حذف رشته نمایش از هنرستان سوره دختران ؛ دختر باشید و در قرن ۲۱ از تئاتر محروم

رشته تئاتر برای دختران از هنرستان سوره، نادیده گرفته شد. با نوشتار حذف رشته نمایش از هنرستان سوره دختران همراه فیگار باشید.

زیباست دختر باشید و در قرن ۲۱ نتوانید تئاتر نخوانید. این روزها که تن بی‌جان تئاتر با چنگ و دندان برخی اهالی به سختی ایستاده و هنوز دخترانی بودند که به امید ساختن دوباره تئاتر، پس از شرایط سخت نقشه می‌کشیدند تا تمام زخم‌های بدنه تئاتر را التیام بخشند، خبری تمام دانش‌آموزان سابق، فعلی و شاید آینده هنرستان سوره را در بهت فرو برد؛ « حذف رشته نمایش از هنرستان سوره دختران ».

حذف رشته نمایش از هنرستان سوره دختران

دختر باشید و در قرن ۲۱ از تئاتر محروم باشید

رشته‌های هنرستان این گونه است که سال به سال با توجه به شرایط موجود و تعداد متقاضیان بازنگری می‌شود. هنرستان مانند دبیرستان نیست که همیشه رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی دانش آموز جذب کند؛ بنابراین حذف رشته یا ممنوعیت حضور دختران حرف عجیبی است.

تعدادی از مدرسان تئاتر نیز تعطیلی رشته هنرهای نمایشی هنرستان دخترانه سوره مهر را اقدامی نادرست دانسته اند. در واقع، هنرستان رشته‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها رشته بازیگری تئاتر بوده که طی ده تا پانزده سال گذشته فقط چند نفر از فارغ‌التحصیلان آن وارد فضای دانشگاهی تئاتر شده‌اند و این نشان دهنده پایین بودن سطح کیفی ما در آموزش رشته هنر‌های نمایشی هنرستان است، در حالی که هنرجویان رشته‌ها دیگر مانند سینما و گرافیک آمار مناسبی از جهت ادامه تحصیل در دانشگاه دارند.

حذف رشته نمایش از هنرستان سوره دختران , ممنوعیت تحصیلی دختران در رشته تئاتر در هنرستان سوره
ممنوعیت تحصیلی دختران در رشته تئاتر در هنرستان سوره

برخی گفته‌اند که موانع بسیاری بر سر راه دختران وجود دارد. خواهشمندیم ضربه محروم شدن از تحصیل در رشته اصیل نمایش را بر روح استعدادهای آینده که از ساختمان هنرستان سوره بیرون می‌آیند وارد نکنید.

زحمات معلمان باسواد و زحمتکش، ناظمان دلسوز و مدیریت درست و بجای این هنرستان که بیش از بیست سال برای زنده نگه داشتن این رشته تلاش کردند را پایمال نکنید و بگذارید رشته نمایش همچنان مانند سال‌های گذشته برای تحصیل آکادمیک هنرمندان آینده باقی بماند.

حذف رشته نمایش از هنرستان می‌تواند آغازی برای نابودی نمایش از دانشگاه‌ها و در آینده‌ای نه چندان دور، حذف کلی آن از عرصه هنر کشور باشد. شاید اگر رشته دیگری شرایطی مانند رشته تئاتر داشت درباره آن هم همین تصمیم را می‌گرفتند. رکود تئاتری که خودشان باعث آن هستند، برای آن‌ها مطلوب نیست، در صورتی که حوزه هنری از تعطیلی تئاتر بیشتر از سایر نهاد‌ها متضرر شده است.

حوزه هنری جشنواره‌های متعدد تئاتر دارد و بخش هنر‌های نمایشی حوزه هنری کارش پرداختن به تئاتر است و خلاف هنرمندان سایر رشته‌ها، اهالی تئاتر بیشتر متضرر شده‌اند و همین مسائل مربوط به تعطیلی تئاتر برای آن‌ها حتی هزینه‌های زیادی به وجود آورده است.

برخی از واکنش های کاربران

ملودی در خصوص این خبر می‌گوید:

حس کردن دارن از طالبان عقب می‌افتن.

در ادامه علی در خصوص حذف رشته نمایش از هنرستان سوره دختران این طور می‌نویسد:

طالبان سالهاست که در درون خانه، وطن رخنه کرده است.

نیره در ادامه در این خصوص باز هم اشاره ای به زنان در افغانستان و مقایسه آن‌هابا زنان ایران می‌پردازد:

خیلی از اوقات برای زنان افغانستان زیر سلطه طالبان غصه میخوریم ولی قبلش باید برای خودمون غصه خورده باشیم.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حذف رشته نمایش از هنرستان سوره دختران سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این خبر تکان دهنده آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *