کارگردان سریال Blade Runner 2099 مشخص شد

«جاناتان ون تولکن» به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده اجرایی سریال Blade Runner 2099 در شبکه آمازون پرایم ویدیو انتخاب و اعلام شده است.

در سال 2022 تصدیق شد که ساخت سریال Blade Runner 2099 به عنوان ادامه‌ای بر فیلم Blade Runner و Blade Runner 2049 آغاز شده است. ابتدا «جرمی پودسوا»، کارگردان سریال Game of Thrones، برای کارگردانی دو قسمت اول این سریال انتخاب شد؛ اما برنامه‌ها تداخل پیدا کرد و پس از آغاز اعتصاب نویسندگان آمریکا، این کارگردان پروژه را ترک کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


سریال Blade Runner 2099

اکنون، «جاناتان ون تولکن»، تهیه‌کننده اجرایی و کارگردان دو قسمت اول سریال Shōgun شبکه FX، به عنوان تهیه‌کننده اجرایی و کارگردان دو قسمت اول سریال Blade Runner 2099 انتخاب شده‌اند. این انتخاب، یک سریال کوتاه دیگر به کارنامه‌ی این کارگردان اضافه می‌کند. وی پیش از این، به عنوان کارگردان آثاری مثل سریال‌های The Challenging، Upload، Reprisal و Top Boy را ساخته بود.

در ابتدا، فیلمبرداری سریال بلید رانر برای تابستان سال 2023 در بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی برنامه‌ریزی شده بود، اما پس از آغاز اعتصاب نویسندگان آمریکا، به تعویق افتاد. اکنون فیلمبرداری در پراگ، پایتخت جمهوری چک، ادامه خواهد داشت.

سریال Blade Runner 2099

این سریال توسط شرکت‌های Alcon Entertainment و Scott Free Productions که متعلق به «ریدلی اسکات» است، تولید می‌شود. از تهیه‌کنندگان اجرایی این سریال می‌توان به «سیلکا لویزا»، «مایکل گرین»، «اندرو کوسوو»، «برودریک جانسون»، «بن رابرتز»، «دیوید دبلیو»، «زوکر»، «کلایتون کروگر»، «سینتیا یورکین»، «فرانک گیوسترا» و «ایزا دیک هکت» اشاره کرد. همچنین «تام اسپزیالی» و «ریچارد شارکی» از دیگر تهیه‌کننده‌های اجرایی این نمایش هستند.

«الکان اینترتینمنت» از سال 2011 امتیاز ساخت فیلم، سریال و مجموعه‌های فرعی Blade Runner را تصرف کرده و از آن زمان به تولید پیش‌درآمدها و دنباله‌های این سری می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی سری فیلم‌های Blade Runner چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: Deadline


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *