10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد ؛ از دکتر اختاپوس تا مرد شنی

مرد عنکبوتی بارها و بارها در کمیک‌ها ناجی دشمنان خود شده است. پس با ما باشید تا به 10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد بپردازیم.

مرد عنکبوتی یک شخصیت منحصر به فرد در کمیک‌های مارول است. چرا که او بیش از هرکسی می‌خواهد به دیگران و حتی دشمنان خودش کمک کند. این موضوع به فیلم‌ها نیز منتقل شده و در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست به اوج خود می‌رسد. پیتر پارکر در این فیلم نشان داد که تا پای جانش حاضر است جان ابرشرورانی که تنها اهدافی منفی دارند را نجات دهد.

10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد

از دکتر اختاپوس تا مرد شنی

شما می‌توانید فهرست 10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد
10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد

لحظاتی در کمیک‌های مارول وجود دارد که مرد عنکبوتی قصد انتقام دارد و از دشمنانش متنفر است. این معمولاً فقط برای بدترین دشمنانش مانند گرین گابلین پیش می‌آید که برخی از عزیزان پیتر را کشته است. با این حال، پیتر پارکر حتی دست از کمک کردن به اشخاصی همانند گرین گابلین نیز بر نمی‌دارد.

کرکس (Vulture)

10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد
کرکس در دنیای اولتیمیت مارول

کرکس یا والچر شرور بسیار جالبی بود. او به لطف دانش علمی و بال‌های مکانیکی‌اش، بسیار بزرگتر از سایر دشمنان مرد عنکبوتی بود و خاری در چشم او محسوب می‌شد. والچر اغلب بازنشست شده محسوب می‌شود اما بازهم در صورتی که به هر دلیلی تحریک شود، به عنوان یک تهدید شناخته می‌شود.

در شماره 336 کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز، او از خط عبور کرد. حمله والچر به مرد عنکبوتی منجر به مرگ همسر زن عمو می، ناتان شد. پس از اینکه والچر به سرطان مبتلا شد، تصمیم گرفت تا این خسارات را جبران کند اما مرد عنکبوتی قصد انتقام داشت. مبارزه آن‌ها زمانی پایان یافت که جت پک والچر در هوا آتش گرفت. مرد عنکبوتی نیز او را از این حادثه نجات داد و برای همیشه یک قهرمان باقی ماند.

بیشتر بخوانید:

تامب‌استون (Tombstone)

10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد
تامب‌استون درحال در آوردن ماسک مرد عنکبوتی

تامب استون و مرد عنکبوتی رابطه جالبی باهم دارند. آن‌ها برای طولانی مدت با یکدیگر دشمن بوده‌اند. با این حال، اخیراً تامب‌استون از مرد عنکبوتی درخواست کمک کرد و پیتر نیز با اکراه پذیرفت.

رز، پسر کینگ پین، بازگشته بود و سعی داشت تا شهر را تصرف کند. بدین صورت او دستور قتل تامب‌استون را داد اما مرد عنکبوتی جان او را نجات داد. با این اقدام پیتر پارکر، تامب‌استون نیز وارد لسیت شرورانی که مرد عنکبوتی نجاتشان داد شد.

بیشتر بخوانید:

شش خبیث (The Sinister Six)

10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد
شش خبیث درحال مبازره با مرد عنکبوتی

آخرین باری که مرد عنکبوتی تعدادی از شرورانش را نجات داد، زمانی بود که دکتر اختاپوس از او درخواست کمک کرد. مرد عنکبوتی می‌دانست که اگر واقعاً دردسر بزرگی وجود نداشته باشد، دکتر اختاپوس هیچ‌گاه از او کمک نمی‌خواست. پس درخواست او را پذیرفت.

در ادامه مرد عنکبوتی متوجه شد که سوپر آداپتوید به شش خبیث حمله کرده و تمام آن‌ها را اسیر کرده بود. در نهایت نیز مشخص شد که مغز زنده آن‌ها را اسیر کرده بود و مرد عنکبوتی نیز شش خبیث را نجات داد.

بیشتر بخوانید:

مغر زنده (The Living Brain)

10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد
مغز زنده در کمیک‌های مارول

زمانی که مغز زنده برای اولین بار وارد کمیک‌های مارول شد، برنامه نویسی شده بود تا هویت مرد عنکبوتی را کشف کند. او هیچ‌گاه موفق به کشف هویت مرد عنکبوتی نشد پس دست به اقدامات وحشتناک‌تری زد. او شش خبیث را ربود تا شرور قدرتمندی خلق کند و با استفاده از او، بسیاری از عزیزان مرد عنکبوتی را برباید و او را مجبور کند تا خودش به هویتش اعتراف کند.

با این حال، این بار مرد عنکبوتی چیز جدیدی را در رابطه با مغز زنده دید؛ او موجودی را دید که به طور غیر طبیعی از مرد عنکبوتی ترسیده بود. پس از اینکه شش خبیث سعی کرد مغز زندهد را از بین ببرد، مرد عنکبوتی بین آن‌ها ایستاد و مصمم بود تا او را نجات دهد.

در همین حال، مغز زنده نیز تصمیم گرفت تا به مرد عنکبوتی کمک کند. او سپس فاش کرد که تمام این مدت از هویت مرد عنکبوتی با خبر بود. با این حال، قصد داشت تا بیشتر با پیتر پارکر آشنا شود.

بیشتر بخوانید:

کینگ پین (The Kingpin)

10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد
کینگ پین در کمیک‌های مارول

ویلسون فیسک، پادشاه جنایت، و یکی از بهترین شرور های مارول است. درحالی که او هیچ قدرت ماورایی ندارد، به لطف هوش بالا، حیله گری، پول و ارتباطاتش قدرت مورد نیاز برای مقابله با هرکسی را دارد. حتی با این اوصاف، مرد عنکبوتی یک بار جان کینگ پین را نجات داد.

درس ال 1986 و در شماره 274 کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز، دو موجود بسیار قدرتمندتر از مرد عنکبوتی و کینگ پین، یعنی مفیستو و بیاندر تصمیم گرفتند تا باهم همکاری کرده و اخلاق مرد عنکبوتی را مورد آزمایش قرار دهند.

آن‌ها بر سر مرد عنکبوتی شرط بستند و برنده این شرط سرنوشت جهان را تعیین می‌کرد. زمانی که آن‌ها برای ترور کینگ پین برنامه ریزی کردند،‌ به محض اینکه مرد عنکبوتی متوجه شد، به نجات او شتافت. بدین صورت کینگ پین تبدیل به یکی از شرورانی که مرد عنکبوتی نجاتشان داد شد. بیاندر نیز که دید انسان‌هایی هستند که ارزش زندگی دارند،‌ جهان را نجات داد.

بیشتر بخوانید:

مارمولک (Lizard)

10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد
10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد

مارمولک یکی از بهترین دشمنان مرد عنکبوتی است. برخلاف دیگر شروران که می‌]واهند دزدی کنند، بکشند و یا به عنوان رئیس خلافکاران زندگی کنند، مارمولک تنها یک مرد ناامید است. کرک کانرز، دانشمندی بود که یک دست خود را از دست داده بود و می‌خواست به نحوی آن را باز گرداند. هرچند که نتیجه آزمایشاتش تبدیل شدن او به یک مارمولک بود.

پیتر پارکر نیز که به کرت نزدیک بوده است، هر بار برای نجات او تلاش می‌کرد. همچنین او همواره این راز بزرگ که مارمولک همان کرت کانرز است را پیش خود محفوظ نگه می‌داشت.

بیشتر بخوانید:

جی جونا جیمسون (J. Jonah Jameson)

جی جونا جیمسون، رئیس روزنامه دیلی بیوگل در کمیک‌های مرد عنکبوتی

جی جونا جیمسون یک ابرشرور نیست. اما به عنوان سردبیر دیلی بیوگل، می‌توانیم او را یکی از بزرگترین دشمنان مرد عنکبوتی از همان ابتدای حضورش بدانیم. جیمسون همیشه معتقد بود که مرد عنکبوتی یک تهدید است و هر کاری که می‌توانست انجام داد تا مردم را علیه او کند.

حتی زمانی بود که جیمسون به ابرشرورها علیه مرد عنکبوتی کمک می‌کرد. او شوکر را خلق کرد و زمانی که نتیجه آن معکوس بود، اسکورپین به سراغ او آمد. سپس اما مرد عنکبوتی جی جونا جیمسون را نجات داد. هرچند که خود جیمسون از این واقعه ناراحت شد.

بیشتر بخوانید:

گرین گابلین (Green Goblin)

10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد
گرین گابلین درحال مبارزه با مرد عنکبوتی

اگر شخصیتی وجود داشته باشد که پیتر هیچوقت نخواهد به او کمک کند، بدون شک آن گرین گابلین است. نورمن آزبورن گوئن استیسی را کشت، دوست صمیمی پیتر، هری آزبورن را به علیه او برانگیفت و حتی مرد عنکبوتی را شبیه سازی کرد و کل داستان حماسه کلون را به وجود آود.

با این حال، وقتی کیندر مرد عنکبوتی و نورمن آزبورن را هدف قرار داد، مرد عنکبوتی هیچ لحظه‌ای را برای نجات نورمن تلف نکرد. بدین صورت، نورمن نیز وارد لیست 10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد شد و حتی تصمیم گرفت تا تغییر کند و دیگر شرور نباشد.

بیشتر بخوانید:

دکتر اختاپوس (Doctor Octopus)

10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد
دکتر اختاپوس در کمیک‌های مرد عنکبوتی

داستان نجات دکتر اختاپوس برای مرد عنکبوتی به بدترین شکل ممکن برای پیتر پارکر آغاز شد. مرد عنکبوتی و دکتر اختاپوس تا سر حد مرگ باهم جنگیدند و تنها قبل از اینکه دکتر اختاپوس بمیرد، بدنش را با پیتر پارکر عوض کرد به و یکی از قوی ترین نسخه های مرد عنکبوتی به نام مرد عنکبوتی برتر تبدیل شد.

به نظر می‌رسید که پیتر پارکر کشته شده باشد اما او هنوز در ناخودآگاه دکتر اختاپوس زنده بود. در ادامه مرد عنکبوتی برتر با گابلین کینگ رو به رو شد. گابلین کینگ نیز که علی‌رغم اینکه این نسخه از دکتر اختاپوس کاملاً شرور نیست، به او حق انتخاب داد تا یک کودک یا معشوق خودش را نجات دهد. این امر دکتر اختاپوس را در موقعیتی قرار داد که برای او قابل درک نبود. پس در همین لحظه،‌ هوشیاری پیتر پارکر کنترل بدن را برعهده گرفت و پس از نجات کودک، به نجات روح اختاپوس نیز کمک کرد.

بیشتر بخوانید:

مرد شنی (Sandman)

10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد
مرد شنی در کمیک‌های مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی و مرد شنی تقریباً از زمان شروع زندگی حرفه‌ای مرد عنکبوتی، با یکدیگر جنگیده‌اند. با این حال، حتی مرد شنی نیز یکی دیگر از 10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد است.

مرد عنکبوتی در فیلم‌ها مرد شنی را نجات داد اما این اتفاق در کمیک‌ها نیز رخ داده است. یکی از تاثیرگذارترین داستان‌های مرد عنکبوتی زمانی بود که او فهمید مرد شنی درحال مرگ است و به زودی در شن محو می‌شود. غلیرغم سال‌ها مبارزه، مرد عنکبوتی مرد شنی را به مکان مورد علاقه‌اش، یعنی ساحل برد تا بتواند آخرین لحظات زندگی‌اش را برای او زیباتر کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با 10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد

آیا جی جونا جیمسون دشمن مرد عنکبوتی است؟

جی جونا جیمسون ابداً یک ابرشرور نیست. اما به عنوان سردبیر دیلی بیوگل، می‌توانیم او را یکی از بزرگترین دشمنان مرد عنکبوتی از همان ابتدای حضورش بدانیم.

چگونه مرد عنکبوتی دکتر اختاپوس را نجات داد؟

زمانی که دکتر اختاپوس وارد جسم پیتر پارکر و تبدیل به مرد عنکبوتی برتر شد، پیتر توانست کنترل جسمش را به دست آورده و به روح اختاپوس کمک کند.


2 thoughts on “10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد ؛ از دکتر اختاپوس تا مرد شنی

  1. چرا فکر میکنید برای مردم باید جالب باشه که مرد عنکبوتی تخیلی چنتا ادم شرور رو نجات داده؟!
    عجیبه
    دونستن و ندونستن اینها چه فرقی به حالمون داره
    آیا سطح سواد و آگاهی مردم رو بالا میبره؟!

    1. برخی برای سرگرمی و کنجکاوی و لذت بردن از دنیای تخیلشون این مطالب رو دوست دارن… شما از مطالب دیگه‌ی سایت استفاده کنید… ممنونم از توجهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *