شاهرخ خواننده سرشناس ایرانی درگذشت

شاهرخ یکی از خوانندگان قدیمی پیش از انقلاب بود که اخیراً خبر درگذشت او در تاریخ 12 آذر 1402 بر اثر بیماری سرطان اعلام شد.

امروز، در تاریخ 12 آذر 1402، درگذشت شاهرخ ، خواننده قدیمی پیش از انقلاب، به علت بیماری سرطان اعلام شد. او در سال 1332 متولد شده بود و دو روز پس از سالگرد تولدش درگذشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شاهرخ خواننده سرشناس ایرانی

شاهرخ در دهم آذرماه سال 1332 در شهر تهران به دنیا آمد. نام پدرش عیسی بود و مادرش نیز نرگس نام داشت. در سن 11 سالگی، مادرش را به علت بیماری از دست داد و سه سال بعد، پدرش نیز درگذشت. در دوران نوجوانی، شاهرخ توسط خواهر بزرگ‌ترش تربیت و پرورش یافت. او در دبستان بامشاد و دبیرستان مروی تحصیل کرد و تحصیلات موسیقی خود را در تالار رودکی و تئاتر جامعه باربد ادامه داد.

شاهرخ

او در سن 12 سالگی فعالیت هنری خود را در برنامه کودک رادیو ایران آغاز کرد و در همان سال‌ها، به تشویق پدرش، در کلاس‌های اسماعیل مهرتاش برای فراگیری ردیف‌های موسیقی ایرانی حاضر شد. شاهرخ در 14 سالگی، ترانه «دوستت دارم» را به دنیای موسیقی پاپ ایران معرفی کرد.

ترانه‌های دیگر او شامل «شبا بی‌تو» و «راه بیفت» بودند و در سریال «غریبه»، ترانه‌ای با همین نام را اجرا کرد که به مدت 2 سال هر شب از شبکه یک تلویزیون ملی ایران پخش می‌شد. در سال 1975، برای ادامه تحصیل موسیقی و فعالیت در ارکستر فیلارمونیک شهر لس آنجلس، به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد. او دومین خواننده مقیم لس آنجلس بعد از ویگن بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این خواننده سرشناس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *