رد پای ابراهیم در مکه ؛ عکس های زیبا از رد پای ابراهیم خلیل‌ الله

رد پای ابراهیم در مکه. عکس های زیبا از رد پای ابراهیم خلیل‌ الله در مکه. در ادامه مطلب مکه رد پای ابراهیم همراه فیگار باشید.

در ۱۳ متری کعبه، محفظه‌ای شیشه‌ای قرار دارد که ردپای ابراهیم خلیل‌الله در آن نگهداری می‌شود، این محل را «مقام ابراهیم» می‌نامند.

رد پای ابراهیم در مکه

عکس های زیبا از رد پای ابراهیم خلیل‌ الله

رد پای ابراهیم خلیل‌ الله, مکه رد پای ابراهیم
رد پای ابراهیم خلیل‌ الله, مکه رد پای ابراهیم

مقام ابراهیم به باور مسلمانان، نماد سختی‌ها و فداکاری حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) به‌ویژه در زمان ساخت کعبه است. بنابراین، هنگامی که مسلمانان به حج یا عمره می‌روند، به مقام ابراهیم با خواندن نماز، ادای احترام می‌کنند. این محل در ۱۳ متری کعبه قرار دارد. درباره سنگی که اثر یک جفت پا روی آن نقشه بسته شده، روایت کرده‌اند حضرت ابراهیم (ع) هنگام ساختن کعبه در مکه، روی آن ایستاده است.

سنگی که ردپاها در آن نقش بسته، یک‌بار در حکومت عمر جابه‌جا شده و بعدها به محل کنونی برگشته است، جایی که گفته شده است حضرت ابراهیم (ع) پس از ساخت کعبه آنجا نماز خوانده است. سنگ قبلا در ضلع شرقی کعبه قرار داشت. محفظه مقام ابراهیم تاکنون چندبار تغییر کرده و بازسازی شده است. سنگ نقش پاهای حضرت ابراهیم (ع) نیز نخستین‌بار در سال ۱۹۶۷ توسط یک سازه چوبی به ابعاد سه در شش متر پوشانده شد که انجام حج یا عمره را برای مسلمانان دشوار می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

رد پای ابراهیم در مکه

رد پای ابراهیم خلیل‌ الله, مکه رد پای ابراهیم
رد پای ابراهیم خلیل‌ الله, مکه رد پای ابراهیم

مقام ابراهیم در دوران عثمانی به عنوان بخشی از زیارتگاه بازسازی شد، اما پس از تسلط سعودی‌ها، این ضریح تخریب شد و یک جعبه ورقه آهنی برای محافظت و حفظ سنگ آن ساخته شد. طواف واجب حج بین محدوده کعبه و مقام ابراهیم انجام می‌شود و نماز طواف نیز پشت مقام ابراهیم خوانده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار رد پای ابراهیم در مکه سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *