فیلم سینمایی فسیل بار دیگر رکورد زد

برخی گزارش‌ها حاکی از این هستند که در سال جاری، درآمد از اکران آنلاین فیلم‌ها به بیش از 40 میلیارد تومان رسیده است و درصد زیادی از آن، متعلق به فیلم فسیل است.

این رقم رکوردی محسوب می‌شود که تا چند سال پیش، همیشه برای اکران رسمی آرزو می‌شد. اخبار رسمی حاکی از این است که فیلم سینمایی فسیل ، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران، در اولین 24 ساعت اکران آنلاین خود توانست تقریباً 7 میلیارد تومان فروش داشته باشد که یک رکورد برای اکران آنلاین است که تا به حال به آن نرسیده بود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


فیلم فسیل دوباره رکورد زد

این آمار، نشان می‌دهد که شبکه‌های خانگی، علاوه بر تلویزیون، در حال رقابت با سینما هستند و نگرانی‌هایی که چند سال پیش شرکت‌های فیلم‌سازی از سرویس‌های VOD داشتند، در حال حاضر در حال گرفتن بر سینمای ایران نیز هستند.

معادلات بازار سینما نشان می‌دهد که در سال‌های آینده، چالش‌های صنعت سینما بیش از همیشه خواهد بود و بازار اکران آنلاین، درآمدهای سینما را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند. یک نکته مهم این است که تهیه‌کنندگان فیلم‌ها حدود 90 درصد از درآمدهای فروش اکران آنلاین را دریافت می‌کنند، در حالی که سهم آنان از فروش بلیت سینما به طور عمده کمتر از 50 درصد است؛ اما اکران آنلاین نیز با چالش‌های جدی خود، به ویژه افزایش احتمال قاچاق فیلم روبه‌رو شده است.

فیلم فسیل

فیلم فسیل که پرفروش‌ترین اثر سینمای ایران تاکنون شناخته شده بود، در روز اول اکران آنلاین در پلتفرم فیلیمو، با فروش 84 هزار و 792 بلیت و درآمد 6 میلیارد و 784 میلیون تومان، رکورد فروش اکران در سینما را در خانه نیز تکرار کرد. پیش از این نیز فسیل در اکران سینما با جذب بیش از 7 میلیون و 444 هزار تماشاچی، پربیننده‌ترین فیلم سال اول اکران در تاریخ سینمای ایران بود.

این فیلم کمدی توسط کریم امینی کارگردانی شده و داستان آن درباره‌ی دو کاراگاه خصوصی است که در تلاش هستند تا پرونده‌ی یک قتل را حل کنند. با توجه به افزایش روزافزون استفاده از پلتفرم‌های استریمینگ و اکران آنلاین، صنعت سینما در حال تغییر و تحول است.

تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان فیلم‌ها باید به روش‌های جدیدی برای تامین درآمد و جذب تماشاگران بپردازند. از طرفی، سینماها نیز باید با ارائه‌ی تجربه‌ی منحصربه‌فرد و نوآورانه‌ای برای تماشای فیلم در سینما، توجه تماشاگران را به خود جلب کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی اکران آثار سینمایی در پلتفرم‌های آنلاین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *