بهترین فیلم های 4k روی نتفلیکس که قبل از مرگ باید ببینید!

نتفلیکس چندین سطح متفاوت در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهد؛ یکی از این امکانات که در ادامه توضیح داده خواهد شد راه را برای دیدن بهترین فیلم های 4k باز می‌کند.

این مسئله به معنای فرصتی برای تماشای بهترین فیلم‌های 4K در نتفلیکس با تمام شکوه پر جنب و جوش و شفاف‌شان است. پس هر کسی که تلویزیون 4K دارد باید کمی هزینه اضافه کند تا امکان تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی فوق‌العاده برای او فراهم شود؛ نکته جالب این است که انتخاب فیلم‌هایی با کیفیت 4K برای تماشا هرگز در نتفلیکس راحت نبوده است و این مجموعه فیلم شامل برندگان جوایز مهم، آثار کلاسیک و فیلم های پرفروش هالیوود می‌شود که همگی از صفحه تلویزیون با بهترین کیفیت تصویر و صدا یعنی  4kپخش می‌شوند.

بهترین فیلم های 4k روی نتفلیکس که قبل از مرگ باید ببینید!

فهرست عناوینی که در مقاله بهترین فیلم های فور کی به آن‌ها خواهیم پرداخت در یک نگاه به شرح زیر است:

مقاله مکمل:

اما انتخاب فیلم‌های خوب به فرمت 4k گاهی سخت می‌شود چرا که هنگام جستجوی بهترین فیلم‌های 4K در نتفلیکس، طرفداران هر سبکی گزینه‌های عالی و در عین حال متفاوتی دارند. مثلا فیلم‌های ترسناک، شاهکارهای خارجی زبان، بلاک‌باسترها، برندگان جوایز، فیلم‌های مورد تحسین منتقدان و حتی برخی آثار کلاسیک و ارزشمند از فیلم‌سازانی مانند آلفرد هیچکاک و مارتین اسکورسیزی. پس ما نیز امروز در فیگار قصد داریم تا برخی از بهترین فیلم‌های 4k را به شما عزیزان و همراهان همشگی معرفی کنیم، پس تا آخر همراه ما باشید.

اوکجا – okja

بهترین فیلم 4k
بهترین فیلم 4k
  • کارگردان: بونگ جون هو
  • بازیگران: تیلدا سوینتن، پل دینو، آن سئو-هیون، بیون هی بونگ
  • سال انتشار: 2017

بونگ جون هو شاهکار علمی تخیلی Okja را در سال 2017 کارگردانی کرد و این فیلم همچنان یکی از بهترین فیلم های 4K در نتفلیکس است. این فیلم درباره یک دختر جوان کره‌ای است که یک سوپر خوک اصلاح شده ژنتیکی را بزرگ می‌کند. با این حال، وقتی دیگران خوک او را برای اهداف پلید خود می‌خواهند، فیلم به داستانی تبدیل می‌شود که دختر باید برای چیزی که دوست دارد مقابل افرادی با قدرت بسیار بیشتر بایستد.

در این فیلم بازیگرانی بسیار خوبی از جمله استیون یون، جیک جیلنهال و تیلدا سوینتون حضور دارد، همچنین این فیلم نامزد جایزه زحل شده و یکی از بهترین فیلم‌های جون هو تا به امروز می‌باشد. این جواهر دست کم گرفته شده در کیفیت بسیار خوب باید تماشا شود و هیچ شکی در این نیست اما وقتی فیلم به عنوان بخشی از پیشنهادات فیلم 4K نتفلیکس پخش می‌شود، جان تازه ای به خود می‌گیرد – به ویژه خوک.

انولا هولمز – Enola holmes

بهترین فیلم های 4k
بهترین فیلم جدید فور کی
  • کارگردان: هری بردبایر
  • بازیگران: میلی بابی براون، هنری کویل، سم کلفلین، لوئیس پارتریج
  • سال انتشار: 2020

میلی بابی براون در دو مورد از پربیننده ترین فیلم‌های نتفلیکس حضور داشته است. Stranger Things پربیننده ترین سریال تاریخ نتفلیکس است و انولا هولمز نیز با بیش از 189 میلیون ساعت تماشا در رتبه اول قرار دارد. این فیلم بر اساس مجموعه کتاب‌های نانسی اسپرینگر ساخته شده است و داستان خواهر کوچک شرلوک هلمز، انولا را دنبال می‌کند تا مادر گمشده‌شان را پیدا کند و یک آژانس کارآگاهی برای خودش راه‌اندازی کند.

این فیلم نه تنها محبوب بود، بلکه مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و برنده جایزه Saturn نیز شد. انولا هولمز یکی از بهترین فیلم‌های 4k است، چرا که النا هولمز فیلمی است که همیشه زیبایی‌شناسی و فیلمبرداری بسیار خوب را در دل هر پلان دارد.

ال کامینو: فیلم برکینگ بد – El Camino: A Breaking Bad Movie

بهترین فیلم های 4k
بهترین فیلم های 4k
  • کارگردان: وینس گیلیگان
  • بازیگران: آرون پال، جسی پلمونس، کریستن ریتر، چارلز بیکر، جاناتان بنکس
  • سال انتشار: 2019

El Camino: A Breaking Bad Movie دنباله‌ای ضروری برای طرفداران سریال تلویزیونی برنده جوایز، برکینگ بد است. این فیلم جنایی به عنوان پایانی برای سریال عمل می‌کند و به صورت مستقل داستان جسی پینکمن را در ادامه داستان بریکینگ بد دنبال می‌کند و اتفاقات قسمت آخر را به مقصد می‌رساند.

آرون پل نقش خود را در کاراکتر پینکمن ایفا می‌کند و همچنین او برای بازی در این فیلم تحسین جهانی را برای بازی خود دریافت کرده است. این فیلم چهار نامزدی امی را به خاطر ادامه‌ مجموعه‌ای که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، به دست آورد. فیلمبرداری جسورانه و نماهای بیابانی که گویا نقاشی شده است از المان‌های اصلی این فیلم است.

دو پاپ – The Two Popes

بهترین فیلم های 4k
بهترین فیلم های 4k
  • کارگردان: فرناندو میرلس
  • بازیگران: آنتونی هاپکینز، جاناتان پرایس، وینسنت ریوتا
  • سال انتشار: 2019

دو پاپ، یک فیلم درام زندگینامه‌ای است که رابطه پاپ بندیکت شانزدهم و کاردینال خورخه ماریو برگولیو، پاپ فرانسیس فعلی را به تصویر می‌کشد. این فیلم در بخش فیلمنامه‌نویسی برای آنتونی مک کارتن و همچنین بازی‌های تماشایی آنتونی هاپکینز و جاناتان پرایس مورد تحسین قرار گرفته است.

مک کارتن، هاپکینز و پرایس همگی در جوایز اسکار 2019 نامزدی دریافت کردند و هاپکینز و پرایس هر دو نامزد بازیگری برای بهترین بازیگر مرد (پرایس) و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (هاپکینز) را درریافت کردند اما هیچکدام موفق به کسب این جایزه نشدند. این فیلم از لحاظ بصری خیره کننده است و نماهایی که از رم و بوئنوس آیرس دارد باعث شده است تا فیلم یک بازتولید کامل از فضای داخلی کلیسای سیستین باشد.

پادشاه زن – The Woman King

بهترین فیلم های 4k
بهترین فیلم های 4k
  • کارگردان: جینا پرینس بایدوود
  • بازیگران: وایولا دیویس، توسو امبدو، لاشانا لینچ، شیلا آتیم
  • سال انتشار: 2022

یکی از نادیده گرفته‌شده‌ترین فیلم‌ها در فصل جوایز سال ۲۰۲۲، پادشاه زن به رهبری ویولا دیویس بود. این فیلم یک فیلم اکشن تاریخی تخیلی درباره Agojie، یک نژاد جنگجوی تماما زن بود که از پادشاهی Dahomey در غرب آفریقا از قرن هفدهم تا نوزدهم محافظت می‌کرد.

دیویس ژنرالی بود که نسل بعدی جنگجویان را در دهه 1820 درست به موقع برای نبرد با مهاجمان جدید به سرزمین هایشان آموزش داد؛ با وجود نادیده گرفتن اسکار، این فیلم همچنان یکی از بهترین فیلم‌های 4K در نتفلیکس است و دو جایزه NAACP و شش جایزه بلک ریل را از آن خود کرده است. از منظر فیلم‌برداری، پادشاه زن از رنگ‌ها استفاده استثنایی می‌کند، تقریباً در هر نما ترکیبی از رنگ‌های عمدی گرم را به نمایش می‌گذارد و از فیلترها و رنگ آمیزی استثنایی برای ایجاد حس و حال یک صحنه استفاده می‌کند.

مانک – Mank

بهترین فیلم های 4k
بهترین فیلم های 4k
  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران: گری اولدمن، آماندا سایفرد، لی‌لی کالینز، تاپنس میدلتون
  • سال انتشار: 2020

در سال 2020، دیوید فینچر از درام‌های جنایی خود فاصله گرفت تا درامی زندگی‌نامه‌ای درباره فیلمنامه‌نویس هرمان جی. مانکیویچ بسازد. مانک با تم سیاه و سفید خود، داستان مردی را روایت می‌کند که در زمانی از زندگی‌اش که در حال کار بر روی نوشتن فیلمنامه همشهری کین بوده است، زندگی‌اش از هم می‌پاشد.

گری اولدمن در نقش Mankiewicz بازی کرد و برای همین فیلم فوق‌العاده به نظر می‌رسد، و بازی او فیلم را به یکی از بهترین فیلم‌های 4K در نتفلیکس تبدیل می‌کند که برای هرکسی که می‌خواهد عکاسی سیاه و سفید زیبا و واضح را ببیند، بهتررین گزینه است. این فیلم 10 نامزدی اسکار را به دست آورد، و فقط برای طراحی تولید و فیلمبرداری تواسنت برنده جایزه شود.

پینوکیوی گیرمو دل تورو – Guillermo del Toro s Pinocchio

بهترین فیلم های 2023 4k, بهترین فیلم 2023 فور کی
بهترین فیلم های مهم 4k
  • کارگردان: گیرمو دل تورو
  • بازیگران: ایوان مک‌گرگور، دیوید بردلی، گریگوری مان، بورن گورمن
  • سال انتشار: 2022

این خیلی حساب است که یک کارگردان فیلم می‌تواند با استفاده از انیمیشن استاپ موشن چنین فیلمی بسازد و همچنان محصولی را ارائه دهد که به همان اندازه در وضوح بالا شگفت انگیز به نظر برسد. و این همان چیزی است که پینوکیو گیلرمو دل تورو را به یکی از بهترین فیلم‌های 4K در نتفلیکس تبدیل می‌کند و می‌توان از آن به عنوان توجیهی برای اینکه چرا ارتقا به 4K UHD ارزش آن را دارد، یاد کرد.

دل تورو داستان را از رمان کلاسیک پینوکیو ایتالیایی در سال 1883 اقتباس کرده است و این بدان معنی است که داستان ممکن است برای کسانی که فقط انیمیشن کلاسیک دیزنی را می شناسند، آنچنان هم آشنا نباشد، و همین موضوع به فیلم کمک کرد تا به تحسین زیادی برسد و جوایز اسکار و گلدن گلوب را برای بهترین فیلم بلند انیمیشن به دست آورد.

گلس آنین: یک چاقو کشی اسرارآمیز – Glass Onion: A Knives Out Mystery

بهترین فیلم های 4k
بهترین فیلم های 4k
  • کارگردان: ریان جانسن
  • بازیگران: دنیل کریگ، ادوارد نورتون، جنل مونی، کاترین هان
  • سال انتشار: 2022

زمانی که Knives Out برای رایان جانسون موفقیت‌های منتقدانه و باکس آفیس را به همراه داشت، او کارهای غیرقابل تصوری را برای ادامه‌ فیلمش انجام داد. او قراردادی را امضا کرد تا دنباله آن را به عنوان یک فیلم اورجینال به نتفلیکس بیاورد که تنها یک پنجره محدود در سینما دارد.

نتیجه این کار یکی از بهترین فیلم‌های 4K در نت‌فلیکس بود، داستان فیلم با دنیل کریگ در یک مهمانی معمایی که در آن قتل انجام شده، شروع شد و سپس به یک معمای قتل واقعی تبدیل شد که در آن همه افراد در بهشت جزیره، مظنون بودند. این فیلم جوایز متعددی، بیشتر برای بازیگران، و همچنین نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را به دست آورد. با این حال، سبک و روایت Glass Onion چیزی نیست که آن را در میان بهترین فیلم‌های 4K نتفلیکس قرار دهد. بلکه معمای قتل نیز برای چشم ها لذت بخش است و ظرافت بصری آن چیزی واقعا می‌شود از آن قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *