فیلم آناتومی سقوط در سینماتک برج آزادی اکران خواهد شد

فیلم آناتومی سقوط که توسط «جاستین تریه» کارگردانی شده، سال 2023 اکران به نمایش درآمد و جایزه کن را نیز دریافت کرد، در سینماتک برج آزادی نمایش داده می‌شود.

این فیلم، در چهارمین برنامه سینماتک برج آزادی، در تاریخ سوم بهمن 1402 ساعت 17 به نمایش در خواهد آمد. پس از نمایش فیلم، یک نشست نقد و بررسی با حضور «پریسا ساسانی»، مجری و روزنامه‌نگار، و «شاهپور عظیمی»، منتقد و مترجم سینما برگزار خواهد شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


فیلم آناتومی سقوط در سینماتک برج آزادی اکران خواهد شد

در این فیلم، بازیگرانی همچون «ساندرا هولر»، «سوان آرلو»، و «میلو ماچادو» حضور دارند. فیلم Anatomy of a Fall در کارنامه خود، جایزه نخل طلایی جشنواره کن را در سال 2023 دریافت کرد و به یکی از موفق‌ترین آثار معمایی قرن 21 تبدیل شد.

فیلم آناتومی سقوط
فیلم سینمایی Anatomy of a Fall

فیلم سینمایی آناتومی سقوط برای اولین‌بار در هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن در تاریخ 21 مه 2023 (1 خرداد 1402) به نمایش درآمد. این فیلم در این جشنواره کن، برنده جایزه نخل طلا و جایزه سگ نخل شد و در رقابت برای جایزه نخل کوئیر نیز حضور داشت. سپس در تاریخ 23 آگوست 2023 (2 شهریور 1402) توسط شرکت Le Pacte در فرانسه اکران و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

فیلم سینمایی Anatomy of a Fall همچنین در سی و ششمین دوره جوایز فیلم اروپا، شش جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به دست آورد. همچنین، در هفتاد و هفتمین دوره جوایز فیلم آکادمی بریتانیا، این اثر هفت نامزدی از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی فیلم آناتومی سقوط چیست؟ آیا این فیلم را تماشا کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *