بیوگرافی ژاک پرین ؛ بازیگر سینما پارادیزو ژاک پرین درگذشت

ژاک پرن بازیگر فرانسوی است که در شماری از فیلم‌های به یادماندنی از جمله سینما پارادیزو هنرنمایی کرده است. با بیوگرافی ژاک پرین همراه فیگار باشید.

ژاک پرن هنرپیشه و کارگردان فرانسوی که بازی در فیلم‌هایی چون سینما پارادیزو (Cinema Paradiso) و دختران جوان راچفورت (The Young Girls of Rochefort) را در کارنامه داشت و فیلم پرندگان مهاجر (Winged Migration) را کارگردانی کرده بود، پنجشنبه ۲۱ آوریل (۱ اردیبهشت) در پاریس درگذشت.

بیوگرافی ژاک پرین

بازیگر سینما پارادیزو ژاک پرین درگذشت

بیوگرافی ژاک پرین
بیوگرافی ژاک پرین

بیشتر بخوانید:

ژاک پرَن ۱۳ ژوئیه سال ۱۹۴۱ در پاریس متولد شد و در طول حرفه هنری خود که از دهه ۱۹۵۰ تا به امروز را دربرمی‌گیرد، در بیش از ۷۰ فیلم جلوی دوربین هنرنمایی کرده‌است.

این بازیگر فرانسوی نخستین نقش اول خود را در سال ۱۹۶۱ و در فیلم دختری با یک چمدان (Girl with a Suitcase) گرفت.

بیوگرافی ژاک پرین
بیوگرافی ژاک پرین

ژاک پرن بازیگر با موهای جوگندمی و صدای خاصش برای سینماروها و سینمادوستان آشنا بود. بارها در نقش افسر جلوی دوربین می‌رفت.

بیشتر بخوانید:

از جمله فیلم‌هایی که وی در این نقش در آنها ظاهر شد «جوخه ۳۱۷» در سال ۱۹۶۵، «درامر خرچنگ» در سال ۱۹۷۷ و «افتخار یک کاپیتان» در سال ۱۹۸۲ که هر ۳ توسط پی‌یر شوئن‌دورفر ساخته شده‌اند.

او همچنین در موزیکال‌های «دختران جوان روشفور» و «پوست الاغ» ساخته ژاک دمی بازی کرد و بازیگر «Z» ساخته گوستاو گاوراس بود. او در برابر دوربین ویتوریو دسیکا و انیس واردا هم نقش‌آفرینی کرد.

وی بازیگر فیلم «کوروس» در سال ۲۰۰۴ به کارگردانی برادرزاده‌اش کریستوف باراتیه هم بود که به موفقیت بزرگی رسید و ۸.۶ میلیون بلیت در گیشه فروخت.

بیشتر بخوانید:

آخرین فیلمی که پرن در آن هنرنمایی کرد فیلم محیط زیستی «جالوت» بود که ماه مارس اکران شد و نشان دهنده توجه عمیق وی به محیط زیست بود.

ژاک پرن تهیه‌کنندگی چندین مستند را برعهده داشته است و سال ۲۰۱۱ برای «اقیانوس‌ها» جایزه سزار را دریافت کرد.

ژیل ژاکوب رییس سابق جشنواره فیلم کن در توییتی با گرامی‌داشت این بازیگر از وی چنین یاد کرد: او جذابیت خالص بود و هر چیزی را که لمس می‌کرد موفق می‌شد.

بیوگرافی ژاک پرین
بیوگرافی ژاک پرین

گوستاو گاوراس نیز از وی چنین یاد کرد: او یکی از ظریف‌ترین و بهترین تهیه‌کننده‌های فرانسوی بود.

با وجود این، پرن بیشتر به بازی در فیلم برنده جایزه اسکارسینما پارادیزو شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بیوگرافی ژاک پرین سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *