ترتیب خواندن کمیک های بتمن از نگاه سایت فیگار

بیشتر هواداران بتمن نمی دانند به چه ترتیب کمیک های بتمن باید خوانده می شوند. در ادامه می خواهیم ترتیب خواندن کمیک های بتمن را بررسی کنیم.

با بیش از 80 سال انتشار کمیک بتمن، یافتن ترتیب خواندن کمیک های بتمن می‌تواند دشوار باشد. پیدا کردن یک کمیک خوب برای شروع خواندن می تواند دلهره آور باشد. ترتیب درست برای خواندن کمیک های بتمن بسته به اینکه خوانندگان بخواهند به تاریخچه کتاب‌های مصور شوالیه تاریکی نزدیک شوند، تغییر می‌کند. برخی با اولین حضور او در سال 1939 در کمیک کارآگاه شماره 27 شروع می‌کنند، در حالی که برخی دیگر با داستان‌های جدیدتر و شناخته شده بتمن، مانند شوالیه تاریکی بازگشت شروع به خواندن سری داستان های کمیکی بتمن خواهند کرد.

همه‌ی مقاله‌های دی سی را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله های بتمن

ترتیب خواندن کمیک های بتمن

  • راهنمایی خواندن تمام کمیک های بتمن

در ادامه قرار است چند تا از ترتیب خواندن کمیک های بتمن را به شما معرفی کنیم:

 مقالات مکمل:

ترتیب خواندن کمیک های بتمن
ترتیب خواندن کمیک های بتمن

از آنجایی که نسخه جدیدی از شوالیه تاریکی در Batman: The Brave and the Bold راهی سینماها می‌شود، طرفداران جدید برای کشف این شخصیت و خانواده بزرگش به دنبال ترتیب خواندن کمیک های بتمن خواهند بود، اگرچه جستجوی بیش از 80 سال تداوم بدون شک می‌تواند سخت باشد. یک نقشه جاده زمانی مفید برای کمک به حرکت در تاریخ کمیک بتمن و خواندن کمیک هایش به شما کمک میکند تا این سختی ها را نکشید.

Knightfall

ترتیب خواندن کمیک های بتمن
ترتیب درست برای خواندن کمیک های بتمن

حتی 30 سال پس از اولین انتشارش، نایت فال یکی از تاثیرگذارترین داستان های حرفه ای شوالیه تاریکی بوده که جزء اولین داستان در لیست راهنمایی خواندن تمام کمیک های بتمن قرار می‌گیرد. Bane در پناهگاه Arkham اقدام به فرار کرده و همه شروران را در شهر Gotham را آزاد می‌کند. بتمن برای حفظ نظم تلاش خواهد کرد؛ اما Bane ثابت می‌کند که خیلی قوی است و پس از رویارویی با بتمن، Bane در Batcave کمر او را می شکند. همچنان گاتهام هنوز به یک محافظ نیاز داشت. وارد دره ژان پل شوید که عزرائیل شد و ردای بتمن را پوشید و بین را شکست داد. با این حال، عزرائیل ناپایدار و خشن بود و بعد از اینکه از خط عبور کرد و اجازه داد کسی بمیرد، بروس وین برگشت تا لباس خود را پس بگیرد.

10 تکنولوژی استفاده نشده توسط بتمن

Cataclysm/No Man’s Land

ترتیب خواندن کمیک های بتمن
لیست راهنمایی کمیک های بتمن برای خواندن

در اواسط دهه 1990. دی سی کامیکس شروع به به چالش کشیدن وضعیت موجود اکثر قهرمانان نمادین خود کرد. در رویدادهای حماسی Cataclysm و No Man’s Land ، آن‌ها وضعیت موجود خود گاتهام را به چالش کشیدند که این کمیک در ترتیب درست برای خواندن کمیک های بتمن قرار گرفته و باید پس از نسخه قبلی خوانده شود. در Cataclysm، یک زمین لرزه بزرگ گاتهام را به لرزه در می‌آورد و باعث تخریب جمعی می‌شود. سپس، در No Man’s Land، دولت گاتهام سیتی را از بقیه کشور جدا می‌کند و آن را از دست رفته اعلام خواهد کرد. در حالی که گاتهام در نهایت بازسازی می‌شود، Cataclysm و No Man’s Land برخی از بهترین داستان‌های بتمن باقی می‌مانند که عناصر خاصی از کریستوفر نولان، شوالیه تاریکی را در این داستان مشاهده خواهید کرد.

10 تا از تجهیزات بتمن که کارایی خاصی نداشتند

Hush – Under The Red Hood

ترتیب خواندن کمیک های بتمن
ترتیب خواندن کمیک های بتمن

گذشته بتمن بارها در خط داستانی مانند Batman: Hush محصول 2002 یا Under The Red Hood در سال 2005 که هر دو در انیمیشن‌های بلند اقتباس شدند. Hush یک شرور کاملاً جدید را معرفی کرد که برخی از بزرگترین دشمنان بتمن را برای از بین بردن شوالیه تاریکی در یک حمله بسیار شخصی که به بررسی گذشته بروس وین می پرداخت، در حالی که بازگشت رد هود شرور (هویت سابق جوکر) کاملاً تکان خورده بود، دستکاری کرد. این داستان دنیای بتمن و یکی از غم انگیزترین لحظات او را دوباره بررسی کرد.

.Batman And Son – Batman, Inc

ترتیب خواندن کمیک های بتمن
راهنمایی خواندن تمام کمیک های بتمن

زمانی که گرانت موریسون عناوین اصلی بتمن را بر عهده گرفت، از داستان‌های کلاسیک الهام گرفتند تا به تداوم آن‌ها کمک کنند و در عین حال با معرفی پسرش دامیان وین در بتمن و پسر در سال 2006، بتمن و خانواده‌اش را بیشتر توسعه دهند. دیمیان وین در بین طرفداران محبوبیت خود را ثابت کرده است و اولین بازی خود را در فیلم Batman: The Brave and the Bold خواهد داشت. Batman RIP و Final Crisis در سال 2008 منجر به تغییرات بزرگ و بتمن و رابین کاملاً جدید پس از Battle For The Cowl در سال 2009 شد. Batman Incorporated در سال 2010 ، سازمان بتمن را قبل از اینکه کل دنیای DC توسط رویداد Flashpoint بازنویسی شود، توسعه داد.

New 52 Era

ترتیب خواندن کمیک های بتمن
ترتیب درست برای خواندن کمیک های بتمن

در حالی که بتمن و شخصیت‌های مرتبط با او مانند بقیه DC Universe راه‌اندازی مجدد کاملی نداشتند، New 52 به عنوان یک نقطه پرش خوب برای خوانندگان جدید عمل کرد و در عین حال بیشتر تاریخ تثبیت شده بتمن را در بر گرفت که داستان های آن در لیست راهنمایی کمیک های بتمن برای خواندن قرار می‌گیرند. اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو قبل از رویارویی حماسی با جوکر در پایان بازی، خوانندگان را با محفل مرموز جغدها آشنا کردند. روزهای اولیه بتمن نیز در Zero Year به طور مدرن بازسازی شد، در حالی که خط داستانی Super Heavy یک بتمن زرهی کاملاً جدید را معرفی کرد.

14 ارتباط مهم بتمن با دنیای تکنولوژی

DC Rebirth

ترتیب خواندن کمیک های بتمن
لیست راهنمایی کمیک های بتمن برای خواندن

تام کینگ پس از رویداد DC Rebirth در سال 2016 مسئولیت بتمن را برعهده گرفت که یک راه‌اندازی ساده و جذاب را برای دنیای DC ایجاد کرد که منجر به همکاری بتمن با Barry Allen/The Flash شد تا در طول داستان The Button تحقیق کنند. همچنین این داستان را باید در لیست راهنمایی خواندن تمام کمیک های بتمن قرار دهید تا بقیه داستان های بتمن را متوجه شوید. رابطه عاشقانه بتمن و زن گربه ای که برای اولین بار در Hush رسمی شد، در طول دوره او بیشتر توسعه یافت. رقابت او با Bane به سطوح جدیدی کشیده می‌شود که منجر به یکی از بزرگترین تراژدی‌ها در زندگی بروس وین خواهد شد که خانواده خفاش‌ها هنوز در حال بهبودی هستند.

10 کمیک برتر بتمن و کت وومن

Dark Nights: Metal

ترتیب خواندن کمیک های بتمن
ترتیب خواندن کمیک های بتمن

در سال 2017، دی سی با بازی The Batman Who Laughs یکی از خطرناک‌ترین و هیجان انگیزترین شخصیت‌های شرور تاریخ بتمن را معرفی کرد. این اتفاق در Dark Nights: Metal افتاد. مینی‌ سریال شش شماره‌ای که همه چیز را آغاز کرد، بتمن یک چند جهانی تاریک را کشف کرد که در هسته اصلی دنیای DC وجود دارد. Batman Who Laughs از اینجا آمد که بروس وین در آن دنیا به توسط گاز خنده جوکر دیوانه شده بود. اگر طرفداران همیشه می‌خواستند ببینند یک بتمن شیطانی چگونه به نظر می‌رسد این داستان مصور را مطالعه کنند.

The Dark Knight Returns

ترتیب خواندن کمیک های بتمن
راهنمایی خواندن تمام کمیک های بتمن

در حالی که رمان گرافیکی نمادین فرانک میلر، شوالیه تاریکی برمی‌گردد، در سال 1986 منتشر شد و به آغاز دوره تاریک‌تر جدیدی از بتمن کمک کرد؛ اما در آینده اتفاقاتی می‌افتد که بروس وین بازنشسته مجبور می‌شود به نقش خود به عنوان یک جنایتکار لباس‌پوش بازگردد. «بازگشت شوالیه تاریکی» تعدادی از محبوب‌ترین شخصیت‌های شرور بتمن را در کنار یک ارتش جدید خطرناک و متناسب با دوره زمانی به نمایش می‌گذارد. بتمن یک رابین جدید را در کری کلی جوان به دست آورد؛ زیرا او ماموریت خود را برای محافظت از شهر گاتهام در یک خط داستانی که برای انتشار دو قسمتی انیمیشن مستقیم به ویدیو اقتباس شده بود، تجدید کرد.

بهترین شرور های شبیه بتمن

Mad Love

ترتیب خواندن کمیک های بتمن
ترتیب درست برای خواندن کمیک های بتمن

دلیل بزرگی که این کمیک در ترتیب درست برای خواندن کمیک های بتمن قرار می‌گیرد و ممکن است طرفداران جدید به بتمن در آن چیزهایی را بیایند، هارلی کوئین، ستاره فیلم‌ها و سریال‌های انیمیشن خودش است. Mad Love کاملاً جایی است که آن طرفداران باید در ترتیب خواندن خود آن را بررسی کنند. این کتاب مصور 1993 توسط بروس تیم و پل دینی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های Batman: The Animated Series را برای اولین بار وارد کمیک می‌کند. اگرچه در دنیای B:TAS اتفاق می‌افتد؛ اما این اولین قدم او به سمت اسطوره‌های بزرگ بتمن است. او از آن زمان هرگز به گذشته نگاه نکرده است و به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کتاب‌های مصور در سال‌های اخیر تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین نسخه هارلی کویین از کمیک های دی سی

بهترین لباس های هارلی کویین

Gotham By Gaslight

ترتیب خواندن کمیک های بتمن
لیست راهنمایی کمیک های بتمن برای خواندن

بتمن تنها نسخه شوالیه تاریکی نیست که در فیلم‌ها اکران می‌شود. به لطف دنیای چندگانه، مایکل کیتون در نقش بروس وین در فیلم Flashpoint بازگشته است. مدت‌ها است که کمیک‌ها بر مفهوم Elseworlds تکیه کرده‌اند و Gotham By Gaslight را به مکانی جذاب برای شروع برای خوانندگان کنجکاو تبدیل کرده‌اند، بنابراین این داستان مصور در لیست راهنمایی کمیک های بتمن برای خواندن جای خواهد گرفت.

این رمان گرافیکی در سال 1989 توسط نویسنده برایان آگوستین و هنرمند مایک میگنولا با نمایش یک بتمن به سبک استیم پانک در شهر گاتهام قرن نوزدهمی به پیشروی این مفهوم کمک کرد. این کمیک در یک فیلم انیمیشن نیز اقتباس شده است. با شخصیتی با تقریباً یک قرن سابقه، شروع به کار می‌تواند چالشی دلهره‌آور برای طرفداران جدید باشد؛ اما این داستان‌های بتمن نقطه‌ی پرش کاملی برای خوانندگان جدیدی است که می‌خواهند به دنیای یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های مصور فرو بروند.

بهترین کمیک های بتمن

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ترتیب خواندن کمیک های بتمن سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول

بهترین کمیک در لیست راهنمایی ترتیب خواندن کمیک های بتمن کدام است؟

Dark Nights: Metal جزء جذاب ترین کمیک ها بوده که بتمن شرور را میتوانید در آن ببینید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *