نقد فیلم نابخشودنی 2021 (The Unforgivable) ؛ تحلیل روایی و ساختاری

با نقد فیلم نابخشودنی 2021 به سراغ یکی از بهترین فیلم‌های درام و تراژدی سال 2021 می‌رویم. با تحلیل فیلم نابخشودنی 2021 آخرین فیلم سانددرا بولاک در فیگار همراه ما باشید.

فیلم The Unforgivable فیلمی دراماتیک است که در عین بی‌ادعا بودن فیلم مورد قبولی به حساب می‌آید. در آخرین فیلم ساندرا بولاک نکته‌ای توانسته نمره قبولی را برای فیلم به ارمغان بیاورد روایت بی‌نقص و تکنیکی و همچنین مضامین اجتماعی (بهترین فیلم های اجتماعی 2021) و سیاسی است که در فیلم مطرح می‌شود.

البته از بازی تکنیکیِ خانم ساندرا بولاک نمی‌شود چشم پوشید. در ادامه به بررسی تکنیکی و ساختار دراماتیک فیلم خواهیم پرداخت و به سوالات احتمالی شما پاسخ خواهیم داد. این فیلم یکی از آخرین فیلم‌های نتفلیکس است. با نوشتار نقد فیلم نابخشودنی 2021 همراه ما باشید.

نقد فیلم نابخشودنی 2021

گذشته خود کلانتر جان است

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد فیلم نابخشودنی 2021 خواهید خواند به شرح زیر است:

بررسی فیلم نابخشودنی, نقد Unforgivable
بررسی فیلم نابخشودنی, نقد Unforgivable, آخرین فیلم نتفلیکس

نابخشودنی یک فیلم درام محصول سال ۲۰۲۱ به کارگردانی نورا فینگ‌شیت و نویسندگی پیتر کریگ، هیلاری سیتز و کورتنی مایلز است که بر اساس مینی‌سریال بریتانیایی نابخشوده نوشته سالی واینرایت در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است.

ساندرا بولاک در این فیلم نقش زنی را بازی می کند که پس از گذراندن دوران زندان به دلیل ارتکاب قتل تلاش می‌کند زندگی خود را بازسازی کند. شاید این فیلم برتر ساندرا بولاک باشد. با نوشتار نقد فیلم نابخشودنی 2021 همراه باشید.

ساختار روایی / دراماتیک

تحلیل فیلم نابخشودنی 2021, آخرین فیلم سانددرا بولاک
تحلیل فیلم نابخشودنی 2021, آخرین فیلم سانددرا بولا, فیلم برتر ساندرا بولاک

روث اسلیتر پس از گذراندن بیست سال محکومیت به دلیل قتل کلانتری که برای بیرون انداختن او و خواهر پنج ساله‌اش کیتی از خانه‌شان آمده بود، از زندان آزاد می‌شود و در معرض انواع و اقسام توحش جمعی قرار می‌گیرد.

در ابتدا باید اشاره کنم داستان فیلم نابخشودنی دارای سه خط است که در نهایت به هم گره می‌خورند. خط اصلی داستان زندگی روث را پس از آزادی از زندان بررسی می‌کند (با فلش‌بک‌هایی که به مثابه پازل، گذشته و آن واقعه‌ای که باعث گرفتاری و زندانی شدن روث است را به ما نشان می‌دهد).

بیشتر بخوانید:

دو خط فرعی هم شامل زندگی دو برادری است که پدرشان (کلانتر) به دست روث کشته شده است و دیگری هم شامل زندگی خواهر روث یعنی کیتی (کاترین) است که هیچ درک واضحی نسبت به خواهر خود ندارد و به فرزندخواندگی خانواده‌ای موجه درآمده است. با نوشتار نقد فیلم نابخشودنی 2021 همراه ما باشید.

پیانو روی ساعد

آخرین فیلم ساندرا بولاک, جدیدترین فیلم ساندرا بولاک
آخرین فیلم ساندرا بولاک, جدیدترین فیلم ساندرا بولاک, آخرین فیلم نتفلیکس

در ادامه با نوشتار نقد فیلم نابخشودنی 2021 همراه ما باشید روث پس از خودکشی پدرشان در خانه پدری می‌ماند و خواهرش را بزرگ می‌کند. مادرشان نیز پیشتر در حین زایمان مرده است. او پس از آزادی با وینس صاحب کارخود آشنا می‌شود و دو شغل پیدا می‌کند.

در این جا از فیلم و در بررسی فیلم نابخشودنی با بخشِ وحشی و بی‌فرهنگ جامعه آمریکا آشنا می‌شویم. بخشی که در ایالات متحده هر روز بیشتر و بزرگتر از دیروز می‌شود. خشونت و فقر را به دور از زرق و برق‌های تبلیغات پوشالی و هالیوودی در آمریکا می‌بینیم و با تاثر آنها بر روی شخصیت اصلی فیلم مواجه می‌شویم.

در جدیدترین فیلم ساندرا بولاک مسئله اساسی خانواده است و پیوندی که بین این دو خواهر ناگسستنی شده. خاطرات مبهم روث در ذهن کیتی در رفت و آمد مداوم است. با نوشتار نقد فیلم نابخشودنی 2021 همراه ما باشید.

باز هم انتقام

فیلم برتر ساندرا بولاک, بررسی فیلم نابخشودنی
فیلم برتر ساندرا بولاک, بررسی فیلم نابخشودنی

از طرفی پسر بزرگ کلانتری که روث او کشته است از آزادی روث مطلع شده و شروع به تعقیب او می‌کند. او و برادرش مصمم هستند که انتقام بگیرند.

مسئله انتقام به غایت پیچیده و جزو بخش‌های نسبی اخلاقیات به شمار می‌رود. اما در مورد این دوبرادر به نظر می‌رسد منشا انتقامشان روث و مرگ پدرشان نیست.

شواهد نشان می‌دهد منشا این خواست درونی آنها ناتوانی خودشان در زندگی شخصیشان است که می‌خواهند آن را بر سر کس دیگری خراب کنند و خودشان به کاتارسیس برسند. یک دلیل روشن برای این برهان دارم و آن همان سکانس خیانت زنِ برادر کوچک با همخوابگی با برادر بزرگ است. با نوشتار نقد فیلم نابخشودنی 2021 همراه ما باشید.

تعلیق

نقد Unforgivable, داستان فیلم نابخشودنی
نقد Unforgivable, داستان فیلم نابخشودنی, آخرین فیلم های نتفلیکس

در نقد Unforgivable متوجه می‌شویم تعلیق درین فیلم تا جایی معنا دارد که انتظار مخاطب برای تداخل خطوط داستانی که پیشتر با آنها اشاره کردم به سر می‌رسد و این خطوط کم کم به هم گره می‌خورند و مخاطب در همین اثنا متوجه می‌شود این خطوط خیلی قبلتر به هم گره خورده بودند و ما فقط شاهد گره‌های بعدی هستیم.

جان (وکیل روث) مکان کیتی و خانواده‌ای که قیم او شده‌اند را پیدا می‌کند. او با والدین مایکل و ریچل مالکوم تماس می‌گیرد که با اکراه موافقت می‌کنند. آنها خانواده‌ای اخلاق‌مدار به نظر می‌رسند. آخرین فیلم نتفلیکس داستان روانی دارد.

به نظر می‌رسد آن‌ها بر خلاف مردم عادی روث را قضاوت نمی‌کنند. آن‌ها متوجه این هستند که کسی که مرتکب جرمی شده و حال نسبت به قضاوت قانون آزاد شده، آزاد است و دیگر نباید به کسی حساب پس بدهد. با نوشتار نقد فیلم نابخشودنی 2021 همراه ما باشید.

پایان خوش

تحلیل فیلم نابخشودنی 2021, آخرین فیلم سانددرا بولاک
تحلیل فیلم نابخشودنی 2021, آخرین فیلم سانددرا بولاک, آخرین فیلم های نتفلیکس

شواهد نشان می‌دهد برخی کارگردان‌ها بدون در نظر گرفتن اقتضای فیلم‌شان از برخی فرم‌ها و تکنیک‌های کارگردانی استفاده می‌کنند که فقط استفاده کرده باشند.

بیشتر بخوانید:

در این فیلم کارگردان خیلی برایش آسان و شاید از نظر خیلی هنری‌ها جذاب‌‌تر بود که پایان فیلم باز بماند. اما کارگردان اثر این شجاعت را نشان می‌دهد و پایان فیلم را می‌بندد و حتی آن را خوش می‌کند.

امیلی خواهر خوانده کوچکتر کیتی، صحبت‌های پدر و مادرش در مورد روث را می‌شنود و نامه ها را پیدا می‌کند. وقتی او آنها را می‌خواند تحت تاثیر کلمات روث قرار می‌گیرد و تصمیم می‌گیرد به روث کمک کند.

پیش‌تر هم متوجه شده‌ایم که اصلا این روث نبوده که به کلانتر شلیک کرده و در اصل خواهر کوچکش کیتی 5 ساله این کار را کرده و روث از خود گذشتگی کرده است.

در انتها و پس از کش و قوس‌های فراوان والدین امیلی و کیتی می‌آیند تا امیلی را از موقعیت آخر فیلم ببرند و روث و کیتی سرانجام یکدیگر را ملاقات کرده و یکدیگر را در آغوش می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم با بخشودنی 2021 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *