بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول از نگاه سایت فیگار

در دنیای سینمایی مارول مبارزات تن به تنی وجود دارند واقعا فوق العاده هستند. همراه ما باشید تا به بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

با وجود داشتن ژانرهای دیگر، دنیای سینمایی مارول در اصل به عنوان یک مجموعه اکشن ابرقهرمانی شناخته می‌شود. هر فیلم از MCU دارای مبارزاتی در هر شکل و اندازه‌ای است. بسیاری از نمادین‌ترین نبردها در کل دنیای سینمایی مارول دارای دو، چند یا حتی صدها مبارز در هر دو طرف هستند.

با این حال، مبارزات تک به تک همچنان جزء اصلی داستان‌های ابرقهرمانی است. اکثر فیلم‌های MCU حداقل یک مبارزه دارند که در آن قهرمان داستان بدون هیچ دخالت خارجی با یک شخصیت شرور مقابله می‌کند. این مبارزات اغلب می‌توانند برخی از پرتنش‌ترین، دراماتیک‌ترین و خوش ساخت‌ترین دوئل‌ها در کل فیلم باشند، اما برخی هنوز به دلیل کیفیتشان بالاتر از دیگر مبارزات هستند. در این نوشتار قصد داریم تا بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول را به شما معرفی کنیم.

بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول

  • بهترین مبارزات تک به تک در MCU

شما می‌توانید فهرست بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول

دنیای سینمایی مارول در طول فیلم‌هایش مبارزات بسیار زیادی را به تصویر کشید. در بین تمام نبردها در MCU، مبارزاتی وجود دارد که قهرمان با شرور داستان به صورت تک به تک وارد نبرد می‌شوند و لحظات بسیار هیجان انگیزی را شکل می‌دهند. تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

مرد مورچه‌ای و یلو جکت

بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول
برترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول

ویژگی اصلی مرد مورچه‌ای، تغییرات اندازه و تغییر مقیاس است. زمانی که شخصیت شرور دارن کراس، لباس مخصوص یلو جکت  را می‌سازد، این دو نفر برابر می‌شوند. در این شرایط مرد مورچه‌ای باید با کسی که قابلیت‌های مشابه خودش را دارد مبارزه کند.

مکان اصلی برای مبارزه، اتاق خواب کودک می‌باشد که با یک مقیاس فوق العاده ساخته شده است. یک فرش به جنگلی انبوه تبدیل می‌شود، کلیدها به قلوه سنگ‌های عظیمی تبدیل می‌شوند که به عنوان سلاح در اطراف اتاق وجود دارند و قطار کودکان یک مجموعه اکشن جالب و دیدنی را به وجود می‌آورند. این یک مبارزه عالی با توجه به قدرت‌های تغییر اندازه مرد مورچه‌ای است و جزو بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی Marvel قرار می‌گیرد.

شانگ چی و ونوو

بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات تک به تک در دنیای مارول

فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه به خاطر صحنه‌های مبارزه فوق العاده‌اش مورد توجه قرار گرفت. این فیلم از سینمای کلاسیک کونگ فو نشأت می‌گیرد و سعی می‌کند از آن در طراحی و کارگردانی مبارزات خود تقلید کند. این فیلم از برش‌های سریع و کلوزآپ بسیاری از فیلم‌های دیگر دنیای سینمایی مارول استفاده نمی‌کند، زیرا دارای نماهای طولانی از بازیگران بدلکار آموزش دیده است که هنرهای رزمی نفس‌گیر را به نمایش می‌گذارند.

زمانی که ابرقدرت‌ها به این ترکیب اضافه می‌شوند، این در یک مبارزه عاطفی به اوج خود می‌رسد. شانگ چی با پدرش ونوو می‌جنگد و هر کدام در نهایت پنج حلقه از ده حلقه را به دست می‌آورند. جلوه‌های ویژه و ابرقدرت‌ها به جای اینکه مهارت‌های رزمی را نادیده بگیرند و همه چیز را به یک اکشن بصری تبدیل کنند، در نهایت به تقویت رقص مبارزاتی مبتنی بر سینمای کلاسیک کنگ فو می‌پردازند. این مبارزه جزو بهترین مبارزات تک به تک در MCU قرار می‌گیرد.

مرد آهنی و آیرن مانگر

بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات تک به تک در MCU

یکی از اولین نبردهای قهرمان و شرور MCU جزو بهترین مبارزات تک به تک در دنیای مارول قرار می‌گیرد. مبارزه آخر فیلم مرد آهنی بین تونی استارک و اوبادیا استن با انفجاری‌ترین و خلاقانه‌ترین مبارزه MCU فاصله زیادی دارد. با این حال، نشان می‌دهد که یک پایان هوشمندانه و خوش ساخت برای یک فیلم می‌تواند بهتر از تصاویر حماسی و ده‌ها ابرقدرت مختلف باشد.

از همان ابتدا مشخص است که تونی از لباس‌های ضعیف‌تر با راکتور کم ظرفیت‌تر استفاده می‌کند. او هوشمندانه با تمام شانس‌ها از جمله نابود کردن سیستم‌های هدف گیری استن مبارزه کرد.

دکتر استرنج و تانوس

بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی Marvel

بخش بزرگی از فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت به سه انتقام جو و نیمی از نگهبانان کهکشان اختصاص دارد که با تانوس وارد درگیری می‌شوند. مبارزه تیمی به خودی خود لذت بخش است، اما زمانی به اوج خود می‌رسد که تانوس تمام قدرت چهار سنگ ابدیت را به کار می‌گیرد و استرنج برای مقابله با او از بهترین قدرت‌های جادویی خود استفاده می‌کند.

سنگ‌های ابدیت و هنرهای عرفانی دو تا از همه کاره‌ترین ابزارها در کل دنیای سینمایی مارول هستند. استرنج و تانوس از آن‌ها در درگیری خود استفاده می‌کنند که از نظر بصری خیره کننده، خلاقانه و هیجان انگیز است. هر کدام برای اولین بار تمام توان خود را در مبارزه به کار می‌گیرند که یکی از برترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول را به تصویر می‌کشند.

مبارزه دوستانه یلنا بلووا و کیت بیشاپ

بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول

تراژدی سریال هاکای، اکشن و طنز را به خوبی با هم ترکیب می‌کند که در قسمت آخر بهترین حالت را دارد. این یک اپیزود پر از مبارزه است، از جمله دعواهای عالی مانند شوخی با مافیای لباس ورزشی و مبارزه کیت بیشاپ با کینگ پین که بسیار جذاب بودند. با این حال مبارزه دوستانه کیت بیشاب و یلنا بلووا بسیار جذاب‌تر بقیه می‌باشد.

این یک دوئل حماسی و یا پرمخاطره با جهان در خطر نیست. با این حال، این یک مبارزه خنده دار و خوش ساخت است. این کاملاً پویایی یلنا و کیت را به عنوان دشمنان دوستانه برجسته می‌کند. یلنا باید از کیت بگذرد، اما هیچ کدام نمی‌خواهند به دیگری صدمه بزنند. تعداد کمی از مبارزات در کل MCU یک رابطه شخصیتی را به خوبی به تصویر می‌کشند.

اولتران ابدیت و واچر

بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول

سریال انیمیشنی چه می‌شد اگر…؟ همیشه از رسانه خود به طور کامل استفاده نمی‌کند. اولتران مجهز به سنگ‌های ابدیت و واچر، دو تا از قدرتمندترین موجودات در چند جهانی MCU به مبارزه می‌پردازند.

واچر و اولتران قدرت‌های غیرممکنی را در برابر یکدیگر به کار می‌گیرند. به‌عنوان یک سریال انیمیشنی، به‌جای یک لایو اکشن با جلوه‌های ویژه زیاد، این سریال از منظره بصری ابایی ندارد. نبرد پر هرج و مرج، کاملاً صحنه را برای قسمت آخر آماده می کند در حالی که این قسمت پر از نبردهای دیدنی بین این دو نفر است.

تیچالا و کیلمانگر

بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول

بهترین مبارزه پلنگ سیاه در واقع در نیمه دوم فیلم می‌آید. مبارزه آخر بین تیچالا و کیلمانگر بسیار عالی است، اما برخی از تنش‌های مبارزه قبلی آن‌ها را ندارد. هنگامی که تیچالا در سلطنت خود احساس امنیت می‌کند، کیلمانگر می‌رسد تا او را برای تاج و تخت به چالش بکشد.

برخلاف مبارزه قبلی تچالا علیه ام باکو، همه چیز به سرعت علیه او تغییر می‌کند. این یک رزومه عالی برای کیلمانگر به عنوان یک شرور است. او بر تچالا مسلط می‌شود و زوری را می‌کشد. وقتی تیچالا با عصبانیت به او حمله می‌کند، کیلمانگر او را مسخره کرد. این یک مبارزه واقعاً احساسی است که کیلمانگر را به عنوان یکی از بهترین شرور های مارول معرفی می‌کند.

کاپیتان آمریکا و تانوس

بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول

فیلم انتقام جویان: پایان بازی یک لحظه مورد علاقه طرفداران را در نبرد نهایی خود به نمایش می‌گذارد. از زمان فیلم انتقام جویان: عصر اولتران، طرفداران می‌خواستند ببینند کاپیتان آمریکا میولنیر را در دست گرفته است. در پایان بازی، او بالاخره این کار را می‌کند. پس از اینکه تانوس موفق می‌شود مرد آهنی را بیرون شکست دهد و ثور را وحشیانه کتک بزند، میولنیر جلوی او را می‌گیرد.

میولنیر به دست کاپیتان آمریکا پرواز می‌کند و طرفداران بسیار هیجان زده می‌شوند. قسمت آخر مبارزه، استیو راجرز را نشان می‌دهد که سپر و چکش را پشت سر هم به دست می‌گیرد و با تانوس مبارزه می‌کند. این یکی از مساوی‌ترین دوئل‌هایی است که هر کسی با تانوس دارد، حتی اگر با شکست استیو تمام شود.

دکتر استرنج و دورمامو

بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول

مبارزه اخر فیلم دکتر استرنج غیر متعارف است. استفن استرنج می‌داند که هیچ شانسی در برابر دورمامو ندارد. هر درگیری بین این دو به تبادل سریع ضربات منجر می شود که در لحظاتی استرنج را می‌کشد. با این حال، کل این سکانس یکی از نمادین‌ترین لحظات MCU است که قدرت هوش دکتر استرج را به تصویر می‌کشد.

استفن استرنج در بعد تاریکی برای شکست دادن دورمامو نیامده است. او می‌رود تا دورمامو را در یک حلقه زمانی به دام بیندازد. هر بار که دورمامو استرنج را می‌کشد، سنگ زمان همه چیز را به حالت قبل بر می‌گرداند. استرنج پشت سر هم می‌بازد اما در حالی که دورمامو التماس می‌کند که آزاد شود، پیروز می‌شود. این یک لحظه فوق العاده برای این شخصیت و یکی از هوشمندانه‌ترین پیروزی‌ها در مجموعه دنیای سینمایی مارول است.

کاپیتان آمریکا با کاپیتان آمریکا!

بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول
بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول

فیلم انتقام جویان پایان بازی، پر از نبردهای حماسی و فوق العاده است، اما کمتر کسی فکرش را می‌کرد که کاپیتان آمریکا در سفر زمانی با نسخه دیگری از خود یک مبارزه تن به تن داشته باشد.

در حالی که کاپیتان عصای جادویی لوکی را در دست گرفته است و سعی می‌کند تا از ساختمان خارج شود به کاپیتان آمریکا سال 2012 برخورد می‌کند و در جای خود میخکوب می‌شود. نسخه 2012 او فکر می‌کند که لوکی را پیدا کرده است و با او وارد مبارزه شد. این مبارزه بسیار فوق العاده طراحی شده است که دیالوگ‌ها و لحظات نوستالژی این قهرمان را به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


3 thoughts on “بهترین مبارزات تک به تک در دنیای سینمایی مارول از نگاه سایت فیگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *