بهترین های کمیک های آنتولوژی با ژانر ترسناک

برخی از کمیک‌های ترسناک با مطالعه فلسفی طبیعت هستی خلق شده‌اند که در ادامه می‌خواهیم بهترین های کمیک های آنتولوژی با ژانر ترسناک را معرفی کنیم.

EC Comics در دهه‌های 40 و 50 پیشگام نوعی داستان‌سرایی تاریک و جنون‌آمیز بود و الهام‌بخش موج عظیمی از داستان‌های مصور در آینده قرار گرفت که خالقان آن بهترین های کمیک های آنتولوژی با ژانر ترسناک را در دنیا ارائه دادند. کتاب‌های مصور آنتولوژی ترسناک یکی از مهم‌ترین پایه‌های کمیک‌های مدرن در ژانر وحشت هستند.

سبک اکسپرسیونیستی بر نسل کاملی از هنرمندان تأثیر بسزایی گذاشته است و روایت‌های آن‌ها اکنون به عنوان شاهکارهای داستان سرایی شناخته می‌شوند. با وجود کمیک‌های آنتولوژی می‌توان فیلم های ترسناک زیادی را با الهام برداری از روایت‌هایشان ساخت.

بهترین های کمیک های آنتولوژی با ژانر ترسناک

  • کمیک های برتر آنتولوژی ژانر ترسناک

شما می‌توانید فهرستی از بهترین های کمیک های آنتولوژی با ژانر ترسناک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین های کمیک های آنتولوژی با ژانر ترسناک

در حالی که بیشتر کمیک‌ها تلاش می‌کردند جمله “کمیک‌ها فقط مناسب بچه‌ها هستند” را نقض کنند، کمیک‌های EC در دهه‌های 1940 و 50 کاملاً برای بزرگسالان عرضه می‌شد (بقدری واضح که در نهایت هر چیزی شبیه به آن‌ها که توسط Comic Code Authority ساخته شده بود به مدت 20 سال، توسط خودشان ممنوع شد).

آثاری مانند Tales From The Crypt و Vault Of Horror داستان‌هایی درباره average blue collar and suburban people را ارائه می‌دادند که بیشتر ادبیات ترسناک آن زمان هنوز بر ترفندهای گوتیک و نفرین‌های دنیای قدیمی متمرکز بود.

در انجام این کار، EC و رقبا برخی از بهترین هنرمندان و نویسندگان عصر خود را استخدام کردند که تحت تاثیر بعضی از بزرگترین نویسندگان جهان قرار گرفتند. در این نوشتار به معرفی بهترین های کمیک های آنتولوژی با ژانر ترسناک پرداخته‌ایم.

The Sleepwalker (Tales From The Darkside #1)

جذاب ترین کمیک های آنتولوژی در ژانر وحشت

جو هیل و گابریل رودریگز یکی از بهترین تیم‌های نویسندگی در کمیک‌ها هستند که در حال حاضر در زمینه کمیک های برتر آنتولوژی ژانر ترسناک کار می‌کنند. این دو نفر مسئولیت کمیک‌های Locke & Key را بر عهده دارند که اساساً به این معنی است که آن‌ها می‌توانند هر تعداد ریسک را برای خلق داستان‌های خود بپذیرند و ما هنوز هم دوست داریم بدانیم که آن‌ها در آینده چه خواهند کرد.

زمانی که تلاش جو هیل برای احیای Tales From The Darkside به سریال‌های تلویزیونی راه پیدا نکرد، هیل و رودریگز برخی از فیلمنامه‌ها را به صورت کمیک بازسازی کردند که اولین آن‌ها به تازگی از مجله IDW منتشر شد.

داستان در مورد مرد جوانی است که سهل انگاری او باعث تصادف شده و اکنون متوجه می‌شود که هر کسی که با او در تماس است به خواب می‌رود. چیدمان‌های درخشان و کاراکترهای جذاب رودریگز مانند همیشه در این داستان عالی دیده شده‌اند. با این روایت که اولین داستان امیدوارکننده آن‌ها بود، ما مطمئن شدیم که سری داستان‌هایشان ریتم خود را برای ادامه دادن، پیدا خواهند کرد. به هر حال، آن‌ها ایده‌های بسیاری را خلق کردن اثر دارند.

And All Through The House (Vault Of Horror #35)

بهترین های کمیک های آنتولوژی با ژانر ترسناک

 

یک زن خانه‌دار در حومه شهر تصمیم می‌گیرد شوهرش را در شب کریسمس بکشد. این ایده خوبی برای خلق یک کمیک در ژآنر ترسناک خواهد. روایت این کمیک درباره یک قاتل با لباس بابا نوئل است که به تازگی از پناهگاه محلی خود فرار کرده و تصمیم دارد تا زن خانه‌دار را ملاقات کند. اگر با پلیس تماس بگیرد، قتل خودش نیز فاش خواهد شد، بنابراین او باید همزمان قاتل را بکشد و جنایت خود را بپوشاند.

این اثر یک داستان کاملا غمگین را روایت می‌کند که در آن هیچ چیز خوب پیش نخواهد رفت. بر اساس این کمیک دو اقتباس صورت گرفته است که اولین آن توسط فردی فرانسیس با عنوان Tales From The Crypt از آمیکوس و دومین توسط رابرت زمکیس با همان عنوان از شبکه HBO در قالب یک سریال منتشر شد. به راحتی می‌توان فهمید که چرا فیلمسازان علاقه‌مند به این کمیک ترسناک بودند.

Daddy Lost His Head (Vault Of Horror #19)

کمیک های برتر آنتولوژی ژانر ترسناک

ناشران در شرکت EC در مورد منشأ داستان‌هایشان بسیار دقت نمی‌کردند. نویسندگان و کارمندان این شرکت از کپی کردن از یک داستان خوب نیز خودداری نمی‌کردند. در نتیجه، خواننده یکی از کمیک‌های آن‌ها می‌تواند ناخواسته در داستان‌های ترسناک کلاسیک و مدرن، تشابه روایت این کمیک را با دیگر داستان‌ها متوجه شود.

تطبیق‌های غیررسمی از آثار ادگار آلن پو، اچ پی لاوکرافت و آمبروز بیرس، فقط صفحات کمیک های EC را پر می‌کرد، همچنین نویسندگان معاصر آن زمان برای آثار خود از این تکنیک استفاده می‌کردند.

یکی از نویسندگانی که بیشترین تأثیر را داشت، رابرت بلاخ بود (نویسنده رمان “Psycho” و دیگر آثار) که غریزه‌ی او در خلق صحنه‌های ترسناک، همراه با طنز تلخ و پایان‌های غافلگیرکننده، روایت را به مناسب‌ترین نوع خود می‌رساند.

یکی از بهترین “adaptations”، داستان “Daddy Lost His Head!” است که تشابه بسیاری با روایت “Sweets To The Sweet” دارد، درباره‌ی یک پدر ستمگر که دخترش یک voodoo doll cookie می‌گیرد. با این حال پیش‌بینی کردن روند داستان از سوی خواننده، نسبتاً آسان است؛ اما روند به پایان رسیدن داستان برای خوانندگان بسیار جالب خواهد بود.

Yours Truly, Jack The Ripper (Journey Into Mystery #2)

جذاب ترین کمیک های آنتولوژی در ژانر وحشت

پس از چند دهه به دلیل سانسور، خواندنی ترین کمیک های آنتولوژی در ژانر ترسناک به‌طور محدودی دوباره ظاهر شدند. ابتدا با کمیک‌های Eerie و Creepy از شرکت وارن در دهه 1960 میلادی شروع شد که با اینکه سرگرم‌کننده بودند و برخی از آثار خوبی را در بر می‌گرفتند؛ اما در مقایسه با داستان‌های EC خیلی ملایم بودند و هرگز به همان قدر آیکونیک هم نشدند.

پس از موفقیت تجاری این عناوین، شرکت‌های DC و Marvel با موضوعاتی مانند House Of Mystery و Vault Of Evil در این راه پیشرو شدند، عنوان‌هایی که بر روی جلدشان تصاویر پیچیده و وحشتناکی از استخوان‌ها داشتند؛ اما درونشان به قدری ساده بود که Creepy و Eerie به مقایسه کانیبال هولوکاست می‌توانستند مبتذل به نظر بیایند.

کمیک Journey Into Mystery شماره 2 از Marvel نمونه‌ای از این کمیک های آنتولوژی این کمپانی است. در این کمیک داستان دیگری از بلاخ الهام گرفته شده و در پایان داستان به طور کلی تضمین می‌کند که هیچ کس را نمی‌تواند ترساند. بسیاری از این داستان‌ها سرگرم‌کننده هستند؛ اما دلایلی وجود دارد که آن‌ها کمتر آیکونیک می‌شوند.

Second Chances (Creepy #13)

خواندنی ترین کمیک های آنتولوژی در ژانر ترسناک

استیو دیتکو یکی از شخصیت‌های بنیادی کمیک‌های مدرن است و مسئول برخی از بهترین آثار در مارول بوده و یک شخصیت آیکونوکلاست واقعی محسوب می‌شود. پس از ترک مارول به دلیل اصول هنری خود، دیتکو به نوعی به عنوان یک کمیک‌نویس بی‌خانمان به طور پراکنده برای هر کمپانی آثاری را خلق کرده است. اتفاقاً یکی از این مکان‌ها، کمیک‌های شرکت وارن بود که در حال تجسم ایده راه‌اندازی یک کمیک ترسناک قرار گرفت. وارن اولین شرکتی که پس از فاجعه سانسور دهه 1950 به این کار می‌پرداخت.

به همین دلیل دیتکو بر روی کمیک‌های Eerie و Creepy کار می‌کرد. این ترکیب بسیار عالی و مناسب بود؛ زیرا شخصیت‌های زاویه‌دار و عجیب دیتکو و زمینه‌های بیانگری اصلاح‌طلبانه‌اش، همچنین اخلاق آبجکتیویستی تلخ او، باعث می‌شد کار او به طور طبیعی دقیق و با نظم باشد. “Second Chance” یک نمونه داستان از آثار دیتکو است؛ زیرا به او اجازه می‌دهد تا مناظر جهنمی عجیب و غریبی را طراحی کند (دیتکو مردی است که دکتر استرنج را خلق کرد) که همه افراد به طرز وحشیانه‌ای در آن تنبیه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین های کمیک های آنتولوژی با ژانر ترسناک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *