خالق Black Mirror فیلمنامه ‌ای را با ChatGPT نوشت ؛ فیلمنامه ای نه چندان جذاب بلکه احمقانه

چارلی بروکر خالق Black Mirror فیلمنامه ‌ای را با ChatGPT نوشت . او در مصاحبه‌اش با امپایر اذعان داشت درخواست فیلمنامه‌ از هوش مصنوعی کرده است.

بروکر پدید‌آورنده سریال پرتعلیق آینه سیاه (Black Mirror) در مصاحبه با امپایرمی‌گوید از هوش مصنوعی درخواست فیلمنامه کرده، اما از نتیجه پایانی احساس رضایت نکرده است.

خالق Black Mirror فیلمنامه ‌ای را با ChatGPT نوشت

درخواست چارلی بروکر از هوش مصنوعی

خالق Black Mirror فیلمنامه ‌ای را با ChatGPT نوشت
خالق Black Mirror فیلمنامه ‌ای را با ChatGPT نوشت

بروکر در تکمیل فیلمنامه با هوش مصنوعی می‌گوید:

کمی با چت‌جی‌پی‌تی بازیگوشی کردم. اولین کاری که کردم این بود که تایپ کردم «یک اپیزود «آینه سیاه» تولید کن» و چیزی ارائه داد که در نگاه اول، قابل خواندن می‌آمد، اما در نگاه دوم، مزخرف بود. چون تمام کاری که می‌کند این است که خلاصه داستان تمامی قسمت‌های «آینه سیاه» را می‌بیند، و به شکلی آن‌ها را با هم ترکیب می‌کند.

این امر نشان دهنده آن است که هوش مصنوعی تنها به دیتاها یا داده‌های گذشته آثار کفایت می‌کند و بر محوریت همان اطلاعات دست به خلق موارد جدید می‌زند وهنوز می‌توان خوشحال بود که جای خالی فیلم‌نامه‌نویسان را با چت‌جی‌پی‌تی نمی‌توان جایگزین نمود.

معرفی و تحلیل بهترین اپیزودهای سریال آینه سیاه (Black Mirror) از نگاه سایت فیگار

در خواست نویسنده آینه سیاه از چت‌جی‌پی‌تی

در ادامه مصاحبه امپایر با چارلی بروکر ، خالق آیینه سیاه می گوید:

‌ اگر بیشتر کند و کاو کنید، خواهید گفت: «در اینجا واقعاً هیچ اثری از ایده اریجینال نیست.» به «مایک یاروود» [مقلد و کمدین انگلیسی] شبیه است – یک مرجع موضوعی وجود دارد.

بروکر اضافه می‌کند که از هوش مصنوعی برای یافتن کلیشه‌های آینه سیاه کمک گرفته است:

می‌دانستم که در اپیزودهای زیادی مخاطب می‌گوید: «من تمام مدت درون یک رایانه بوده‌ام!» بنابراین فکر کردم: «هرگونه حسی که به نظر من یک اپیزود «آینه سیاه» دارد را دور می‌اندازم.» ساختن یک سریال آنتولوژی بی‌معناست اگر نتوانید قوانین خودتان را زیر پا بگذارید. مثل یک لیوان آب سرد خوشایند بود که روی صورت من پاشیده شد.

فصل جدید Black Mirror

بروکر با اشاره به داستان فصل ششم آیینه سیاه می‌گوید:

شکلی از گذشته، حال و آینده دیستوپیایی است. ابتدا طرح کلی داستان را نوشتم و سپس در مقطعی، فکر کردم که اگر آن را در اواخر دهه ۱۹۶۰ قرار دهم چه می‌شود؟ می‌تواند گیج‌کننده و جالب باشد! اما وقتی واقعاً می‌خواهید آن را بنویسید، متوجه می‌شوید: صبر کن ببنیم، اگر زمان متفاوتی است و همه از آن زمان هستند، در واقع نشان می‌دهد که شخصیت‌ها چگونه فکر می‌کنند و چگونه رفتار می‌کنند. اما فکر نمی‌کنم یک امتناع عمدی از نوستالژی وجود داشت، حتی اگر ساختنش جذاب بود.

فصل ششم سریال Black Mirror در تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) از نتفلیکس در دسترس مخاطبین قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *