دیالوگ های برتر تانوس در دنیای سینمایی مارول

بدون شک تانوس بهترین شرور دنیای سینمایی مارول می‌باشد. همراه ما باشید تا به بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

دنیای مارول از زمان شروع خود در سال 2008 شرورهای بسیار زیادی را معرفی کرده است. یکی از شرورهایی که در طول سه فاز دنیای مارول منتظر آن بودیم تانوس (بهترین کمیک های تانوس) می‌باشد. او ارتش خود را در اختیار لوکی قرار داد تا به سنگ‌های ابدیت دسترسی پیدا کند، اما موفق نبود تا اینکه خودش دست به کار شد. اولین فیلمی که تانوس به عنوان شرور اصلی در آن حضور داشت انتقام جویان: جنگ ابدیت بود.

او در این فیلم سعی داشت تا به هر شش سنگ ابدیت دسترسی پیدا کند تا با استفاده از آن نصف موجودات کهکشان را از بین ببرد. به جرعت می‌توان گفت تانوس، هدف بسیار متمایز و متفاوتی از دیگر شرورها دارد که اگر به آن فکر کنید منطقی به نظر می‌رسد. تانوس صرفاً یک شور که به دنبال قدرت و ثروت می‌گردد نبود، در واقع او سعی داشت تا کهکشان با حذف نصفی از جمعیت آن برای مدت طولانی‌تری زنده نگه دارد و دیالوگ های برتر تانوس در دنیای سینمایی مارول این موضوع را نشان می‌دهد.

به نظر او منابع کهکشان برای جمعیت حال حاضر کافی نیست و در انتها این دنیا رو به نابودی خواهد رفت. به همین دلیل تانوس را نمی‌توان با هیج یک از شرورهای دنیای مارول (شرورترین شخصیت های مارول) مقایسه کرد. در واقع می‌توان گقت که تانوس تنها شروری است که توانست به هدف خود برسد و نصف جمعیت کهکشان، مخصوصاً انتقام جویان را از بین ببرد. در این نوشتار قصد داریم تا بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های مارول و دی سی که قبل از مرگ باید ببینید

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022 و تمام دوران

آخرین اخبار، اطلاعیه ها و افشاگری ها

پولدارترین ابرشروران در دنیای سینمایی مارول

دیالوگ های برتر تانوس در دنیای سینمایی مارول

  • برترین ابرشرور مارول

شما می‌توانید فهرست بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول

تانوس آنتاگونیست (بهترین آنتاگونیست های ترسناک در انیمه های سال 2021) بسیار قوی، با شخصیت پیچیده‌ای بود. او پس حضورهای کوتاه در دنیای مارول، در نهایت در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت به عنوان شرور اصلی ظاهر شد و به شدت مورد استقبال طرفداران قرار گرفت. جاش برولین نقش تانوس را در دنیای مارول ایفا می‌کند و می‌توان گفت که از پس اینار به خوبی برآمده و توانسته این ابرشرور را به تصویر بکشد. تا انتهی این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

آخرین تایتان

من یک بازمانده‌ام.

بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای مارول

علیرغم مبارزه با قدرتمندترین قهرمانان زمین، تانوس شخصیتی است که خود را قهرمان داستان می‌داند. او در ذهن خود آدمی مستضعف می‌باشد که با احمق‌های کوچک فکر جهان می‌جنگد تا آن‌ها را از نابودی نجات دهد.

هنگام رویارویی با دکتر استرنج در سیاره تایتان. تانوس از خود به عنوان یک بازمانده یاد می‌کند. او سال‌ها با مخالفان مبارزه کرده و در نتیجه خود را به یک جنگجو تبدیل کرده است. گویی سرنوشت خود را رسیدن به هدف بدون توجه به کسانی که در راه او قرار می‌گیرند، می‌بیند. تانوس زمانی که با دکتر استرنج در مورد سیاره خود صحبت می‌کند، در مورد نابودی آن به استرنج گفت و به او نشان داد که چه بلایی سر سیاره مادری‌اش آمد.

داشتن یک زمان خوب

سرگرمی چیزی نیست که هنگام متعادل کردن کیهان بهش توجه بشه، اما این باعث میشه که یه لبخند رو صورتم بیاد.

بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی Marvel

تانوس اغلب در مورد اینکه چگونه روش‌های او برای از بین بردن نیمی از جهان کاملاً بی‌طرفانه و تصادفی هستند صحبت می‌کند. اما همچنین مشخص می‌شود که این مأموریت به نوعی در خدمت ارضای تمایلات خودش است.

اگرچه این دیالوگ فقط در تریلر ظاهر می‌شود، اما به عنوان یک راه عالی برای نشان دادن این جنبه های مشترک تانوس عمل کرد. او در مأموریتی است که آن را یک ضرورت می‌داند، اما همچنین اعتراف می‌کند که از هیجان ویرانی که ایجاد می‌کند لذت می‌برد.

ملاقات استارک

تو تنها کسی نیستی که نفرین دانش رو به دوش می‌کشه.

بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول
برترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول

حتی قبل از اینکه بداند تانوس کیست، تونی استارک پیش بینی می‌کرد که روزی تهدید بزرگی از سایه‌ها ظاهر شود. این فکری است که از زمان انتقام‌جویان او را درگیر خود کرد و منجر می‌شود که در نهایت با تانوس در تایتان رو به رو شود.

همانطور که مشخص شد، تانوس از تونی نیز با خبر رسیدن مرد آهنی به سراسر کیهان آگاه بود. لحظه جالبی است که این دو شخصیت را به هم پیوند می‌دهد و نشان داد که برخورد آن‌ها همیشه اجتناب ناپذیر بوده است. این سکانس با دیالوگ‌هایی که بین تانوس و تونی رد و بدل می‌شود، هر طرفداری را شگفت زده می‌کند.

اشتباه ثور

تو باید سرمو نشونه می‌گرفتی.

بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول
دیالوگ های برتر تانوس در MCU

در حالی که خود تانوس نقش بزرگی در شکست دادن انتقام جویان  ایفا کرد، خود قهرمانان نیز به خاطر اشتباهات زیادشان مستحق سرزنش هستند. ثور، شاید قدرتمندترین انتقام جو، زمانی که تانوس را با اسلحه جدیدش، استورم بریکر، مورد حمله قرار می‌دهد، به شکست دادن تانوس نزدیک‌تر می‌شود.

این یک شوک واقعی می‌باشد که ببینیم شخصیت شرور قدرتمند به این شکل صدمه دیده است، اما مطمئناً او کتک نمی‌خورد. تانوس با قدرت باقیمانده‌اش، به ثور به دلیل شکست در زدن ضربه مرگبار با یک دیالوگ وحشتناک طعنه می‌زند که ثابت می‌کند کشتن او چندان آسان نیست. او بعد از گفتن این دیالوگ بشکن خود را می‌زند و نیمی از موجودات کهکشان را از بین می‌برد.

بهای سنگین برای پرداخت

گامورا: “بهای این کار چقدر بود؟” تانوس: “همه چیز”.

بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول

تانوس به هیچ وجه شخصیت دوست داشتنی نیست، اما نشان می‌دهد که در نهایت چیزهایی وجود دارد که به آن‌ها اهمیت دهد. علیرغم کارهای وحشتناکی که تانوس به‌عنوان پدر خوانده‌اش با گامورا انجام داد، او اعتراف می‌کند که او را به روش پیچیده‌اش دوست دارد. با این حال تانوس هنوز او را قربانی می‌کند تا سنگ روح را به دست آورد.

هنگامی که تانوس تمام سنگ‌ها را به دست می‌آورد و بشکن می‌زند، دید کوتاهی از گامورا در دوران کودکی‌اش دارد. گامورا به او می‌گوید که ماموریتش را انجام داده است، اما وقتی از او می‌پرسد که بهای این کار چقدر بود؟، تانوس به او می‌گوید: “همه چیز.” حتی با عزم شکست ناپذیرش، تانوس اعتراف می‌کند که بهای موفقیت شاید خیلی زیاد بوده است.

احترام به تونی استارک

وقتی کارم تموم بشه، نیمی از بشریت هنوز زنده خواهد بود. امیدوارم تورو به یاد بیارن.

بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول

به نظر می‌رسد ثانوس به هر موجود دیگری پایین‌تر از خود نگاه می‌کند و هیچ تردیدی در مورد کشتن دشمنان خود یا هر کسی که در راه او باشد را ندارد. اما او همچنین نشان می‌دهد که می‌تواند به کسانی که با آنها می‌جنگد احترام بگذارد.

پس از اینکه تانوس و مرد آهنی درگیر یک نبرد وحشیانه می‌شوند، قهرمان در اختیار تایتان دیوانه قرار می‌گیرد که آماده می‌شود تا او را بکشد. اما درست زمانی که او در حال پایان دادن به زندگی تونی استارک می‌باشد، تانوس امیدوار است که میراث مرد آهنی با بازماندگان باقی مانده از بشریت ادامه یابد. این دیالوگ جزو بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای مارول قرار می‌گیرد.

چشم انداز جهان

کاملا متعادل، همانطور که همه چیز باید باشه.

بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول

حس تعادل به کل دیدگاه تانوس از جهان تبدیل می‌شود. این نوع نگاه سرد و محاسبه گرانه است که به او اجازه می‌دهد تا پاسخ نسل کشی خود را برای مشکلات جهان ارائه دهد. او زمانی که گامورا را می‌بیند به او یک چاقوی دو سر می‌دهد و به او را وادار می‌کند تا آن را بر روی انگشتانش به تعادل برساند و به او می‌گوید: کاملا متعادل، همانطور که همه چیز باید باشه. این دیالوگ جزو بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی Marvel قرار می‌گیرد.

در حالی که برخی هستند که فکر می‌کنند تانوس به نوعی درست می‌گفت، نمی‌توان انکار کرد که او روشی بی‌رحمانه برای مشاهده آن دارد. این واقعیت که او یک چاقوی متعادل را می‌بیند و زندگی همه موجودات جهان را نیازمند رویکردی مشابه می‌داند، نشان می‌دهد که منطق او چقدر پیچیده است.

یک نقشه جدید

تا وقتی کسانی هستن که گذشته رو به یاد میارن، کسانی هم هستن که نمی‌تونن چیزی که هست رو بپذیرن و مقاومت می‌کنن.

بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول

تانوس با طرحش برای از بین بردن نیمی از جهان در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت (بهترین کمیک های انتقام جویان) خود را به عنوان یک تهدید وحشتناک نشان داد. همانطور که معلوم شد، این تقریباً به همان خوبی بود که تانوس می‌توانست دریافت کند. در انتقام‌جویان: پایان بازی، تانوس نشان می‌دهد که چقدر مایل است پیش برود و به کار خود ادامه دهد.

پس از کشف اینکه انتقام جویان برای متوقف کردن او به گذشته بازگشتند، او به یک نتیجه جدید می‌رسد. اگر او نیمی از جهان را زنده بگذارد، آن‌ها فقط در برابر راه جدید مقاومت خواهند کرد و سعی می‌کنند همه چیز را به حالت عادی برگردانند. نقشه جدید او برای شکست دادن انتقام جویان (بهترین رهبران گروه انتقام جویان) این است که به سادگی همه چیز را نابود کند و از صفر یک جهان جدید را بسازد. این یکی از برترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول می‌باشد.

احساس شکست

من می‌دونم از شکست خوردن چطوریه، اینکه خیلی ناامیدانه احساس کنید که حق با شماست، اما با این وجود شکست بخورید.

بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول

اگرچه تانوس قبلاً حضور کوتاهی در دنیای سینمایی مارول داشت، اما در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت در کانون توجه قرار گرفت و اولین دیالوگ‌های او در این فیلم بسیار هیجان‌انگیز هستند. در حالی که تماشاگران به تخریبی که تانوس به کشتی پناهجویان آژگاردی کرده است نگاه می‌کنند، او ظاهر می‌شود تا پیروزی خود را ادعا کند.

یک بار دیگر، تانوس تعادلی بین ترحم دشمنانش و خوشحالی از آن‌ها برقرار می‌کند. او به ثور شکست‌خورده می‌گوید که درد باخت را درک می‌کند، اما پس از آن مشخص می‌شود که تانوس دیگر قصد شکست خوردن را ندارد. این دیالوگ جزو دیالوگ های برتر تانوس در MCU قرار می‌گیرد.

عزم تانوس

سخت‌ترین انتخاب‌ها مستلزم قوی‌ترین اراده‌ها هستند.

بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول
بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول

ثانوس بدون شک شخصیت قدرتمندی است، به خصوص زمانی که سنگ‌های بی‌نهایت را در اختیار دارد، اما شاید دلیل اینکه او چنین دشمن سرسختی برای انتقام جویان می‌باشد، به خاطر قاطعیت او باشد.

قهرمانان برای نجات جهان از دست تانوس می‌جنگند، اما در مقابل کسی قرار می‌گیرند که احساس می‌کند جهان را نیز نجات می‌دهد. دیدن جهان از منظر تانوس جالب است، به خصوص این دیالوگ که در مورد داشتن قوی ترین اراده می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “دیالوگ های برتر تانوس در دنیای سینمایی مارول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *