پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی (بر اساس بازیگران)

مرد عنکبوتی یکی از محبوب‌ترین قهرمانان دنیای مارول می‌باشد. همراه ما باشید تا به پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی بپردازیم.

مرد عنکبوتی (رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی) یکی از پرطرفدارترین ابرقهرمانان دنیای کمیک است. این شخصیت آثار بسیار زیادی در سینما و تلوزیون دارد که توانستند مورد توجه هواداران قرار بگیرند. تا به حال سه بازیگر مطرح در قامت مرد عنکبوتی ایفای نقش کردند و می‌توان هر کدام از آن‌ها به طور خاصی توانستند در میان طرفداران محبوبیت زیادی به دست بیاورند.

اولین ایفای نقش مورد توجه این شخصیت، توسط توبی مگوایر در سه گانه مرد عنکبوتی (بهترین لباس های مرد عنکبوتی) به کارگردانی سم ریمی انجام شد. دومین بازیگری که توانست دو فیلم از این شخصیت را بازی کند، اندرو گارفیلد بود و اما در حال حاضر تام هالند مسئولیت ایفای نقش مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول را بر عهده دارد.

این بازیگران در طول حضورشان در این نقش، فروش متفاوتی در فیلم‌های خود داشتند و در بین طرفدارن همواره این سوال وجود دارد که کدام یک از آن‌ها مرد عنکبوتی بهتری هستند. در این نوشتار قصد داریم تا پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی بر اساس بازیگرانشان را به شما معرفی کنیم.

پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی

  • بر اساس بازیگران مرد عنکبوتی

شما می‌توانید فهرست پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی
پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین قهرمانانی است که در دنیای سینمایی مارول حضور دارد و طرفداران انتظار هر لحظه از حضور او را می‌کشند. توبی مگوایر، اندرو گارفیلد و تام هالند با نقش آفرینی فوق العاده خود در نقش پیتر پارکر ماندگارترین فیلم‌های ابرقهرمانی سینما را ارائه دادند. تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید تا به پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی بپردازیم.

کم فروش ترین فیلم مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد – مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2

709 میلیون دلار

پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی
کم فروش ترین آثار مرد عنکبوتی

طبق گفته باکس آفیس، دومین بازی اندرو گارفیلد در نقش پیتر پارکر در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2، نتوانست به اندازه نسخه قبلی خود درآمد کسب کند. این فیلم منتقدان را با طرح مفرط و لحن متناقضش دو قطبی کرد، اگرچه گارفیلد همچنان به خاطر عملکردش در این نقش ستایش می‌شود. در حالی که 709 میلیون دلار به سختی یک بمب باکس آفیس به حساب می‌آید، این یک عملکرد ضعیف در نظر گرفته شد و به فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز ریبوت شده پایانی زودرس داد.

شش خبیث که در پایان این فیلم ساخته شد، هرگز به نتیجه نرسید، اگرچه داستان تاریکی که برای مرد عنکبوتی (بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول از نگاه سایت فیگار) اندرو گارفیلد با مرگ گوئن استیسی ایجاد شد، بعداً با بازگشت او در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه، به این موضوع بیشتر پرداخته شد. بازگشت اندرو گارفیلد در این فیلم آنقدر محبوب شد که ممکن است سومین فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز ساخته شود.

پرفروش ترین فیلم مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد – مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1

757 میلیون دلار

پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی
پر فروش ترین آثار مرد عنکبوتی

مارک وب لحن تیره‌تری به ماجراجویی‌های ابرقهرمانی پیتر پارکر با ریبوت مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز، آورد. تنها پنج سال پس از پایان سه گانه سم ریمی، برخی از طرفداران احساس کردند که برای راه اندازی مجدد فرنچایز مرد عنکبوتی با داستان تکراری نیش خوردن پیتر پارکر توسط عنکبوت رادیو اکتیو زود است. قدرت زیاد و مسئولیت بزرگ و غیره، اما طبق ارقام مالی، مخاطبان بیش از حد مایل بودند که تجسم جدیدی از این شخصیت را در آغوش بگیرند.

طبق گفته باکس آفیس، اولین بازی اندرو گارفیلد در نقش مرد عنکبوتی (10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد) در دنیای سینمایی مارول، 757,930,663 دلار در سرتاسر جهان به دست آورد. جای تعجب نیست که سونی به این سرعت دنباله آن را در دست ساخت قرار داد، اگرچه نتوانست کاملاً با موفقیت تجاری قبلی خود برابری کند.

کم فروش ترین فیلم مرد عنکبوتی توبی مگوایر – مرد عنکبوتی 2

788 میلیون دلار

پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی
کم فروش ترین فیلم های مرد عنکبوتی

با کمال تعجب، فیلمی که قوی‌ترین اثر در سه‌گانه مرد عنکبوتی (بهترین کمیک های مرد عنکبوتی) توبی مگوایر در نظر گرفته می‌شود، فیلمی است که کمترین درآمد را در گیشه به دست آورد. طبق باکس آفیس، مرد عنکبوتی 2 در مجموع 788,618,317 دلار در سراسر جهان کسب کرد. در تابستان 2004، دنباله فیلم مرد عنکبوتی 1 با رقابت سختی از سوی دیگر آثار فرنچایز مانند شرک 2 و هری پاتر و زندانی آزکابان مواجه شد و این یکی از دلایل فروش کم این فیلم می‌باشد.

نه تنها فیلم مرد عنکبوتی 2 یکی از بهترین فیلم‌های مرد عنکبوتی است بلکه به طور گسترده‌ای به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کمیکی در نظر گرفته می‌‎شود. دکتر اختاپوس با ایفای نقش آلفرد مولینا یک شرور فراموش نشدنی است و بازگشت دوباره او در فیلم راهی به خانه نیست به شدت طرفداران را هیجان زده کرد. این فیلم جزو کم فروش ترین آثار مرد عنکبوتی قرار می‌گیرد.

پرفروش ترین فیلم مرد عنکبوتی توبی مگوایر – مرد عنکبوتی 3

894 میلیون دلار

پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی
پرفروش ترین فیلم های مرد عنکبوتی

پس از اینکه دو فیلم اول مرد عنکبوتی مگوایر تقریباً به طور جهانی توسط منتقدان مورد تحسین قرار گرفتند، آخریم قسمت بزرگ این سه گانه با نام مرد عنکبوتی 3 (واکنش منتقدان به فیلم مرد عنکبوتی 3) بیش از هر فیلم پرفروش دیگری، نظرات را دو قطبی کرد. تحت تاثیر قرار گرفتن از سیمبیوت‌ها برای از بین بردن حس بد برای پیتر پارکر و فراوانی شخصیت‌های شرور و خط داستانی باعث می‌شد به نظر برسد که فیلم تلاش زیادی برای انجام کارهای زیادی دارد.

اما علی‌رغم واکنش‌های متفاوتی که نسبت به قسمت سوم این مجموعه وجود داشت، طبق گفته باکس آفیس، این فیلم توانست از قسمت‌های پیشین خود جلو بزند. مرد عنکبوتی 3 علی‌رغم نمایش تفرقه‌انگیز ونوم، بازگویی قتل عمو بن و مدت زمان طولانی نزدیک به سه ساعت آن، فروش قابل توجهی به مبلغ 894,983,373 دلار در باکس آفیس جهانی فروخت. مرد عنکبوتی 3 یکی از پر فروش ترین آثار مرد عنکبوتی می‌باشد.

کم فروش ترین فیلم مرد عنکبوتی تام هالند – مرد عنکبوتی: بازگشت با خانه

880 میلیون دلار

پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی
پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی

تام هالند پس از اولین بازی خود در دنیای سینمایی مارول به عنوان یک بازیکن فرعی در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، ثابت کرد که می‌تواند فیلم اختصاصی خود را دریافت کند. طبق گفته باکس آفیس، فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه کم‌فروش‌ترین فیلمی است که هالند در آن نقش پیتر پارکر را بازی می‌کند، اما به هیچ وجه یک ناامیدی تجاری نیست. 880,166,924 دلار یک درآمد جهانی بسیار تحسین برانگیز برای یک فیلم کمیک بوک است.

حضور رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک به عنوان مربی و شخصیت پدر پیتر، بدون شک به فیلم بازگشت به خانه در باکس آفیس کمک کرد، همانطور که گستردگی ارتباط این شخصیت را با دنیای سینمایی مارول افزایش داد. این فیلم جزو کم فروش ترین فیلم های مرد عنکبوتی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

پرفروش ترین فیلم مرد عنکبوتی تام هالند – مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

1 میلیارد و 900 میلیون دلار

پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی
پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی

سومین قسمت از سری فیلم‌های مرد عنکبوتی تام هالند یکی از پرفروش ترین فیلم های مرد عنکبوتی می‌باشد. این فیلم در سال 2021 اکران شد و بیشترین فروش در میان آثار مرد عنکبوتی را به خود اختصاص داد. قبل از اکران این فیلم تریلری از آن منتشر شد که حضور گرین گابلین، دکتر اختاپوس و دیگر شروران را تأیید می‌کرد.

بازگشت آن‌ها فوق العاده هیجان انگیز بود، اما چیزی که طرفداران واقعاً منتشر آن بودند، حضور مجدد دو بازیگر قبلی مرد عنکبوتی، یعنی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در قامت مرد عنکبوتی بود. در انتها مارول خواسته طرفداران را برآورده کرد و به طور باور نکردنی توانست سه مرد عنکبوتی را برای اولین بار در کار هم به تصویر بکشد. حضور شسه مرد عنکبوتی و شروران قدیمی دنیای مارول فروش باکس آفیس این فیلم را نزدیک به 2 میلیارد دلار برد.

 

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *