهند.

ثروت بیش از حد آن‌ها باعث می‌شود تا به دنبال اعمال بسیار شرورانه‌ای (10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد) بروند و با هدف افزایش قدرت و نفوذ خود دست به جنایات بسیار وحشیانه‌ای بزنند. آن‌ها به هیچ عنوان مشکلاتی مانند پول و امکانات را نخواهند داشت و اکثر اهدافشان به افزایش قدرت خود بر می‌گردد. شروران ثروتمند در دنیای سینمایی مارول نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و در اکثر موارد ابرقهرمانان داستان را به چالش سختی می‌کشند.

در واقع این نوع شروران هر لحظه به فکر افزایش ثروت خود هم هستند تا اعمال شرورانه خود را با وسعت بسیار بزرگ‌تر و مخرب‌تری انجام دهند. افزایش ثروت برای آن‌ها به معنای قدرت بیشتر خواهد بود، زیرا می‌توانند با افراد و امکانات بیشتر، با سرعت بیشتری به اهداف خود برسند. در این مقاله قصد داریم تا ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

500 سریال جذاب و برتر در دنیای ابرقهرمانی

500 تا سریال های برتر MCU

ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول

  • شرورانی که به دنبال پول نیستند

شما می‌توانید فهرست ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول
ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول

ثورتمندترین شروران در دنیای مارول که به تصویر کشیده شدند، معمولاً از سیاست رفتاری خاصی برخوردار هستند و بیشتر از قابلیت‌های بدنی خود، از فکر و هوششان بهتره می‌برند. این شرورها مهمولاً بیشتر از بقیه برای قهرمان داستان خطر آفرین خواهند بود. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

نورمن آزبورن (Norman Osborn)

ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول
ثروتمندترین شرورهای دنیای سینمایی Marvel

نورمن آزبورن یکی از پر طرفدارترین شرورهای دنیای سینمایی مارول است. این شرور برای اولین بار در اولین فیلم مرد عنکبوتی سم ریمی، با ایفای نقش ویلم دفو ظاهر شد. این شخصیت به لطف بازی فوق العاده ویلم دفو به شدت در بین طرفداران محبوب شد و بعد از 19 سال در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (بررسی فلسفی و روانشناختی مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست) مجدداً به نقش خود بازگشت.

در فیلم‌ اول مرد عنکبوتی (همه چیز درباره مرد عنکبوتی 3) سم ریمی، نورمن آزبورن یک فرد به شدت پولدار بود که صنایع آسکورپ را اداره می‌کرد. او بعد از آزمایشی که روی خود انجام داد، شخصیت دیگری به نام گابلین سبز در بدن او شکل گرفت. نورمن آزبورن یکی از ثروتمندترین شرورهای دنیای مارول محسوب می‌شود. حتی پول و دارایی نورمن، و را راضی نمی‌کرد و به هیچ وجه دوست نداشت از صنایع آزکورپ کنار گذاشته شود.

دارن کراس (Darren Cross)

ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول
ثروتمندترین شروران MCU

دارن کراس یکی از بهترین شرورها نیست، اما جزو ثروتمندترین شروران دنیای Marvel قرار می‌گیرد. این شرور برای اولین بار در قسمت اول فیلم مرد مورچه‌ای (بهترین کمیک های مرد مورچه ای) به دنیای مارول پیوست و رقیب بسیار خوبی برای او بود. دارن کراس از شاگردان دکتر پیم بود که بعد از بازنشستگی او، سعی کرد تا فرمول کوچک کننده دکتر پیم را بازسازی کند.

او در نهایت موفق شد به این فرمول دست یابد و سعی کرذ با استفاده از آن، یک ارتش به نام زنبور زرد تولید کند. او فرد بسیار پولدار و موفقی بود، اما در نهایت تنها به دنبال قدرت بیشتر می‌گشت. این کار او در نهایت باعث نبردهای بسیار عظیمی می‌شد و در همین حال دکتر پیم اسکات لنگ را برای استفاده از لباس مرد مورچه‌ای آموزش داد تا بتواند با دارن کراس مقابله کند.

جاستین همر (Justin Hammer)

ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول
ثروتمندترین شروران دنیای Marvel

فیم مرد آهنی دو در واقع دو شرور داشت. یکی از آن‌ها ویپلش و دیگری جاستین همر بود. او رئیس کاخانه اسلحه سازی همر بود و یکی از ثروتمندترین شروران MCU محسوب می‌شود. او به عنوان رقیب صنایع استارک سعی داشت تا به هر روشی که شده است، اعتبار تونی استارک را خدشه دار کند. او سعی داشت تا موفقیت‌های تونی را تکرار کند، اما نمی‌توانست یک کپی از لباس مرد آهنی را تولید کند و حتی به آن نزدیک هم نشد.

او پس از دیدن حمله ویپلش به مرد آهنی (چه می‌شد اگر مرد آهنی در فیلم پایان بازی زنده می‌ماند)، وانکو را از زندان آزاد کرد و از او خواست تا لباس‌هایی مانند مرد آهنی تولید کند. در این فیلم نشان داده شد که او تا چه حدی نفوذ دارد و صاحب ثروتی است که حد و مرز ندارد. جاستین همر با داشتن تمام این امکانات باز هم به دنبال قدرتی بود که تونی استارک به آن رسیده بود و به هر روشی سعی داشت تا او را شکست دهد.

آلدریچ کیلیان (Aldrich Killian)

ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول
ثروتمندترین شرورهای دنیای مارول

آلدریچ کیلیان یکی از ثروتمندترین شرورهای دنیای سینمایی Marvel است. او شرور سومین فیلم مرد آهنی (بهترین کمیک های مرد آهنی) می‌باشد که با نام مستعار ماندارین فعالیت می‌کرد. او بابت خصومت شخصی‌ای که با تونی استارک داشت، دست به کارهای وحشتناکی زد. او یکی از دانشمندان نابغه‌ای بود که از تونی استارک متنفر شد.

او با ساخت یک نوع تکنولوزی که به انسان کمک می‌کرد تا صاحب قدرت‌های عجیبی شود. این قدرت‌ها معمولاً بر روی افراد معلول امتحان می‌شدند تا بتوانند توانایی جسمی خود را بازگردانند. آلدریچ کیلیان بعد از سال‌ها بازگشت و در قالب یک فرد پولدار و موفق ظاهر شد. او به قدری ثروت داشت که توانست یک حمله تروریسیتی را رهبری کند و امکانات آن را فراهم سازد.

ویلسون فیسک (Wilson Fisk)

ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول
ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول

ویلسون فیسک یکی از شرورانی است که اکثر اهدافش به پول وابسته هستند. هر چند او بسیار باهوش می‌باشد و با استفاده از سیاست خود می‌تواند در هر حالتی یک شرور خطرناک باشد. ویلسون فیسک با بازی وینسنت دون آفریو در سریال دردویل ظاهر شد و با استقبال بسیار خوبی همراه بود. در این سریال به وضوح قدرت و ثروت ناتمام ویلسون فیسک به رخ کشیده می‌شود.

او با استفاده از پول و ثروت خود به مأموران پلیس رشوه می‌داد تا برای او کار کنند و از دستورات او پیروی نمایند. این کار به او نفوذ بسیار زیادی در کنترل شهر داد و تقریباً کسی نمی‌توانست در این روند با او رقابت کند. ویلسون فیسک با نام مستعار کینگ پین باری دیگر با بازی وینسنت دون آفریو به دنیای سینمایی مارول بازگشته است و در ادامه شاهد حضور پر رنگ او در این دنیای سینمایی خواهیم بود.

رد اسکال (Red Skull)

ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول
ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول

رد اسکال برای اولین بار در فیلم کاپیتان آمریکا: اولین انتقام (بهترین کمیک های کاپیتان آمریکا) جو به دنیای سینمایی مارول وارد شد. او رئیس گروه هایدرا بود و جزو اولین نفراتی بود که سرم ابرسرباز کاپیتان آمریکا را بر روی خود آزمایش کرد. ثروتی که او برای خود انباشته کرد، حد و مرز نداشت. هر چند که او در این فیلم به عنوان یک فرد ثروتمند ظاهر نشد، اما نیازی هم به گفتن این موضوع نبود.

رد اسکال ثروت بسیار زیادی دارد، اما این ثروت چیزی نیست که او می‌خواهد. هدف او فتح دنیا به دست گروه هایدرا است و در این راه به هر اندازه که نیاز باشد از ثروت خود استفاده می‌کند. او فردی بسیار سلطه طلب بود که اگر با کاپیتان آمریکا رو به رو نمی‌شد به احتمال بسیار زیاد می‌توانست به هدف خود برسد و به دنیا حکومت کند.

ماندارین (Mandarin)

ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول
ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول

ونوو با نام مستعار مانداراین برای اولین در فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه (سکانس های حذف شده فیلم شانگ چی) ظاهر شد. در این فیلم متوجه شدیم که آلدریچ کیلیان که با نام ماندارین حملات تروریستی خود را انجام می‌داد، در واقع از نام او کپی برداری کرده است. ماندارین اصلی، پدر شانگ چی می‌باشد که به لطف ده حلقه افسانه‌ای خود هزاران سال عمر دارد.

او بعد از اینکه ده حلقه افسانه‌ای را پیدا کرد و راه و روش استفاده از آن‌ها را فهمید، توانست در بسیاری از نبردها پیروز شود و عمر جاودانه داشته باشد. او در طول این عمر جاودانه توانست ثروت بسیار بزرگی را برای خود جمع آوری کند که با آن گروه ده حلقه (واکنش منتقدان به فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه) را تأسیس نماید. او فرد بسیار ثروتمندی می‌باشد، اما پس از مرگ همسرش نتوانست با این واقعیت که او مرده است، کنار بیاید.

کالکتور (The Collector)

ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول
ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول

کالکتور در دنیای سینمایی مارول (بهترین فیلم های مارول 2021 تا 2023) هیچگاه به عنوان یک شرور ظاهر نشد، اما از هر نظر مشخص بود که او فرد خیر خواه و خوبی نیست. همانطور که از نام او مشخص می‌شود، او فردی است که اشیاء بسیار گران قیمت را جمع آوری می‌کند. خب این کار او ثابت کننده ثروت فوق العاده زیاد او می‌باشد. او حتی حاضر است تا یکی از سنگ‌های ابدیت را به قیمت بسیار بالایی بخرد و از آن نگهداری کند.

اولین بار فیلم نگهبانان کهکشان به تصوی کشیده شد و قرار بود تا سنگ قدرت را از گروه نگهبانان کهکشان خریداری کند. او حتی سنگ واقعیت را هم در اختیار گرفته و فردی که ثروت بسیار زیادی دارد، توانایی خرید یک سنگ ابدیت را خواهد داشت. تانوس می‌دانست که او تنها کسی است که می‌تواند این سنگ‌های بسیار قدرتمند را با قسمت بسیار بالایی بخرد، به همین دلیل در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت، کالکتور اولین انتخاب او برای پیدا کردن سنگ واقعیت بود.

تانوس (Thanos)

ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول
ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول

تا به حال، تانوس یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین ابرشرورهای (شخصیت شرور سریال خاندان اژدها) دنیای سینمایی مارول بوده است. او در دنیای مارول بیشتر از آن که به عنوان یک فرد پولدار نشان داده شود، یک موجود قدرتمند و بی رحم شناخته می‌شد، اما این قابل انکار نیست که او یکی از ثروتمندترین شروران این دنیای سینمایی است. تانوس شرور فیلم‌های انتقام جویان: جنگ ابدیت و پایان بازی بود که از آثار بسیار موفق مارول هستند.

تانوس کسی بود که به سیارات حمله می‌کرد و نصف جمعیت آن سیاره را از بین می‌برد. این موضوع منطقی است که او در طی این سال‌ها ثروت نامحدودی را ذخیره کند. او با حمله به هر سیاره‌ای غنیمت‌های بسیاری را به دست می‌آورد و با توجه به حملات بسیار زیاد تانوس به سیارات، می‌توان او را یکی از ثروتمندترین شرورهای مارول (بهترین گروه های ابرشرور) محسوب کرد.

ایگو (Ego)

ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول
ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول

ایگو برای اولین بار در قسمت دوم فیلم نگهبانان کهکشان (بهترین کمیک های نگهبانان کهکشان) وارد دنیای سینمایی مارول شد. او پدر واقعی استارلرد است و قدرت بسیار زیادی دارد. ایگو به عنوان پدر واقعی پیتر، در ابتدا فرد بسیار خوبی شناخته می‌شد، اما در واقع یک فرد بسیار بی رحم و شروری بود که مادر پیتر را به قتل رسانده بود. در این فیلم ما متوجه شدیم ایگو برای ادامه نسل خود به چه کارهایی دست زده است.

او به یاندو پول می‌داد تا از سرتاسر کهکشان بچه‌هایی که او پدرشان است را نزد او بیاورد و هر کدام از آن‌ها را پس از دیگری می‌کشت. او ثروت خود را در راه پیدا کردن یک گونه قدرتمند استفاده می‌کرد و در نهایت توانست پیتر را پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *